Hemşirelik Öğrencilerinin İntramüsküler Enjeksiyon Bilgi Düzeylerini Yordayan Bazı Değişkenlerin İncelenmesi: Chaid Analizi

dc.contributor.authorKısacık, Öznur Gürlek
dc.contributor.authorSönmez, Münevver
dc.contributor.authorDoğan, Mehmet Latif
dc.contributor.authorAslan, Serdar
dc.contributor.otherNursing
dc.date.accessioned2024-07-05T15:50:59Z
dc.date.available2024-07-05T15:50:59Z
dc.date.issued2022
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempAfyonkarahisar Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı, Afyonkarahisar, Türkiye Atılım Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, Hemşirelik Esasları Anabilim Dalı, Ankara, Türkiye Mardin Kızıltepe Devlet Hastanesi, Acil Servis, Mardin, Türkiye Bitlis Tatvan Devlet Hastanesi, Cerrahi Servisi, Bitlis, Türkiyeen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı hemşirelik öğrencilerinin intramüsküler enjeksiyona ilişkin bilgi düzeylerini yordayan bazı değişkenlerin incelenmesidir. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı ve kesitsel tipteki bu araştırma 1 Aralık 2020-15 Ocak 2021 tarihleri arasında araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 359 hemşirelik öğrencisi ile yürütüldü. Araştırma verileri ''Öğrenci Bilgi Formu'' ve ''IM Enjeksiyon Başarı Testi'' ile toplandı. Araştırma verilerinin analizi SPSS versiyon 22.0 paket programı ile yapıldı. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistikler ve çok değişkenli bir istatistiksel yaklaşım tekniği olan CHAID (karar ağaçları yaklaşım tekniği) analizi uygulandı. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerin IM Enjeksiyon Başarı Testi puan ortalamasının 21 puan üzerinden 8.82±0.20 olduğu belirlendi. CHAID analizi sonucuna göre; kız öğrencilerin anlamlı olarak daha yüksek bilgi puanına sahip oldukları saptandı (p<0.001). Ayrıca kız öğrencilerde, eğitim yılı arttıkça intramüsküler enjeksiyon bilgi puanlarının düştüğü belirlendi (p=0.034). Erkek öğrenciler için ise; intramüsküler enjeksiyon uygulama sayısı arttıkça intramüsküler enjeksiyon bilgi puanının da anlamlı olarak arttırdığı saptandı (p=0.001). Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin intramüsküler enjeksiyon bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı, geliştirilmesi gereken alanların olduğu saptandı.en_US
dc.identifier.citation0
dc.identifier.doi10.53424/balikesirsbd.993213
dc.identifier.endpage226en_US
dc.identifier.issn2146-9601
dc.identifier.issn2147-2238
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage218en_US
dc.identifier.trdizinid1106471
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53424/balikesirsbd.993213
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1106471/hemsirelik-ogrencilerinin-intramuskuler-enjeksiyon-bilgi-duzeylerini-yordayan-bazi-degiskenlerin-incelenmesi-chaid-analizi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4224
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorSönmez, Münevver
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi (BSBD)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHemşirelik Öğrencilerinin İntramüsküler Enjeksiyon Bilgi Düzeylerini Yordayan Bazı Değişkenlerin İncelenmesi: Chaid Analizien_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication659028da-3b48-4326-aff4-ff3b74e6fc37
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery659028da-3b48-4326-aff4-ff3b74e6fc37
relation.isOrgUnitOfPublicatione886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoverye886e794-386d-4406-82ee-8eecb54d2873

Files

Collections