YENİ MEDYANIN “YENİ”LİKLERİ

dc.contributor.authorEşiyok Sönmez, Elif
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-08T12:52:54Z
dc.date.available2024-07-08T12:52:54Z
dc.date.issued2014
dc.date.issuedtemp2014-03-13
dc.description.abstractSon zamanlarda oldukça sık duyulan kavramlardan birisi olan yeni medya, içerisinde geçen “yeni” kelimesinin ne derecede ve nasıl bir yeniliğe vurgu yaptığının tam olarak bilinmemesinden dolayı tartışılan bir kavramdır. Günümüzde yeni medya kavramındaki “yeni”, teknoloji ile dağıtılan sosyal gelişmelere vurgu yapar ve interaktif olması sebebiyle internet, dijital televizyon ya da bloglar gibi interaktif araçlar yeni medya kullanımının bir parçası (Özgen, 2011) olarak görülür. Başka bir tanıma göre ise yeni medya, bütün bilinen farklı ortamları bir araya getirme yetisine sahip bir özelliktir (Vural ve Bat, 2010), yani çoklu ortam (multi-media) özelliği vardır. Video, fotoğraf, ses, yazı veya grafik gibi farklı ögeler tek bir alanda bir araya gelmiştir. Günümüzde yeni medya denildiği zaman akla gelecek anahtar kelimeler teknoloji, dijital ortamlar ve interaktif olarak sıralanabilir. Burada belirtilen interaktiflik yeni medyanın karşılıklı etkileşim yoluyla iletişim kurmaya verdiği imkandan kaynaklanır. Bu özelliklerinin toplamı sonucunda yeni medya, kullanıcılarına hızlı iletişim ve bilgi alışverişi yapabilme imkanı sunmaktadır.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6322
dc.institutionauthorEşiyok, Elif
dc.language.isotr
dc.publisherBilim ve Teknoloji
dc.subjectpublic relations and advertising
dc.titleYENİ MEDYANIN “YENİ”LİKLERİ
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoverye489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files