Anlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “Edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İnceleme

dc.contributor.authorÖzkaynak, Onur
dc.contributor.authorÖzkaynak, Onur
dc.contributor.otherDepartment of Basic English (Prep School)
dc.date.accessioned2024-09-10T21:37:45Z
dc.date.available2024-09-10T21:37:45Z
dc.date.issued2020
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempİHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractStephen Krashen, ikinci dil edinimi alanında önde gelen isimlerden biri olmuştur. Girdi Hipotezi ve Monitör Modeli en dikkat çekici eseri olarak düşünülebilir. Özellikle, dil edinimi için anlaşılabilir girdinin önemini vurgulayan temel önerisi dil yeterliliğine önemli oranda ışık tutmuştur. Krashen, dil edinen kişiye doğal dil parçaları sağlandığı sürece dillerin kolayca edinilebileceğini iddia etmiştir. Aldığı büyük beğeniye rağmen, Krashen’in fikirleri, bazı dilbilimciler tarafından sert bir şekilde eleştirilmiştir, çünkü Krashen’in iddiaları ikinci dil edinimi ile ilgili belli başlı bazı konuları netleştirememiştir. Bu bağlamda, bu makalenin yazarları, Girdi Hipotezi ve Monitör Modelini dil edinimi için girdinin yetersizliği, anlaşılabilir girdinin operasyonel bir tanımının bulunmaması ve edinim teriminin yanıltıcı kullanımı gibi konulara odaklanan eleştirel bir şekilde gözden geçirmektedir. Buna ek olarak, yazarlar, yukarıda belirtilen yetersizlikleri ve yanıltıcı unsurlara dikkat çekmek için iddialarını dil bilimi alanında günümüzde nadir olarak yapılmış deneysel ve bilimsel çalışmalarla desteklerken hicivli bir dili benimsemişlerdir.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.31464/jlere.617587
dc.identifier.endpage250en_US
dc.identifier.issn2149-5602
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31464/jlere.617587
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/7480
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.language.isoenen_US
dc.relation.ispartofDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAnlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “Edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İncelemeen_US
dc.typeReviewen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579
relation.isOrgUnitOfPublication3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f

Files

Collections