Okul-dışı Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Mesleki Gelişim Programından Mentorlük Desteği Alan Öğretmenin Öğrencilerine Yansıyan Etkileri- Bir Örnek Olay Çalışması

dc.contributor.authorÇiğdemoğlu, Ceyhan
dc.contributor.authorTekeli, Ayşegül
dc.contributor.authorKöseoğlu, Fitnat
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:19Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:19Z
dc.date.issued2019
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI,GAZİ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilim merkezleri gibi okul dışı öğrenme ortamlarının imkânlarını okul müfredatına etkili bir şekilde entegrasyonunu destekleyen BİLMER (bilim merkezlerine yönelik mesleki gelişim projesinin kısa kullanımı) projesi eğitimlerine katılmış bir öğretmenin, öğrencileri ile yürüttüğü proje tabanlı öğrenme sürecinde proje ekibinden aldığı mentorlük desteğinin öğrencilerine ve kendisine yansıyan etkilerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada örnek olay yöntemi kullanılmış; veriler öğretmen ve öğrencilerinden nitel yollarla toplanmıştır. Çalıştaya katılan kimya öğretmeni proje ekibinden aldığı mentorlük süresince izlenmiş ve öğrencileri ile yürüttükleri projeler sırasında gözlemlenmiştir. Verilerin analiziyle, öğrencilerin proje tabanlı öğrenme sürecindeki görüşleri ve kazanımları ortaya çıkartılmıştır. Bulgular, öğrencilerin kavramsal, duyuşsal, bilimin doğası ile ilgili anlayışlar, disiplinler arası ilişkiler ve çevreye duyarlılığı gibi konularda önemli kazanımlar edindiğini ortaya koymuştur. Ayrıca, öğrenci günlüklerinden elde edilen veriler öğrencilerin kariyer planlamalarının, hatta meslek seçimlerinin ve geleceğe bakış açılarının değiştiğini göstermiştir. Bu araştırmanın sonuçlarına dayanarak, öğretmenlere sunulacak mesleki gelişim eğitimlerinin etkili ve sürdürülebilir olabilmesi için mesleki gelişim programlarına katılan öğretmenlere mentorlük desteğinin de sağlanmasının önemli olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.identifier.citation7
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.3521
dc.identifier.endpage2330en_US
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.issue5en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage2311en_US
dc.identifier.trdizinid339919
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.3521
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/339919/okul-disi-ogrenmeye-yonelik-ogretmen-mesleki-gelisim-programindan-mentorluk-destegi-alan-ogretmenin-ogrencilerine-yansiyan-etkileri-bir-ornek-olay-calismasi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7438
dc.identifier.volume27en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul-dışı Öğrenmeye Yönelik Öğretmen Mesleki Gelişim Programından Mentorlük Desteği Alan Öğretmenin Öğrencilerine Yansıyan Etkileri- Bir Örnek Olay Çalışmasıen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfb2c3b66-c475-4848-870d-e64ac08b6a36
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections