E-Öğrenmede Uyarlanabilir Yaklaşımlar Bilişsel Yüklenmeyi Azaltır mı?
No Thumbnail Available
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Günümüzde kaliteli ve etkin bir eğitim için
teknolojinin sunduğu sınırsız olanaklardan
faydalanmak kaçınılmaz bir hale gelmiştir. Ömür
boyu öğrenme, etkin eğitimde yüksek kalite
beklentisine yol açmakta ve esnek öğretim
programlarına talep günden güne artmaktadır. E öğrenme ortamları sayesinde, her düzeyden
kullanıcıya, zaman ve mekan kısıtlaması
olmadan ulaşılabilmekte, bu da yeni öğretim
fırsatları doğmasına sebep olmaktadır.
Ancak geleneksel web tabanlı öğrenme
ortamlarının kullanıcı farkı gözetmeksizin aynı
gezinim ve içerik yapısını sunmaları birtakım
öğrenme problemlerine neden olabilmektedir. Bu
problemlerin başında bilişsel yüklenme gelir.
Bilişsel yüklenme, öğrenme sürecinde
kullanıcıların sarfettikleri aşırı çaba,
konsantrasyon ve zihinsel olarak aşırı yüklenme
olarak ta tanımlanabilir. Yapılan araştırmalar
özellikle web tabanlı öğrenme ortamlarında
bilişsel yüklenmenin kullanıcıların gezinimleri
ile ilgili problemlere yol açtığını göstermektedir.
Öğrenme ortamlarında uyarlanabilir yaklaşımlar
bu problemleri azaltan ya da ortadan kaldıran
çözümler sunmaya çalışırlar
Description
Keywords
computer engineering