KÜTÜPHANELERDE HİZMET KALİTESİNİN KRİTİK OLAYLAR TEKNİĞİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

dc.contributor.author Özgen, Pelin
dc.contributor.author Göker, Anıl Z
dc.contributor.other Department of Business
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:03Z
dc.date.issued 2016
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp ATILIM ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, bilgi hizmeti sunan işletmeler olarak tanımlanabilen kütüphanelerde hizmet kalitesinin kullanıcılar tarafından nasıl algılandığı ve bu algılara bağlı olarak hizmet kalitesinin nasıl geliştirilebileceğini incelemektir. Kütüphanelerin kullanıcı kitlesinin büyük bir bölümü üniversite öğrencilerinin oluşturduğu varsayılmış olup, bilgi hizmetlerindeki bu çalışma Ankara'da faaliyet gösteren Devlet ve Vakıf Üniversiteleri Kütüphanelerindeki öğrencilere uygulanmıştır. Hizmet kalitesinin belirlenmesine yönelik araştırmada anket tekniği uygulanmış olup, 533 katılımcıdan elde edilen veriler Kritik Olaylar Tekniği (KOT) kullanılarak kütüphanelerde tecrübe edilmiş olan ve olumlu ya da olumsuz olarak nitelendirilen, hatırlanmaya değer olaylar içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Kullanıcıların anket formlarında ifade ettikleri kritik olaylar, hizmet kalitesini değerlendirmede sıkça kullanılan SERVQUAL kategorilerinden uyarlanan gruplara dağıtılmıştır. Araştırma bulgularının değerlendirilmesi sonucunda hem olumlu hem de olumsuz olaylar açısından, devlet üniversitesi kütüphanelerinde en çok hatırlanan kritik olaylar \"fiziksel özellikler\" kategorisinde görülmektedir. Vakıf üniversitelerinde ise, en çok \"empati\" sınıfında olumsuz olaylar hatırlanırken, olumsuz olaylarda ise yine fiziksel özelliklerin birinci sırada olduğu gözlemlenmiştir en_US
dc.identifier.citationcount 0
dc.identifier.endpage 40 en_US
dc.identifier.issn 1307-9832
dc.identifier.issn 1307-9859
dc.identifier.issue 17 en_US
dc.identifier.startpage 25 en_US
dc.identifier.trdizinid 252668
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/252668/kutuphanelerde-hizmet-kalitesinin-kritik-olaylar-teknigi-ile-degerlendirilmesi
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9876
dc.identifier.volume 0 en_US
dc.institutionauthor Özgen, Pelin
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.title KÜTÜPHANELERDE HİZMET KALİTESİNİN KRİTİK OLAYLAR TEKNİĞİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery b77dccea-d09f-48fa-845d-2f9d281543bd
relation.isOrgUnitOfPublication 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery 6fecf408-e340-4cbc-a391-6c8984c45f5e

Files

Collections