Destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisi:İstanbul örneği

dc.contributor.advisorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.contributor.authorÜnver, Gülçin
dc.contributor.otherTourism Management
dc.date.accessioned2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.available2024-07-08T09:41:42Z
dc.date.issued2015
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Turizm Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı; destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisinin araştırılmasıdır. Araştırma İstanbul ilinde hizmet veren 93 adet A grubu seyahat acentesi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmanın sonucu iki noktayı anlamaya yöneliktir; birincisi gastronominin Türkiye'nin ve İstanbul'un pazarlanmasında kilit rolü olup olmadığı, ikincisi ise marka değeri ve imaj oluşturmada bir etkisi olup olmadığıdır. Araştırmanın verileri, İstanbul'daki A Grubu Seyahat Acentelerine yüz yüze ve mail aracılığı ile anket uygulamak sureti ile elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda: gastronominin; İstanbul'un pazarlanmasında güçlü bir imaj ve marka değerinin olduğu anlaşılmıştır. İstanbul'un Osmanlı Saray Mutfağı ve Türk Mutfağı ile pazarlandığı ayrıca hizmet kalitesinin kısmen iyi olduğu belirtilmiştir. Gastronomi turizmi gelir seviyesi yüksek 35-55 yaş arası ve 55 yaş üzeri ziyaretçiler tarafından tercih edilmektedir. Ziyaretlerini ikinci kez tekrarladıkları, gastronomi turizminin diğer turizm çeşitleri ile entegre edildiği ve bölgesel kalkınmada önemli bir rol oynadığı sonuçlarına varılmıştır. Bulgular ilgili literatür eşliğinde incelenmiştir Anahtar Kelimeler: Gastronomi, destinasyon pazarlaması, Türk Mutfak Kültürü, İstanbul
dc.description.abstractThe main purpose of this research is searching the effect of gastronomy in means of destination marketing. The research is done over 93 A Group Travel Agencies which give services in the city of Istanbul. With the data's of this research we understand two point one whether, gastronomy has a key role in marketing Turkey's and Istanbul's tourism or not. The second one whether gastronomy has any effects on creating image and brand value. We obtained data's by applying questionnaire, in way of with mail or face to face to the A plus Travel Agencies, At the end of the research; we understand that gastronomy has a huge effect and brand value on marketing Istanbul. It is mentioned that Istanbul is marketing with Ottoman Palace Cuisine and Turkish Cuisine otherwise the service quality is partially good. Gastronomy tourism is preferred by high income levels between the ages of 35-55 or over 55 visitors. Otherwise it is understood that the visitors are repeating their visit and gastronomy tourism is integrating with other tourism types and playing an important role in regional development. Findings are studied in the presence of related literature. Key words; Gastronomy, the marketing of destination, Turkish Cuisine Culture, İstanbulen
dc.identifier.endpage185
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5961
dc.identifier.yoktezid381391
dc.institutionauthorŞahin, Neriman Gonca Güzel
dc.language.isotr
dc.subjectTurizm
dc.subjectBölgesel turizm
dc.subjectDestinasyon
dc.subjectGastronomi
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectMutfak turizmi
dc.subjectRegional tourismen_US
dc.subjectDestinationen_US
dc.subjectTurizm pazarlaması
dc.subjectGastronomyen_US
dc.subjectCulinary tourismen_US
dc.subjectTurizm türleri
dc.subjectTourism marketingen_US
dc.subjectYiyecek içecek
dc.subjectTourism speciesen_US
dc.subjectFood and beverageen_US
dc.subjectİstanbul
dc.subjectIstanbulen_US
dc.titleDestinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisi:İstanbul örneği
dc.titleThe gastronomy's impact in destination marketing: The İstanbul caseen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryb72ea0de-4ba0-4c19-bb1a-3d58e2f6735d
relation.isOrgUnitOfPublicationfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryfa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
381391 Destinasyonların pazarlanmasında gastronominin etkisi.pdf
Size:
2.12 MB
Format:
Adobe Portable Document Format