GÖÇÜN SURİYELİ KADINLARIN TOPLUMSAL CİNSİYET PRATİKLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: İMKÂNLAR ve ZORLUKLAR

No Thumbnail Available

Date

2022

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Political Science and Public Administration
The Atılım University Department of Political Science and Public Administration has a curriculum that suits modern academic practices, and an interdisciplinary perspective that covers areas such as sociology, law and finance, in addition to the disciplines of political science, and public administration. The elective courses proposed are varied in a way that allows our students to determine their fields of expertise. The curriculum is in Turkish and in an effort to enhance and support the skills of our students in foreign languages, mandatory or elective foreign language courses are offered throughout the program. A wide array of elective courses, enhanced with course serials to equip our students with practical experience, is offered in order not to limit program students to theoretical expertise. The Department of Political Science and Public Administration is a program designed to equip our students with modern academic expertise to work in public organizations and institutions, as well as the private sector.

Journal Issue

Abstract

2011 yılından itibaren Suriye’de yaşanan iç savaş nedeniyle yaklaşık 4 milyon Suriye vatandaşı Türkiye’ye göç etmek zorunda kalmış ve bu durum hayatlarında çok köklü değişikliklere sebep olmuştur. Göç karmaşık ve çok katmanlı bir süreç olarak Suriyeliler için hem imkânlar yaratmış hem de yeni yaşam zorluklarını beraberinde getirmiştir. Akademik literatürde karmaşık bir süreç olarak göçün sadece erkekler ve kadınlar tarafından farklı deneyimlenen bir süreç olmadığı, sosyal statü, eğitim düzeyi, istihdam statüsü gibi sosyal pozisyonların da kadınların göçü farklı deneyimlemelerine sebep olduğu tartışılmaktadır. Bu çıkış noktasından hareketle bu çalışmada, Suriye’den Türkiye’ye göçün, değişik eğitim düzeyleri ve istihdam statülerine sahip olan Suriyeli kadınlar tarafından farklı tecrübe edildiği tartışılmaktadır. Bu çalışma 2018 yılında Türkiye’nin 5 farklı şehrinden toplam 83 Suriyeli kadın ile yapılan mülakatlardan elde edilen verilerin feminist metodoloji ile yapılan analizine dayanmaktadır. Göç öncesi eğitim olanaklarına erişmiş ve iş gücüne katılmış olan kadınlar için Suriye’den Türkiye’ye göç yeni zorlukları beraberinde getiren ve sosyal statü kaybına neden olan bir deneyim olurken göç öncesi eğitim ve istihdam olanaklarından faydalanamayan kadınlar içinse eğitime ve istihdama katılım, kamusal alana erişim ve aile baskısının azalması gibi imkânlar doğuran bir süreç olarak deneyimlenmektedir.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

1

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Ankara Üniversitesi SBF Dergisi

Volume

77

Issue

1

Start Page

125

End Page

150

Collections