Tüketici Yakınlığının Ulus Merkezcilik ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti İlişkisindeki Rolü

dc.contributor.authorAtak, Dilara
dc.contributor.authorEryiğit, Canan
dc.contributor.otherInternational Trade and Logistics
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:25Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:25Z
dc.date.issued2020
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,HACETTEPE ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractAmaç – Bu çalışmanın amacı, tüketici ulus merkezciliğinin yabancı ürün satın alma niyetiüzerindeki etkisinin tüketici yakınlığına göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır.Yöntem – Çalışma, kantitatif tanımlayıcı bir çalışmadır. Veri toplama aşamasında öncelikle, bir önçalışma ile tüketicilerin yakınlık duyduğu ülke belirlenmiştir. Sonrasında 314 katılımcıdan eldeedilen veriye çoklu grup yol analizi uygulanmıştır.Bulgular – Çalışmanın bulgularına göre, tüketicinin ulus merkezciliği duygusal destek, bilinç vealışkanlık olmak üzere 3 boyuttan oluşmaktadır. Analiz sonuçlarına göre, belirli bir ülkeyeyakınlık düzeyi düşük olan tüketicilerde duygusal destek ve alışkanlık alt boyutları yakınlıkduyulan ülke ürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir. Buna karşılık, belirli birülkeye yakınlık düzeyi yüksek olan tüketicilerde bilinç alt boyutu yakınlık duyulan ülkeürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir.Tartışma – Tüketici ulus merkezciliğin alt boyutlarının satın alma niyeti üzerindeki etkileritüketici yakınlık düzeyine göre farklılaşmaktadır. Örneklem kapsamındaki tüketiciler için ulusmerkezci eğilimlerin olumsuz etkisinin duygular ve alışkanlıklar sonucu oluştuğu belirtilebilir.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi10.20491/isarder.2020.1057
dc.identifier.endpage3549en_US
dc.identifier.issn1309-0712
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage3539en_US
dc.identifier.trdizinid412660
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.20491/isarder.2020.1057
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/412660/tuketici-yakinliginin-ulus-merkezcilik-ve-yabanci-urun-satin-alma-niyeti-iliskisindeki-rolu
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7458
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorAtak, Dilara
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTüketici Yakınlığının Ulus Merkezcilik ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti İlişkisindeki Rolüen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication4f9129f3-6d5c-4e03-9812-759de04b8c2e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery4f9129f3-6d5c-4e03-9812-759de04b8c2e
relation.isOrgUnitOfPublication91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery91df35e9-cb7b-4457-9edb-26bfbb5d8207

Files

Collections