Yeni Medya ve Kurumsal Kültür: Avrupa ve Türkiye’deki Farklı Kurumsal Yapıların Karşılaştırması

dc.contributor.author Tekvar, Sırma Oya
dc.date.accessioned 2024-07-08T12:52:52Z
dc.date.available 2024-07-08T12:52:52Z
dc.date.issued 2012
dc.date.issuedtemp 2012-07-22
dc.description.abstract Bu araştırmada yeni medyanın ve onun önemli bir öğesi olan toplumsal paylaşım ağlarının farklı kurumsal yapılarda nasıl algılandığı, nasıl kullanıldığı ve kurum kültürünün buradaki bağı araştırılmıştır. Araştırma, Avrupa’da gerçekleştirilen European Communication Monitor 2011 anketi örnek alınarak bir karşılaştırma yapmak üzerine temellendirilmiştir. Bu çerçevede kamu kuruluşları, özel kuruluşlar, sivil toplum / meslek örgütleri ve iletişim / medya ajanslarından oluşan amaçlı örneklem kapsamında toplam 16 iletişim ve halkla ilişkiler uzmanıyla derinlemesine yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş, nitel bir çözümleme yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda görüşülen örgütlerin genellikle tek yönlü veya iki yönlü asimetrik bir halkla ilişkiler anlayışı içinde oldukları görülmüştür. Etkileşim ve diyaloğa açık bir iletişime olanak sağlaması beklenen yeni medyanın da bu geleneksel anlayış içinde uygulanmaya çalışıldığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada kurum kültürü de bu çerçevede değerlendirilmiştir.
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/6296
dc.language.iso tr
dc.publisher Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
dc.subject public relations and advertising
dc.title Yeni Medya ve Kurumsal Kültür: Avrupa ve Türkiye’deki Farklı Kurumsal Yapıların Karşılaştırması
dc.type Article
dspace.entity.type Publication

Files

Collections