ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÇEVİRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ

dc.contributor.author Eryılmaz, Meltem
dc.contributor.author Jaballa, Rabieaa
dc.contributor.other Computer Engineering
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:20Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:20Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu deneysel araştırmanın amacı farklı öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş çevirimiçi öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademikbaşarıları üzerindeki etkilerini değerlendirerek bir model önerisindebulunmaktır. Araştırma Ankara’daki özel bir üniversitede okuyan,bilgisayara ve programlamaya giriş dersini alan 60 mühendislik fakültesi1.sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada iki farklı çevirimiçiöğrenme ortamı tasarlanmıştır. Kişiselleştirme özellikleri olmayançevirimiçi ortamda öğrenciler 14 haftalık süreçte hazırlanan öğrenmeortamına girerek ders materyallerine ulaşım sağlamışlardır. VARKöğrenme stilleri modeline göre kişiselleştirilmiş diğer öğrenme ortamındaise öğrenciler kendi öğrenme stillerine göre 14 haftalık süreçte programıtakip etmişlerdir. Araştırmada öğrenme stillerine göre kişiselleştirmeyapılmış ve kişiselleştirilme yapılmamış ortamlar arasında çalışanöğrencilerin akademik başarıları arasında fark olup olmadığınabakılmıştır. Aynı zamanda öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş olanortamda, birden fazla öğrenme stiline göre çalışmayı tercih edenöğrencilerin akademik başarılarının tek bir öğrenme stilini tercih edenöğrencilere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmadaön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veritoplama araçları öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek üzere VARKöğrenme stilleri ölçeği, ve akademik başarılarını ölçmek için ön test veson test olarak kullanılan araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 20maddeden oluşan çoktan seçmeli bir testtir. Verilerin çözümlenmesindeyüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistikler vekontrol ve deney gruplarının kendi içinde ön ve son testlerine ilişkin puanortalamaları arasında manidar fark olup olmadığını belirlemek içineşleştirilmiş gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göreöğrencilerin akademik başarılarının arasında öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş öğrenme ortamında çalışan öğrencilerin lehine anlamlıbir fark vardır. Ayrıca önerilen birden fazla öğrenme stilini içeren karmamodelin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada etkili olduğugörülmüştür. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.doi 10.29228/TurkishStudies.22673
dc.identifier.endpage 192 en_US
dc.identifier.issn 2667-5633
dc.identifier.issue 2 en_US
dc.identifier.scopusquality N/A
dc.identifier.startpage 179 en_US
dc.identifier.trdizinid 351037
dc.identifier.uri https://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22673
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/351037/ogrenme-stillerine-gore-kisisellestirilmis-cevirimici-ogrenme-ortamlari-icin-bir-model-onerisi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7441
dc.identifier.volume 14 en_US
dc.identifier.wosquality N/A
dc.institutionauthor Eryılmaz, Meltem
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Turkish Studies - Information Technologies and Applied Sciences en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÇEVİRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication ec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery ec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isOrgUnitOfPublication e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery e0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Collections