Tüketici Yakınlığının Ulus Merkezcilik ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti İlişkisindeki Rolü

dc.contributor.author Atak, Dilara
dc.contributor.author Eryiğit, Canan
dc.contributor.other International Trade and Logistics
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:25Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:25Z
dc.date.issued 2020
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Amaç – Bu çalışmanın amacı, tüketici ulus merkezciliğinin yabancı ürün satın alma niyetiüzerindeki etkisinin tüketici yakınlığına göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır.Yöntem – Çalışma, kantitatif tanımlayıcı bir çalışmadır. Veri toplama aşamasında öncelikle, bir önçalışma ile tüketicilerin yakınlık duyduğu ülke belirlenmiştir. Sonrasında 314 katılımcıdan eldeedilen veriye çoklu grup yol analizi uygulanmıştır.Bulgular – Çalışmanın bulgularına göre, tüketicinin ulus merkezciliği duygusal destek, bilinç vealışkanlık olmak üzere 3 boyuttan oluşmaktadır. Analiz sonuçlarına göre, belirli bir ülkeyeyakınlık düzeyi düşük olan tüketicilerde duygusal destek ve alışkanlık alt boyutları yakınlıkduyulan ülke ürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir. Buna karşılık, belirli birülkeye yakınlık düzeyi yüksek olan tüketicilerde bilinç alt boyutu yakınlık duyulan ülkeürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir.Tartışma – Tüketici ulus merkezciliğin alt boyutlarının satın alma niyeti üzerindeki etkileritüketici yakınlık düzeyine göre farklılaşmaktadır. Örneklem kapsamındaki tüketiciler için ulusmerkezci eğilimlerin olumsuz etkisinin duygular ve alışkanlıklar sonucu oluştuğu belirtilebilir. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.doi 10.20491/isarder.2020.1057
dc.identifier.endpage 3549 en_US
dc.identifier.issn 1309-0712
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 3539 en_US
dc.identifier.trdizinid 412660
dc.identifier.uri https://doi.org/10.20491/isarder.2020.1057
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/412660/tuketici-yakinliginin-ulus-merkezcilik-ve-yabanci-urun-satin-alma-niyeti-iliskisindeki-rolu
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7458
dc.identifier.volume 12 en_US
dc.institutionauthor Atak, Dilara
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof İşletme Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Tüketici Yakınlığının Ulus Merkezcilik ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti İlişkisindeki Rolü en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 4f9129f3-6d5c-4e03-9812-759de04b8c2e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 4f9129f3-6d5c-4e03-9812-759de04b8c2e
relation.isOrgUnitOfPublication 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Collections