Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi : İstanbul'un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma

dc.contributor.author Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Ünver, Gülçin
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:31:47Z
dc.date.available 2024-10-06T11:31:47Z
dc.date.issued 2015
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Gastronomi turizmi, dünyada hızla büyümekte olan kültür turizmi pazarının önemli bir alanıdır ayrıca ekonomik kalkınmanın da en güçlü araçlarından biridir. Son yıllarda yapılan pek çok araştırmada seyahat edilen destinasyona ait mutfak kültürünün seyahat deneyiminin önemli bir bölümünü oluşturduğu üzerindedurulmuştur. Bu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde faaliyet gösteren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada, Türkiyenin ve İstanbulun pazarlanmasında, marka değeri ve imaj oluşturmada gastronominin rolü üzerine nicel bir araştırma yapılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir. Araştırmanın sonucunda; gastronominin, İstanbulun pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbulun Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlanabileceği, gastronomi turizmine katılanların gelir seviyesinin yüksek olduğu, 35- 55 yaş ve 55 yaş üzerindeki turistler tarafından tercih edildiği saptanmıştır. Gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edilebileceği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına ulaşılmıştır. en_US
dc.identifier.citationcount 77
dc.identifier.endpage 73 en_US
dc.identifier.issn 2147-8775
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.startpage 63 en_US
dc.identifier.trdizinid 191795
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/191795/destinasyon-pazarlama-araci-olarak-gastronomi-turizmi-istanbulun-gastronomi-turizmi-potansiyeli-uzerine-bir-arastirma
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9829
dc.identifier.volume 3 en_US
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Journal of Tourism and Gastronomy Studies en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Otelcilik en_US
dc.subject Konaklama en_US
dc.subject Spor ve Turizm en_US
dc.title Destinasyon Pazarlama Aracı Olarak Gastronomi Turizmi : İstanbul'un Gastronomi Turizmi Potansiyeli Üzerine Bir Araştırma en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Collections