Medya Kullanımı ve Beden İmajı: Türkiye ve İngiltere Örneği

dc.contributor.authorSönmez, Elif Eşiyok
dc.contributor.authorÖzgen, Özlen
dc.contributor.otherPublic Relations and Advertising
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:14Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:14Z
dc.date.issued2017
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempATILIM ÜNİVERSİTESİ,GAZİ ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye ve İngiltere'de yaşayan üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde medyanın rolünün ortaya konulmasıdır. Araştırma kapsamına Türkiye'den 381, İngiltere'den 235 üniversite öğrencisi alınmıştır. Verilerin toplanmasında, demografik bilgiler ve medya kullanım alışkanlıkları ile ilgili soruların yanı sıra \"Dış Görünüşe İlişkin Sosyo-Kültürel Tutumlar Ölçeği\"nin yer aldığı bir anket formu kullanılmıştır. Geçerlik ve güvenirlik analizi yapılmış, elde edilen sonuçlar her iki ülke için de ölçeğin geçerlik ve güvenirliğini ortaya koymuştur. İki ülke için yapılan faktör analizi sonucunda da beden imajı ve medyaya ilişkin geçerli bir faktörleşme elde edilmiştir. Geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması ve ideal beden farkındalığı faktörlerine uygulanan t-testi sonuçları, Türkiye ve İngiltere arasında anlamlı farklar bulunduğunu, tüm faktörler için İngiltere'deki ortalama değerlerin Türkiye'deki değerlerden yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, Türkiye ve İngiltere için önerilen modelin testi için LISREL programı ile Path Analizi yapılmıştır. Türkiye için, bilgi kaynağı olarak geleneksel medya, geleneksel medyadan ve sosyal medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması ve ünlülere benzemeye çalışılması değişkenlerini açıkladığı bulunmuştur. İngiltere için ise, geleneksel medyadan kaynaklanan baskı hissedilmesi ve ideal beden farkındalığının, medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılması değişkenini açıkladığı; medyadaki ünlülerle bedenin karşılaştırılmasının ise, medyadaki ünlülere benzemeye çalışılması değişkenini açıkladığı görülmüştür. Bu sonuç, özellikle geleneksel medyanın her iki ülkede de üniversite öğrencilerinin beden imajlarına ilişkin düşüncelerinde önemli bir rol üstlendiğini göstermiştir.en_US
dc.identifier.citation7
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-231]
dc.identifier.endpage95en_US
dc.identifier.issn1304-3846
dc.identifier.issn2619-9718
dc.identifier.issue27en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage78en_US
dc.identifier.trdizinid254612
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/254612/medya-kullanimi-ve-beden-imaji-turkiye-ve-ingiltere-ornegi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9921
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorÖzgen, Özlen
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz İletişimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleMedya Kullanımı ve Beden İmajı: Türkiye ve İngiltere Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2d59d2a5-0a83-479c-8c34-60944975e33d
relation.isOrgUnitOfPublication841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery841d7092-7028-4c5e-80ae-af8281c40f91

Files

Collections