Mimarlık öğrencilerinin öğrenme ilgilerini artırmak için mobil tabanlı oyunlandırılmış öğrenme yönetim sisteminin tasarlanması ve uygulanması

dc.contributor.advisorEryılmaz, Meltem
dc.contributor.authorEryılmaz, Meltem
dc.contributor.otherComputer Engineering
dc.date.accessioned2024-07-07T12:46:24Z
dc.date.available2024-07-07T12:46:24Z
dc.date.issued2023
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgisayar Mühendisliği Ana Bilim Dalı / Bilgisayar Mühendisliği Bilim Dalı
dc.description.abstractGünümüzde modern dijital teknolojilere ve kullanımlara giderek artan ilgi sebebi ile yapılan akademik araştırmalar da dikkatlerini öğrenciler için uygun öğrenme süreçlerini teşvik edebilecek mevcut modern araçlara kaydırıyor. Oyunlaştırılmış öğrenme, akademik öğrenmeyi geliştirmek için oyun tabanlı mekaniği ve öğeleri kullanan öğrenme eylemi olarak tanımlanmaktadır. Bu çalışmanın amacı mobil tabanlı oyunlaştırılmış bir öğrenme ortamı tasarlayarak mimarlık öğrencilerinin eğitimlerini daha ilgi çekivci bir hale getirmektir. Geliştirilen uygulama üniversitedeki mimarlık öğrencilerinin öğrenme ilgilerini artırmaya yönelik bir yönetim sistemidir. Çalışmada, barındırılan anket formu aracılığıyla öğrenci öğrenme teknikleri ve çıktılarına ilişkin bir dizi veri toplanarak sorunlar belirlenmiştir. Toplanan veriler, öğrencilerin öğrenme ilgilerini artırmak için mobil uygulama geliştirme çözümü ortaya çıkmadan önce sorunlu alanları belirlemek için analiz edilmiştir. Bu deneysel çalışma, oyunlaştırılmış öğrenme üzerine kuruludur. Analiz yöntemi olarak oyunlaştırılmış öğrenme sistemlerinde bağımlı ve bağımsız değişkenleri test etmek için Ki-Kare testi kullanılmıştır. Ön test ve Son test anket sonuçları, oyunlaştırılmış öğrenmenin öğrencileri motive etmek, katılım düzeylerini artırmak ve nihayetinde genel öğrenme çıktılarını iyileştirmek için kullanılabileceğini göstermiştir.
dc.description.abstractWith ever increasing interest in modern digital technologies and utilizations, stakeholders in academic industries are shifting attention to modern available tools that can promote convenient learning processes for students. Gamified learning is defined as act of learning system that utilizes game based mechanics and elements to enhance academic learning in non-gaming context. The aim of this study is to design and implement a mobile based gamified learning Management system to improve learning interest of architecture students at the university. In the study problems have been identified through collection of series of data pertaining to student learning techniques and outcome via hosted survey form. Data collected were analysed to identify problem areas before coming out with mobile application development solution to offer improvement to learning interest of students. This experimental study is based on gamified learning. Chi-Square test used to test dependent and in-dependent variables on gamified learning systems as analysing method. According to the Pre-test and Post-test survey results showed that gamified learning can be used to motivate students, increase engagement levels and ultimately improve their overall learning outcomes.en
dc.identifier.endpage121
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5045
dc.identifier.yoktezid812818
dc.language.isoen
dc.subjectBilgisayar Mühendisliği Bilimleri-Bilgisayar ve Kontrol
dc.subjectComputer Engineering and Computer Science and Controlen_US
dc.titleMimarlık öğrencilerinin öğrenme ilgilerini artırmak için mobil tabanlı oyunlandırılmış öğrenme yönetim sisteminin tasarlanması ve uygulanması
dc.titleDesign and implementation of mobile based gamified learning management system to improve learning interest of architecture studentsen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryec6c4c06-14dd-4654-b3a6-04e89c8d3baf
relation.isOrgUnitOfPublicatione0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye0809e2c-77a7-4f04-9cb0-4bccec9395fa

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
812818 Design and implementation of mobile based gamified learning management.pdf
Size:
1.73 MB
Format:
Adobe Portable Document Format