Öğretmenlerin Çevrimiçi Bilgi Arama Stratejilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
No Thumbnail Available
Date
2015
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin çevrimiçi bilgi arama stratejilerini cinsiyet, günlük internet kullanımı ve bilgi arama deneyimi açılarından incelemektir. Çalışmada, veriler 42 öğretmenden demografik bilgi anketi ve sesli düşünme rehberiyle toplanmıştır. Nitel olarak elde edilen veriler alanyazındaki bilgi arama stratejilerine göre sayısallaştırılmıştır. Elde edilen verilere Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri uygulanmıştır. Analizler sonucunda öğretmenlerin bilgi arama stratejilerinin cinsiyet ve günlük internet kullanım düzeyi açılarından anlamlı farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Çevrimiçi bilgi arama deneyimi açısından deneyimli ve deneyimsiz öğretmenlerin amaçlı düşünme bilgi arama stratejisi açısından anlamlı farklılık gösterdiği ortaya çıkmıştır.
Description
Keywords
Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Bilgi, Belge Yönetimi
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Volume
23
Issue
1
Start Page
1
End Page
16
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
3
GOOD HEALTH AND WELL-BEING

4
QUALITY EDUCATION

5
GENDER EQUALITY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES

12
RESPONSIBLE CONSUMPTION AND PRODUCTION

14
LIFE BELOW WATER

16
PEACE, JUSTICE AND STRONG INSTITUTIONS
