Oyun ve Oyuncak Tasarımı

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Herkese Bilim Teknoloji

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Industrial Design
(2009)
World Design Organization, of which we are an institutional member, defines industrial design in a nutshell as “a trans-disciplinary profession that harnesses creativity to resolve problems and co-create solutions with the intent of making a product, system, service, experience or a business, better.” Industrial designers place people at the heart of the process. They perceive user needs in depth through empathy and apply a pragmatic, user-centered problem solving process to design products, systems, services and experiences. They are the strategic shareholders of the innovation process and are in a unique position to bridge the gap between various professional disciplines and commercial interests. They value the economic, social and environmental effects of their work, as well as its contributions in the creation of a better quality of life. Founded in 2009, our department offers mandatory professional courses, technical courses and professional elective courses to prepare our students to become well-equipped and competitive in their business life.

Journal Issue

Abstract

Çocuklar, çok erken yaştan itibaren çevre hakkında bir şeyler öğrenmek için oyunu birincil araç olarak kullanırlar. Oyun sadece çocukların dünyayı nasıl anladığını yansıtmakla kalmaz, aynı zamanda sosyal, duygusal, fiziksel gelişimlerini ve problem çözme becerilerini artırmak için fırsatlar sağlar (Lopez, 2012). Oyunun avantajları ne olabilir? Pek çok türün gençleri arasında var olan bir davranışın evrimsel bir avantajı olmalıdır, aksi takdirde bu türler 'doğal seleksiyon' yoluyla ortadan kaldırılırdı. Oyun, beyin gelişimini ve büyümesini arttırır, yeni sinir bağlantıları kurar ve bir bakıma oyuncuyu daha akıllı yapar. Başkalarının duygusal durumunu algılama ve değişen koşullara uyum yeteneğini geliştirir. Yetişkin beyinleri de yeni sinir devrelerini geliştirme ve öğrenme yeteneğine sahip olduğu için, yetişkinlerin de oynamaya devam etmesi önerilmektedir (Goldstein, 2012).

Description

Keywords

industrial engineering

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

WoS Q

Scopus Q

Source

Volume

Issue

Start Page

End Page