İnternet Reklamlarının Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Atılım Üniversitesi Örneği

dc.contributor.advisor Üner, Mehmet Mithat
dc.contributor.author Koçoğlu, Ceren
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:40:49Z
dc.date.available 2024-07-07T12:40:49Z
dc.date.issued 2014
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde yoğun rekabet ortamında hızla gelişen teknoloji işletmeleri ve yapmış oldukları pazarlama faaliyetlerini etkilemektedir. Son yüzyılın en önemli teknolojik gelişmelerinden biri de internettir. Dolayısıyla işletmelerin üretmiş oldukları ürünleri hedef pazarlarında bulunan tüketicilere tanıtmak, ürünler hakkında bilgi vermek ya da tüketicileri ikna edebilmek için internet kanalıyla gerçekleştirmiş oldukları reklamlar pazarlama iletişimi açısından oldukça önemli bir hale gelmiştir. Tüketicilerin satın alma davranışları kültürel, sosyal, kişisel ve psikolojik faktörlere bağlı olarak şekillenmektedir. Bu faktörler tüketicilerin satın alma davranışlarında etkili olmaktadır. Dolayısıyla işletmelerin tüketicilerin etkilenmiş olduğu bu faktörleri detaylı bir şekilde incelemesi hedef pazarda bulunan tüketicilere daha uygun seçenekler sunma imkânı sağlayacaktır. Bu çalışmada internet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkilerini ölçmek amacıyla 25 sorudan oluşan anket ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Anketler Atılım Üniversitesi İşletme Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde farklı eğitim düzeylerine sahip 333 öğrenciye uygulanmıştır. Anket sonucunda elde edilen veriler SPSS IBM 22.0 programında analiz edilmiş olup değişkenler arasında anlamlı ilişkilerin olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler 1. Tüketici Satın Alma Davranışı 2. İnternet Reklamları 3. Tüketici Davranışları 4. İnternet Reklamlarının Etkisi 5. E-Reklam
dc.description.abstract In today's competitive environment, rapidly developing technology affects firms and their marketing activities. One of the most important technological developments of the last century is the Internet. Thereby introducing products which have produced by firms to their target market consumers, providing information about their products and services or the advertisements that have been created via internet to convince consumers have become quite important in terms of marketing communications. Consumers' purchasing behavior is being shaped depending upon the cultural, social, personal and psychological factors. These factors are effective in consumers' purchasing behavior. Therefore, examining factors that consumers are being affected in detail is going provide firms to offer better alternatives to consumers in the target market. In this study, in order to measure internet advertisements' effects on consumers' purchasing behavior; a questionnaire consisting of 25 questions was used as a measurement tool. Surveys were applied to 333 students with different levels of education from Atılım University School of Business, Faculty of Law and Institute of Social Sciences. The data obtained in the survey results were analyzed IBM SPSS 22.0 program and significant relationships between variables have been identified. Key Words: 1. Consumer Buying Behavior 2. Internet Advertisements 3. Consumer Behaviors 4. Effect of Internet Advertisements 5. E- Advertisement en
dc.identifier.endpage 209
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4348
dc.identifier.yoktezid 361962
dc.institutionauthor Üner, Mehmet Mithat
dc.language.iso tr
dc.subject İşletme
dc.subject Elektronik pazarlama
dc.subject Reklam etkinliği
dc.subject Reklamlar
dc.subject Satın alma davranışı
dc.subject Business Administration en_US
dc.subject Electronic marketing en_US
dc.subject Satın alma kararı
dc.subject Advertising effectiveness en_US
dc.subject Satınalma
dc.subject Advertisements en_US
dc.subject Purchasing behavior en_US
dc.subject Tüketici davranışı
dc.subject Purchasing decision en_US
dc.subject Purchasing en_US
dc.subject Tüketiciler
dc.subject Consumer behavior en_US
dc.subject İnternet
dc.subject Consumers en_US
dc.subject Internet en_US
dc.subject İnternet reklamları
dc.subject Internet advertisings en_US
dc.title İnternet Reklamlarının Tüketici Satın Alma Davranışları Üzerindeki Etkisi: Atılım Üniversitesi Örneği
dc.title Internet Advertisements' İmpact On Consumer Purchasing Behavior: Atılım University Case en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 44afbb30-c098-45c2-88d6-48ee86d05e60
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
361962 İnternet reklamlarının tüketici satın alma davranışları üzerindeki etkisi.pdf
Size:
2.72 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections