Pazarlama Çağında “Pazarlamama”!

dc.contributor.authorGürson, Poyraz
dc.contributor.authorEşiyok Sönmez, Elif
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-07-08T12:53:13Z
dc.date.available2024-07-08T12:53:13Z
dc.date.issued2013
dc.date.issuedtemp2013-12-27
dc.description.abstractPazarlama kavramı uzun yıllardır gündemde olan ve çoğu firma için pazarda tutunabilmek amacıyla ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve tanıtım için belirlenen stratejilerin temelini oluşturmaktadır. Pazarlama aslında tüketiciler ve üreticiler için gerekli olan mal veya hizmetlerin üretilmesi, bu üretilen mal ve hizmetlerin tanıtımının ve dağıtımının yapılması olarak tanımlanır (Elden, Ulugök ve Yeygel, 2005: 16). Bu dağıtım sürecinde belirlenen stratejilerde pazarlama stratejileridir. Pazarlama anlayışının başlıca ögeleri; (1) Tüketici yönlülük, yani potansiyel müşterinin hedef ve beklentilerinin saptanıp ona göre pazarlama ve üretim yapılması, (2) Bütünleşik pazarlama fonksiyonları, yani diğer departmanlar ile pazarlama departmanı arasında fiyat, tutundurma, dağıtım ve ürün gibi elemanlar arası uyum ve işbirliği sağlanması, (3) Tüketicinin tatmini ve kar sağlanması, ancak burada satış öncesi ve sonrası tatmin düzeylerinin ölçümlerinin yapılması gerekmektedir (Tek, 1991: 13). Ancak bu tip pazarlama stratejileri daha ziyade yeni piyasaya çıkmakta olan bir firma-marka tarafından tercih edilmektedir. İçerisinde bulunduğumuz küresel çağda örgütler kendilerini ifade etmek çeşitli pazarlama iletişim yöntemlerini kullansalar da, bazı durumlarda kurumlar pazarlamama (demarketing) stratejisini uygularlar.
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/6400
dc.institutionauthorGürson, Ali Poyraz
dc.institutionauthorEşiyok, Elif
dc.language.isotr
dc.publisherBilim ve Teknoloji
dc.subjectpublic relations and advertising
dc.titlePazarlama Çağında “Pazarlamama”!
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication440bb5ff-e859-4145-9ddf-ae739da0cc6f
relation.isAuthorOfPublicatione489bd32-ceb3-455e-8075-884f9204a4bf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery440bb5ff-e859-4145-9ddf-ae739da0cc6f
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files