Bağıntı ve Fonksiyonlar Konusunda Yapılan Yaygın Hataların Belirlenmesi ve Giderilmesi Üzerine Boylamsal Bir Çalışma

No Thumbnail Available

Date

2007

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Bu çalışma boylamsal bir çalışmadır. Araştırmanın birinci basamağı, 2004–2005 öğretim yı-lında Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü’nde birinci sınıfta okumakta olan 190 öğrenci üzerinde uygulanmıştır. Bu aşamada, öğrencilerin bağıntı ve fonksiyonlar konusunda yaptıkları yaygın hatalar belirlenmiş, sınıflandırılmış ve bu hataların temelinde yatan nedenler araştırılmıştır. Araştırmanın ikinci basamağı, 2005–2006 öğretim yılında aynı üniversitenin aynı bölümünde ve yine birinci sınıfta okumakta olan 97 öğrenci ile yürütülmüştür. Bu aşamada, “Sınıf öğretmenliği öğrencilerinin fonksiyonlar konusunda yaptıkları yaygın hatalar giderilebilir mi?” sorusuna yanıt aranmaktadır. Çalışmanın sonuçları, birinci aşamada saptanan yaygın hatalar dikkate alınarak hazırlanmış olan ders içeriği, dersin işleniş planı ve kullanılan metot ile hataların büyük ölçüde giderildiğini göstermiştir.

Description

Keywords

Eğitim, Eğitim Araştırmaları, Matematik

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

5

WoS Q

Q4

Scopus Q

Q3

Source

Eğitim ve Bilim

Volume

32

Issue

146

Start Page

89

End Page

95

Collections