Oyun ve Oyuncak Tasarımı

dc.contributor.author Ünal, Bülent
dc.contributor.other Industrial Design
dc.contributor.other 03. School of Fine Arts Design & Architecture
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-08T12:53:17Z
dc.date.available 2024-07-08T12:53:17Z
dc.date.issued 2017
dc.description.abstract Çocuklar, çok erken yaştan itibaren çevre hakkında bir şeyler öğrenmek için oyunu birincil araç olarak kullanırlar. Oyun sadece çocukların dünyayı nasıl anladığını yansıtmakla kalmaz, aynı zamanda sosyal, duygusal, fiziksel gelişimlerini ve problem çözme becerilerini artırmak için fırsatlar sağlar (Lopez, 2012). Oyunun avantajları ne olabilir? Pek çok türün gençleri arasında var olan bir davranışın evrimsel bir avantajı olmalıdır, aksi takdirde bu türler 'doğal seleksiyon' yoluyla ortadan kaldırılırdı. Oyun, beyin gelişimini ve büyümesini arttırır, yeni sinir bağlantıları kurar ve bir bakıma oyuncuyu daha akıllı yapar. Başkalarının duygusal durumunu algılama ve değişen koşullara uyum yeteneğini geliştirir. Yetişkin beyinleri de yeni sinir devrelerini geliştirme ve öğrenme yeteneğine sahip olduğu için, yetişkinlerin de oynamaya devam etmesi önerilmektedir (Goldstein, 2012).
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6438
dc.language.iso tr
dc.publisher Herkese Bilim Teknoloji
dc.subject industrial engineering
dc.title Oyun ve Oyuncak Tasarımı
dc.type Article
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Ünal, Bülent
gdc.coar.type text::journal::journal article
relation.isAuthorOfPublication 86334d56-dd53-4777-a5e7-cab2501bbb20
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 86334d56-dd53-4777-a5e7-cab2501bbb20
relation.isOrgUnitOfPublication 41af84bf-86b1-4b57-bac4-7fdf6b3096de
relation.isOrgUnitOfPublication 4e8a6212-3f7f-4a23-a367-c8bed86d202c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 41af84bf-86b1-4b57-bac4-7fdf6b3096de

Files

Collections