Destinasyonların Pazarlanmasında Gastronominin Etkisi:istanbul Örneği

dc.contributor.advisor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.author Ünver, Gülçin
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.available 2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.issued 2015
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde hizmet veren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucu iki noktayı anlamaya yöneliktir; birincisi gastronominin Türkiye'nin ve İstanbul'un pazarlanmasında kilit rolü olup olmadığı, ikincisi ise marka değeri ve imaj oluşturmada bir etkisi olup olmadığıdır. Araştırmanın verileri, İstanbul'daki A Grubu Seyahat Acentelerine yüz yüze ve mail aracılığı ile anket uygulamak sureti ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda: gastronominin; İstanbul'un pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbul'un Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlandığı ayrıca hizmet kalitesinin kısmen iyi olduğu belirtilmiştir. Gastronomi turizmi gelir seviyesi yüksek 35-55 yaş arası ve 55 yaş üzeri ziyaretçiler tarafından tercih edilmektedir. Ziyaretlerini ikinci kez tekrarladıkları, gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edildiği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına varılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir Anahtar Kelimeler: Gastronomi, destinasyon pazarlaması, Türk Mutfak Kültürü, İstanbul
dc.description.abstract The main purpose of this research is searching the effect of gastronomy in means of destination marketing. The research is done over 93 A Group Travel Agencies which give services in the city of Istanbul. With the data's of this research we understand two point one whether, gastronomy has a key role in marketing Turkey's and Istanbul's tourism or not. The second one whether gastronomy has any effects on creating image and brand value. We obtained data's by applying questionnaire, in way of with mail or face to face to the A plus Travel Agencies, At the end of the research; we understand that gastronomy has a huge effect and brand value on marketing Istanbul. It is mentioned that Istanbul is marketing with Ottoman Palace Cuisine and Turkish Cuisine otherwise the service quality is partially good. Gastronomy tourism is preferred by high income levels between the ages of 35-55 or over 55 visitors. Otherwise it is understood that the visitors are repeating their visit and gastronomy tourism is integrating with other tourism types and playing an important role in regional development. Findings are studied in the presence of related literature. Key words; Gastronomy, the marketing of destination, Turkish Cuisine Culture, İstanbul en
dc.identifier.endpage 185
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5961
dc.identifier.yoktezid 381391
dc.institutionauthor Şahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.iso tr
dc.subject Turizm
dc.subject Bölgesel turizm
dc.subject Destinasyon
dc.subject Gastronomi
dc.subject Tourism en_US
dc.subject Mutfak turizmi
dc.subject Regional tourism en_US
dc.subject Destination en_US
dc.subject Turizm pazarlaması
dc.subject Gastronomy en_US
dc.subject Culinary tourism en_US
dc.subject Turizm türleri
dc.subject Tourism marketing en_US
dc.subject Yiyecek içecek
dc.subject Tourism species en_US
dc.subject Food and beverage en_US
dc.subject İstanbul
dc.subject Istanbul en_US
dc.title Destinasyonların Pazarlanmasında Gastronominin Etkisi:istanbul Örneği
dc.title The Gastronomy's Impact in Destination Marketing: The İstanbul Case en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381391 Destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisi.pdf
Size:
2.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections