YENİ MEDYANIN “YENİ”LİKLERİ
No Thumbnail Available
Date
2014
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bilim ve Teknoloji
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Son zamanlarda oldukça sık duyulan kavramlardan birisi olan yeni medya, içerisinde
geçen “yeni” kelimesinin ne derecede ve nasıl bir yeniliğe vurgu yaptığının tam olarak
bilinmemesinden dolayı tartışılan bir kavramdır. Günümüzde yeni medya kavramındaki
“yeni”, teknoloji ile dağıtılan sosyal gelişmelere vurgu yapar ve interaktif olması sebebiyle
internet, dijital televizyon ya da bloglar gibi interaktif araçlar yeni medya kullanımının bir
parçası (Özgen, 2011) olarak görülür. Başka bir tanıma göre ise yeni medya, bütün bilinen
farklı ortamları bir araya getirme yetisine sahip bir özelliktir (Vural ve Bat, 2010), yani çoklu
ortam (multi-media) özelliği vardır. Video, fotoğraf, ses, yazı veya grafik gibi farklı ögeler tek
bir alanda bir araya gelmiştir. Günümüzde yeni medya denildiği zaman akla gelecek anahtar
kelimeler teknoloji, dijital ortamlar ve interaktif olarak sıralanabilir. Burada belirtilen
interaktiflik yeni medyanın karşılıklı etkileşim yoluyla iletişim kurmaya verdiği imkandan
kaynaklanır. Bu özelliklerinin toplamı sonucunda yeni medya, kullanıcılarına hızlı iletişim ve
bilgi alışverişi yapabilme imkanı sunmaktadır.
Description
Keywords
public relations and advertising