Okul-dışı Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Mesleki Gelişim Programından Mentorlük Desteği Alan Öğretmenin Öğrencilerine Yansıyan Etkileri- Bir Örnek Olay Çalışması

dc.contributor.author Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.author Tekeli, Ayşegül
dc.contributor.author Köseoğlu, Fitnat
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:19Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:19Z
dc.date.issued 2019
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,GAZİ ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bilim merkezleri gibi okul dışı öğrenme ortamlarının imkânlarını okul müfredatına etkili bir şekilde entegrasyonunu destekleyen BİLMER (bilim merkezlerine yönelik mesleki gelişim projesinin kısa kullanımı) projesi eğitimlerine katılmış bir öğretmenin, öğrencileri ile yürüttüğü proje tabanlı öğrenme sürecinde proje ekibinden aldığı mentorlük desteğinin öğrencilerine ve kendisine yansıyan etkilerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmış; veriler öğretmen ve öğrencilerinden nitel yollarla toplanmıştır. Çalıştaya katılan kimya öğretmeni proje ekibinden aldığı mentorlük süresince izlenmiş ve öğrencileri ile yürüttükleri projeler sırasında gözlemlenmiştir. Verilerin analiziyle, öğrencilerin proje tabanlı öğrenme sürecindeki görüşleri ve kazanımları ortaya çıkartılmıştır. Bulgular, öğrencilerin kavramsal, duyuşsal, bilimin doğası ile ilgili anlayışlar, disiplinler arası ilişkiler ve çevreye duyarlılığı gibi konularda önemli kazanımlar edindiğini ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler öğrencilerin kariyer planlamalarının, hatta meslek seçimlerinin ve geleceğe bakış açılarının değiştiğini göstermiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına dayanarak, öğretmenlere sunulacak mesleki gelişim eğitimlerinin etkili ve sürdürülebilir olabilmesi için mesleki gelişim programlarına katılan öğretmenlere mentorlük desteğinin de sağlanmasının önemli olduğu tespit edilmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 7
dc.identifier.doi 10.24106/kefdergi.3521
dc.identifier.endpage 2330 en_US
dc.identifier.issn 1300-8811
dc.identifier.issn 2147-9844
dc.identifier.issue 5 en_US
dc.identifier.startpage 2311 en_US
dc.identifier.trdizinid 339919
dc.identifier.uri https://doi.org/10.24106/kefdergi.3521
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/339919/okul-disi-ogrenmeye-yonelik-ogretmen-mesleki-gelisim-programindan-mentorluk-destegi-alan-ogretmenin-ogrencilerine-yansiyan-etkileri-bir-ornek-olay-calismasi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7438
dc.identifier.volume 27 en_US
dc.institutionauthor Çiğdemoğlu, Ceyhan
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Kastamonu Eğitim Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Okul-dışı Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Mesleki Gelişim Programından Mentorlük Desteği Alan Öğretmenin Öğrencilerine Yansıyan Etkileri- Bir Örnek Olay Çalışması en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery fb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections