İnternet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Atılım Üniversitesi örneği

dc.contributor.advisorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.authorÜner, Mehmet Mithat
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-07-07T12:40:49Z
dc.date.available2024-07-07T12:40:49Z
dc.date.issued2014
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde yoğun rekabet ortamında hızla gelişen teknoloji işletmeleri ve yapmış oldukları pazarlama faaliyetlerini etkilemektedir. Son yüzyılın en önemli teknolojik gelişmelerinden biri de internettir. Dolayısıyla işletmelerin üretmiş oldukları ürünleri hedef pazarlarında bulunan tüketicilere tanıtmak, ürünler hakkında bilgi vermek ya da tüketicileri ikna edebilmek için internet kanalıyla gerçekleştirmiş oldukları reklamlar pazarlama iletişimi açısından oldukça önemli bir hale gelmiştir. Tüketicilerin satın alma davranışları kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörlere bağlı olarak şekillenmektedir. Bu faktörler tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olmaktadır. Dolayısıyla işletmelerin tüketicilerin etkilenmiş olduğu bu faktörleri detaylı bir şekilde incelemesi hedef pazarda bulunan tüketicilere daha uygun seçenekler sunma imkânı sağlayacaktır. Bu çalışmada internet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan anket ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Anketler Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde farklı eğitim düzeylerine sahip 333 öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS IBM 22.0 programında analiz edilmiş olup değişkenler arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler 1. Tüketici Satın Alma Davranışı 2. İnternet Reklamları 3. Tüketici Davranışları 4. İnternet Reklamlarının Etkisi 5. E-Reklam
dc.description.abstractIn today's competitive environment, rapidly developing technology affects firms and their marketing activities. One of the most important technological developments of the last century is the Internet. Thereby introducing products which have produced by firms to their target market consumers, providing information about their products and services or the advertisements that have been created via internet to convince consumers have become quite important in terms of marketing communications. Consumers' purchasing behavior is being shaped depending upon the cultural, social, personal and psychological factors. These factors are effective in consumers' purchasing behavior. Therefore, examining factors that consumers are being affected in detail is going provide firms to offer better alternatives to consumers in the target market. In this study, in order to measure internet advertisements' effects on consumers' purchasing behavior; a questionnaire consisting of 25 questions was used as a measurement tool. Surveys were applied to 333 students with different levels of education from Atılım University School of Business, Faculty of Law and Institute of Social Sciences. The data obtained in the survey results were analyzed IBM SPSS 22.0 program and significant relationships between variables have been identified. Key Words: 1. Consumer Buying Behavior 2. Internet Advertisements 3. Consumer Behaviors 4. Effect of Internet Advertisements 5. E- Advertisementen
dc.identifier.endpage209
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4348
dc.identifier.yoktezid361962
dc.language.isotr
dc.subjectİşletme
dc.subjectElektronik pazarlama
dc.subjectReklam etkinliği
dc.subjectReklamlar
dc.subjectSatın alma davranışı
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.subjectElectronic marketingen_US
dc.subjectSatın alma kararı
dc.subjectAdvertising effectivenessen_US
dc.subjectSatınalma
dc.subjectAdvertisementsen_US
dc.subjectPurchasing behavioren_US
dc.subjectTüketici davranışı
dc.subjectPurchasing decisionen_US
dc.subjectPurchasingen_US
dc.subjectTüketiciler
dc.subjectConsumer behavioren_US
dc.subjectİnternet
dc.subjectConsumersen_US
dc.subjectInterneten_US
dc.subjectİnternet reklamları
dc.subjectInternet advertisingsen_US
dc.titleİnternet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi: Atılım Üniversitesi örneği
dc.titleInternet advertisements' impact on consumer purchasing behavior: Atılım University caseen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
361962 İnternet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi.pdf
Size:
2.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format