E-Öğrenmede Uyarlanabilir Yaklaşımlar Bilişsel Yüklenmeyi Azaltır mı?

dc.contributor.authorEryılmaz, Meltem
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-07-08T12:53:20Z
dc.date.available2024-07-08T12:53:20Z
dc.date.issued2013
dc.date.issuedtemp2013-08-22
dc.description.abstractGünümüzde kaliteli ve etkin bir eğitim için teknolojinin sunduğu sınırsız olanaklardan faydalanmak kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Ömür boyu öğrenme, etkin eğitimde yüksek kalite beklentisine yol açmakta ve esnek öğretim programlarına talep günden güne artmaktadır. E öğrenme ortamları sayesinde, her düzeyden kullanıcıya, zaman ve mekan kısıtlaması olmadan ulaşılabilmekte, bu da yeni öğretim fırsatları doğmasına sebep olmaktadır. Ancak geleneksel web tabanlı öğrenme ortamlarının kullanıcı farkı gözetmeksizin aynı gezinim ve içerik yapısını sunmaları birtakım öğrenme problemlerine neden olabilmektedir. Bu problemlerin başında bilişsel yüklenme gelir. Bilişsel yüklenme, öğrenme sürecinde kullanıcıların sarfettikleri aşırı çaba, konsantrasyon ve zihinsel olarak aşırı yüklenme olarak ta tanımlanabilir. Yapılan araştırmalar özellikle web tabanlı öğrenme ortamlarında bilişsel yüklenmenin kullanıcıların gezinimleri ile ilgili problemlere yol açtığını göstermektedir. Öğrenme ortamlarında uyarlanabilir yaklaşımlar bu problemleri azaltan ya da ortadan kaldıran çözümler sunmaya çalışırlar
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6461
dc.institutionauthorEryılmaz, Meltem
dc.language.isotr
dc.subjectcomputer engineering
dc.titleE-Öğrenmede Uyarlanabilir Yaklaşımlar Bilişsel Yüklenmeyi Azaltır mı?
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files