Pazarlama Çağında “Pazarlamama”!
No Thumbnail Available
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Bilim ve Teknoloji
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Pazarlama kavramı uzun yıllardır gündemde olan ve çoğu firma için pazarda tutunabilmek
amacıyla ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve tanıtım için belirlenen stratejilerin temelini
oluşturmaktadır. Pazarlama aslında tüketiciler ve üreticiler için gerekli olan mal veya
hizmetlerin üretilmesi, bu üretilen mal ve hizmetlerin tanıtımının ve dağıtımının yapılması
olarak tanımlanır (Elden, Ulugök ve Yeygel, 2005: 16). Bu dağıtım sürecinde belirlenen
stratejilerde pazarlama stratejileridir. Pazarlama anlayışının başlıca ögeleri; (1) Tüketici
yönlülük, yani potansiyel müşterinin hedef ve beklentilerinin saptanıp ona göre pazarlama ve
üretim yapılması, (2) Bütünleşik pazarlama fonksiyonları, yani diğer departmanlar ile
pazarlama departmanı arasında fiyat, tutundurma, dağıtım ve ürün gibi elemanlar arası uyum
ve işbirliği sağlanması, (3) Tüketicinin tatmini ve kar sağlanması, ancak burada satış öncesi
ve sonrası tatmin düzeylerinin ölçümlerinin yapılması gerekmektedir (Tek, 1991: 13). Ancak
bu tip pazarlama stratejileri daha ziyade yeni piyasaya çıkmakta olan bir firma-marka
tarafından tercih edilmektedir. İçerisinde bulunduğumuz küresel çağda örgütler kendilerini
ifade etmek çeşitli pazarlama iletişim yöntemlerini kullansalar da, bazı durumlarda kurumlar
pazarlamama (demarketing) stratejisini uygularlar.
Description
Keywords
public relations and advertising