Anlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İnceleme

dc.contributor.author Peker, Hilal
dc.contributor.author Özkaynak, Onur
dc.contributor.other Department of Basic English (Prep School)
dc.date.accessioned 2024-09-10T21:37:45Z
dc.date.available 2024-09-10T21:37:45Z
dc.date.issued 2020
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp İHSAN DOĞRAMACI BİLKENT ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Stephen Krashen, ikinci dil edinimi alanında önde gelen isimlerden biri olmuştur. Girdi Hipotezi ve Monitör Modeli en dikkat çekici eseri olarak düşünülebilir. Özellikle, dil edinimi için anlaşılabilir girdinin önemini vurgulayan temel önerisi dil yeterliliğine önemli oranda ışık tutmuştur. Krashen, dil edinen kişiye doğal dil parçaları sağlandığı sürece dillerin kolayca edinilebileceğini iddia etmiştir. Aldığı büyük beğeniye rağmen, Krashen’in fikirleri, bazı dilbilimciler tarafından sert bir şekilde eleştirilmiştir, çünkü Krashen’in iddiaları ikinci dil edinimi ile ilgili belli başlı bazı konuları netleştirememiştir. Bu bağlamda, bu makalenin yazarları, Girdi Hipotezi ve Monitör Modelini dil edinimi için girdinin yetersizliği, anlaşılabilir girdinin operasyonel bir tanımının bulunmaması ve edinim teriminin yanıltıcı kullanımı gibi konulara odaklanan eleştirel bir şekilde gözden geçirmektedir. Buna ek olarak, yazarlar, yukarıda belirtilen yetersizlikleri ve yanıltıcı unsurlara dikkat çekmek için iddialarını dil bilimi alanında günümüzde nadir olarak yapılmış deneysel ve bilimsel çalışmalarla desteklerken hicivli bir dili benimsemişlerdir. en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.doi 10.31464/jlere.617587
dc.identifier.endpage 250 en_US
dc.identifier.issn 2149-5602
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 238 en_US
dc.identifier.uri https://doi.org/10.31464/jlere.617587
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/7480
dc.identifier.volume 6 en_US
dc.institutionauthor Özkaynak, Onur
dc.language.iso en en_US
dc.relation.ispartof Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Diğer en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Anlaşılabilir Girdinin Muğlak Tanımı ve “edinme” Teriminin Yanıltıcı Kullanımı Üzerine Eleştirel Bir İnceleme en_US
dc.type Review en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 27dbbaea-0214-4e67-a35c-ad97667f9579
relation.isOrgUnitOfPublication 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 3f1ed3aa-459e-49bf-a977-9886b9e3f76f

Files

Collections