Bireylerin Hastane Seçiminde Hastanenin Tanınırlığı ve Kurumsal Marka İmajı Tercihleri Analizi

dc.contributor.advisor Bircan, İsmail
dc.contributor.author Sunal, İlknur
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:51:03Z
dc.date.available 2024-07-07T12:51:03Z
dc.date.issued 2016
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Kurumları Yönetimi Bilim Dalı
dc.description.abstract Ülkemizde sağlık hizmetlerinin çeşitliliği, artan hastane sayısı ve hastanelerin birer işletme olduğundan yola çıkılarak, hastanelerin kurumsal marka imajı oluşturmak için gerçekleştirdiği faaliyetlerin, bireylerin hastane seçiminde ne kadar etkili olduğu, var olan ya da yeni kurulacak hastanelere fikir oluşturması, toplum sağlığının korunması amacıyla bu araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde marka kavramına, marka değeri unsurlarına ve marka çeşitlerine yer verilmiş, teknolojinin kurumsal marka imajı üzerindeki etkisi anlatılmaya çalışılmıştır. Araştırmanın ikinci bölümünde Türkiye'deki sağlık sektörünün tarihçesi ve gelişimi anlatılmış, özel sağlık sektörünün önemi ve sağlık hizmeti pazarlaması konuları incelenmiştir. Araştırmanın üçüncü bölümünde alan araştırması yapılmıştır. Alan araştırmasında Ankara ili Keçiören ilçesinde bulunan iki kamu iki özel hastanenin polikliniklerine başvuran bireyle anket uygulanmıştır. Uygulanan anketler SPPS 16.0 programı ileölçülebilir verilere dönüştürülerek, çalışmaya bilimsel dayanak sağlanmıştır. Çalışmanın sonucunda bireylerin demografik ve sosyal değişkenlerine göre; internet ve sosyal medyadan tedavi olacakları hastane ile ilgili bilgi alma durumu artmaktadır.hastanelere ulaşımın kolay olması tüm bireylerin hastane tercihlerini etkilemektedir. Hastanelerin fiziki şartlarının ve çevre düzenlemesinin doğru yapılandırılmış olması, doktorun alanında uzman olması, hastanenin randevu saatlerine uygun davranması, hastanenin tanınır olması, hastanenin yeni teknolojiyi takip etmesi, hastane isminin kolay söylenebilir olması, uluslararsı kalite belgelerinin olması, hastanenin SGK ile ve markalaşmış, marka değeri taşıyan kuruluşlarla anlaşmasının olması, hastanenin sponsorluk faliyetleri gerçekleştirmesi, çalışanların güler yüzlü olması hasta ve hasta yakınlarına tutarlı bilgiler vermesi bireylerin hastane tercihlerini etkilemektedir.
dc.description.abstract In our country, the number and variety of health services, increased hospital is a business on the basis of the hospital, the hospital carried out activities to create corporate brand image, how effective is the selection of the Hospital of individuals, or to create new ideas to the hospital to be established in order to protect the health of the society was carried out this research. In the first part of the research concept of the brand, brand quity and brand varieties to the elements and the impact on corparate brand image of the technology has been tired to be explained. In the second part of the research the history and development of the healt sector in Turkey is describe and the importance of the private healt sector and healt care marketing topics for review. Field research was conducted in the third part of the study . Two members of the public two private hospitals, research has been accepted for clinical examination of Keçiören district . SPSS 16.0 software was to create a scientific basis for applied research are converted into measurable data. In the result of individuals according to their demographic and social variables; You will be receiving information about hospital treatment from the internet and social situation is increasing. The hospital is not readily accessible to all individuals influence their choice of hospitals . And be configured correctly landscaping physical conditions of the hospital, the doctor is an expert in the field , appropriate act to the hospital appointment times , to be recognized in the hospital , hospital to follow the new technology, that can be said easily the hospital name , is of international quality certificates and hospital SSI and branded , the brand value the lack of agreement with which organizations to realize the hospital's sponsorship activities are to be faced employees rose to give consistent information to patients and their relatives affected the preferences of individual hospitals . The brand image depends on some of reasons which are andvancing technology, globalization, increasing knowledge and experiences individuals. At the same time, many businesses and increasing competitive conditions support to the brand image. From past to present, countries, political parties, businesses and even individuals see themselves as a brand image on the world. en
dc.identifier.endpage 154
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5736
dc.identifier.yoktezid 436893
dc.institutionauthor Bircan, İsmail
dc.language.iso tr
dc.subject Hastaneler
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject İşletme
dc.subject Hastalar
dc.subject Hastane hasta ilişkileri
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Hastaneler
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Marka
dc.subject Patients en_US
dc.subject Marka imajı
dc.subject Hospital patient relations en_US
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Markalaşma
dc.subject Brand en_US
dc.subject Brand image en_US
dc.subject Müşteri seçimi
dc.subject Branding en_US
dc.subject Sağlık hizmetleri
dc.subject Customer selection en_US
dc.subject Health services en_US
dc.subject Tüketici tercihleri
dc.subject Consumer preferences en_US
dc.title Bireylerin Hastane Seçiminde Hastanenin Tanınırlığı ve Kurumsal Marka İmajı Tercihleri Analizi
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 65d55421-ef9b-4d95-a96e-388a29fea98e
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
436893 Bireylerin hastane seçiminde hastanenin tanınırlığı ve kurumsal marka imajı tercihleri analizi.pdf
Size:
2.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections