Medya Kullanımı ve Beden İmajı: Türkiye ve İngiltere Örneği

dc.contributor.author Sönmez, Elif Eşiyok
dc.contributor.author Özgen, Özlen
dc.contributor.author Özgen, Özlen
dc.contributor.author Özgen, Özlen
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.contributor.other Public Relations and Advertising
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:14Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:14Z
dc.date.issued 2017
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,GAZİ ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'de yaşayan üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde medyanın rolünün ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamına Türkiye'den 381, İngiltere'den 235 üniversite öğrencisi alınmıştır. Verilerin toplanmasında, demografik bilgiler ve medya kullanım alışkanlıkları ile ilgili soruların yanı sıra \"Dış Görünüşe İlişkin Sosyo-Kültürel Tutumlar Ölçeği\"nin yer aldığı bir anket formu kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmış, elde edilen sonuçlar her iki ülke için de ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymuştur. İki ülke için yapılan faktör analizi sonucunda da beden imajı ve medyaya ilişkin geçerli bir faktörleşme elde edilmiştir. Geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması ve ideal beden farkındalığı faktörlerine uygulanan t-testi sonuçları, Türkiye ve İngiltere arasında anlamlı farklar bulunduğunu, tüm faktörler için İngiltere'deki ortalama değerlerin Türkiye'deki değerlerden yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Türkiye ve İngiltere için önerilen modelin testi için LISREL programı ile Path Analizi yapılmıştır. Türkiye için, bilgi kaynağı olarak geleneksel medya, geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması ve ünlülere benzemeye çalışılması değişkenlerini açıkladığı bulunmuştur. İngiltere için ise, geleneksel medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması değişkenini açıkladığı; medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılmasının ise, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması değişkenini açıkladığı görülmüştür. Bu sonuç, özellikle geleneksel medyanın her iki ülkede de üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde önemli bir rol üstlendiğini göstermiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 7
dc.identifier.endpage 95 en_US
dc.identifier.issn 1304-3846
dc.identifier.issn 2619-9718
dc.identifier.issue 27 en_US
dc.identifier.startpage 78 en_US
dc.identifier.trdizinid 254612
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/254612/medya-kullanimi-ve-beden-imaji-turkiye-ve-ingiltere-ornegi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9921
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Özgen, Özlen
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Akdeniz İletişim en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim en_US
dc.subject Eğitim Araştırmaları en_US
dc.title Medya Kullanımı ve Beden İmajı: Türkiye ve İngiltere Örneği en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections