Anlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “Edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İnceleme
dc.contributor.author | Peker, Hilal | |
dc.contributor.author | Özkaynak, Onur | |
dc.contributor.other | Department of Basic English (Prep School) | |
dc.date.accessioned | 2024-09-10T21:37:45Z | |
dc.date.available | 2024-09-10T21:37:45Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.department | Atılım University | en_US |
dc.department-temp | İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ | en_US |
dc.description.abstract | Stephen Krashen, ikinci dil edinimi alanında önde gelen isimlerden biri olmuştur. Girdi Hipotezi ve Monitör Modeli en dikkat çekici eseri olarak düşünülebilir. Özellikle, dil edinimi için anlaşılabilir girdinin önemini vurgulayan temel önerisi dil yeterliliğine önemli oranda ışık tutmuştur. Krashen, dil edinen kişiye doğal dil parçaları sağlandığı sürece dillerin kolayca edinilebileceğini iddia etmiştir. Aldığı büyük beğeniye rağmen, Krashen’in fikirleri, bazı dilbilimciler tarafından sert bir şekilde eleştirilmiştir, çünkü Krashen’in iddiaları ikinci dil edinimi ile ilgili belli başlı bazı konuları netleştirememiştir. Bu bağlamda, bu makalenin yazarları, Girdi Hipotezi ve Monitör Modelini dil edinimi için girdinin yetersizliği, anlaşılabilir girdinin operasyonel bir tanımının bulunmaması ve edinim teriminin yanıltıcı kullanımı gibi konulara odaklanan eleştirel bir şekilde gözden geçirmektedir. Buna ek olarak, yazarlar, yukarıda belirtilen yetersizlikleri ve yanıltıcı unsurlara dikkat çekmek için iddialarını dil bilimi alanında günümüzde nadir olarak yapılmış deneysel ve bilimsel çalışmalarla desteklerken hicivli bir dili benimsemişlerdir. | en_US |
dc.identifier.citation | 0 | |
dc.identifier.doi | 10.31464/jlere.617587 | |
dc.identifier.endpage | 250 | en_US |
dc.identifier.issn | 2149-5602 | |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | N/A | |
dc.identifier.startpage | 238 | en_US |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31464/jlere.617587 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.14411/7480 | |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.wosquality | N/A | |
dc.institutionauthor | Özkaynak, Onur | |
dc.language.iso | en | en_US |
dc.relation.ispartof | Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Anlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “Edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İnceleme | en_US |
dc.type | Review | en_US |
dspace.entity.type | Publication | |
relation.isAuthorOfPublication | 27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579 | |
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery | 27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579 | |
relation.isOrgUnitOfPublication | 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f | |
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery | 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f |