ÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÇEVİRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ

dc.contributor.authorEryılmaz, Meltem
dc.contributor.authorJaballa, Rabieaa
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:20Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:20Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu deneysel araştırmanın amacı farklı öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş çevirimiçi öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademikbaşarıları üzerindeki etkilerini değerlendirerek bir model önerisindebulunmaktır. Araştırma Ankara’daki özel bir üniversitede okuyan,bilgisayara ve programlamaya giriş dersini alan 60 mühendislik fakültesi1.sınıf öğrencisi üzerinde uygulanmıştır. Çalışmada iki farklı çevirimiçiöğrenme ortamı tasarlanmıştır. Kişiselleştirme özellikleri olmayançevirimiçi ortamda öğrenciler 14 haftalık süreçte hazırlanan öğrenmeortamına girerek ders materyallerine ulaşım sağlamışlardır. VARKöğrenme stilleri modeline göre kişiselleştirilmiş diğer öğrenme ortamındaise öğrenciler kendi öğrenme stillerine göre 14 haftalık süreçte programıtakip etmişlerdir. Araştırmada öğrenme stillerine göre kişiselleştirmeyapılmış ve kişiselleştirilme yapılmamış ortamlar arasında çalışanöğrencilerin akademik başarıları arasında fark olup olmadığınabakılmıştır. Aynı zamanda öğrenme stillerine göre kişiselleştirilmiş olanortamda, birden fazla öğrenme stiline göre çalışmayı tercih edenöğrencilerin akademik başarılarının tek bir öğrenme stilini tercih edenöğrencilere göre farklılaşıp farklılaşmadığı da incelenmiştir. Araştırmadaön test- son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Veritoplama araçları öğrencilerin öğrenme stillerini belirlemek üzere VARKöğrenme stilleri ölçeği, ve akademik başarılarını ölçmek için ön test veson test olarak kullanılan araştırmacılar tarafından geliştirilmiş 20maddeden oluşan çoktan seçmeli bir testtir. Verilerin çözümlenmesindeyüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma gibi betimsel istatistikler vekontrol ve deney gruplarının kendi içinde ön ve son testlerine ilişkin puanortalamaları arasında manidar fark olup olmadığını belirlemek içineşleştirilmiş gruplar t testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna göreöğrencilerin akademik başarılarının arasında öğrenme stillerine görekişiselleştirilmiş öğrenme ortamında çalışan öğrencilerin lehine anlamlıbir fark vardır. Ayrıca önerilen birden fazla öğrenme stilini içeren karmamodelin öğrencilerin akademik başarılarını arttırmada etkili olduğugörülmüştür.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.29228/TurkishStudies.22673
dc.identifier.endpage192en_US
dc.identifier.issn2667-5633
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage179en_US
dc.identifier.trdizinid351037
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/TurkishStudies.22673
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/351037/ogrenme-stillerine-gore-kisisellestirilmis-cevirimici-ogrenme-ortamlari-icin-bir-model-onerisi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7441
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTurkish Studies - Information Technologies and Applied Sciencesen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖĞRENME STİLLERİNE GÖRE KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ ÇEVİRİMİÇİ ÖĞRENME ORTAMLARI İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Collections