Yeni Medya ve Kurumsal Kültür: Avrupa ve Türkiye’deki Farklı Kurumsal Yapıların Karşılaştırması
No Thumbnail Available
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Bu araştırmada yeni medyanın ve onun önemli bir öğesi olan toplumsal paylaşım ağlarının
farklı kurumsal yapılarda nasıl algılandığı, nasıl kullanıldığı ve kurum kültürünün buradaki
bağı araştırılmıştır. Araştırma, Avrupa’da gerçekleştirilen European Communication
Monitor 2011 anketi örnek alınarak bir karşılaştırma yapmak üzerine temellendirilmiştir.
Bu çerçevede kamu kuruluşları, özel kuruluşlar, sivil toplum / meslek örgütleri ve
iletişim / medya ajanslarından oluşan amaçlı örneklem kapsamında toplam 16 iletişim ve
halkla ilişkiler uzmanıyla derinlemesine yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş, nitel bir
çözümleme yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda görüşülen örgütlerin genellikle
tek yönlü veya iki yönlü asimetrik bir halkla ilişkiler anlayışı içinde oldukları görülmüştür.
Etkileşim ve diyaloğa açık bir iletişime olanak sağlaması beklenen yeni medyanın da bu
geleneksel anlayış içinde uygulanmaya çalışıldığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada kurum
kültürü de bu çerçevede değerlendirilmiştir.
Description
Keywords
public relations and advertising