Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Çalışan İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılığına Etkisi

dc.contributor.advisor Tengilimoğlu, Dilaver
dc.contributor.author Işık, Yurdagül
dc.contributor.other Business
dc.contributor.other 05. School of Business
dc.contributor.other 01. Atılım University
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:42:43Z
dc.date.available 2024-07-07T12:42:43Z
dc.date.issued 2021
dc.description.abstract Gelişen teknoloji, küreselleşme, iletişim ağlarının artması, eğitim ve gelir düzeyindeki artışlar ile birlikte insanların beklentileri de artmıştır. Hastalar kendilerini güvende hissedecekleri kurumlarda tedavi olmayı istemekte, personel iş doyumunun yüksek olduğu kurumlarda çalışmayı tercih etmektedir. Hizmet alanında faaliyet gösteren diğer sektörlerden farklı olarak sağlık hizmeti veren kurumların maddi güce ve teknolojik donanıma sahip olmalarının yanında nitelikli iş gücüne sahip olmaları da çok önemlidir. Çünkü sağlık hizmeti sunumundaki hatalar insanın hayatını kaybetmesine varan ciddi kayıplar ile sonuçlanabilmektedir. Sağlıkta kalitenin temel göstergelerinden birisi hasta ve çalışan güvenliğidir. Bir hastanenin kalite belgesine sahip olması demek, hasta bakım kalitesinin belirli bir standartta olduğunun, hasta ve çalışan güvenliğinin sağlandığının önemli göstergelerindendir. Bu araştırma, sağlık sektöründe faaliyet gösteren özel bir hastanede uygulanan kalite uygulamalarının, çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı üzerine etki durumunu değerlendirmek ve kalite çalışmaları ile çalışan iş doyumu ve örgütsel bağlılığı arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Ankara ilinde faaliyet gösteren özel bir hastanede çalışan 462 çalışan oluşturmaktadır. Yapılan analizler sonucunda Toplam Kalite Yönetimi algısı ile iş doyumu arasındaki ilişki istatistiksel açıdan anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre, Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın İş Doyumu değişkeninde 0,743 birim artışa neden olduğu görülmüştür. Ayrıca Toplam Kalite Yönetimi Algısı ile Örgütsel Bağlılık arasındaki ilişki de istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Standart regresyon katsayısına göre Toplam Kalite Yönetimi Algısı değişkenindeki 1 birim artışın Örgütsel Bağlılık değişkeninde 0,457 birim artışa neden olduğu görülmüştür.
dc.description.abstract With developing technology, globalization, increasing communication networks, education and income levels; people's expectations also increased. Patients want to be treated in institutions in which they feel secure. Staff also prefers to work in institutions where job satisfaction level is higher. In addition to the financial power and technological equipment, having a qualified work force is also a necessity for the institutions that provide healthcare services unlike the other service sectors because the faults on healthcare services may result in serious losses, up to the death of a person. One of the main indicators of quality in health sector is patient and employee safety. Having a quality certificate is an important indicator that quality of care is at a certain standard and patient and employee safety is ensured in the hospital. This study is conducted to evaluate effects of applied quality implementations in a private hospital, on job satisfaction and organizational commitment that carries on a business on healthcare services and to measure the correlation between employees' job satisfaction and organizational commitment relations. The population of this research consists of 462 employees in a private hospital in Ankara. The result of the analysis revealed that, the relation between Total Quality Management Perception and Job Satisfaction is statistically significant. According to the standard regression coefficient, it is observed that 1-point increase on Total Quality Management variable results in 0,743-point increase on Job Satisfaction variable. Additionally, the relationship between Total Quality Management Perception and Organizational Commitment is also found statistically significant. According to standard regression coefficient, it is observed that 1-point increase on Total Quality Management Perception variable results in 0,457-point increase on Organizational Commitment variable. en
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4711
dc.language.iso tr
dc.subject Hastaneler
dc.subject Sağlık Kurumları Yönetimi
dc.subject Sağlık Yönetimi
dc.subject Kalite
dc.subject Hospitals en_US
dc.subject Sağlık kuruluşları
dc.subject Health Care Management en_US
dc.subject Sağlık personeli
dc.subject Healtcare Management en_US
dc.subject Quality en_US
dc.subject Çalışanlar
dc.subject Health institutions en_US
dc.subject Health personnel en_US
dc.subject Örgütsel bağlılık
dc.subject Workers en_US
dc.subject Özel hastaneler
dc.subject Organizational commitment en_US
dc.subject Private hospitals en_US
dc.subject İş doyumu
dc.subject Job satisfaction en_US
dc.title Sağlık Kurumlarında Toplam Kalite Yönetimi Uygulamalarının Çalışan İş Doyumu ve Örgütsel Bağlılığına Etkisi
dc.title The Effect of Total Quality Management Implementations on Employees' Job Satisfaction and Organizational Commitment en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
gdc.author.institutional Tengilimoğlu, Dilaver
gdc.coar.type text::thesis::master thesis
gdc.description.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Ana Bilim Dalı / Sağlık Yönetimi Bilim Dalı
gdc.description.endpage 117
gdc.description.startpage 0
gdc.identifier.yoktezid 660997
relation.isAuthorOfPublication 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 485ac8fe-dbd7-43a4-8cb1-c2f977dff480
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication 5232d05c-a649-4c17-8445-8ef86e80a51c
relation.isOrgUnitOfPublication 50be38c5-40c4-4d5f-b8e6-463e9514c6dd
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
660997 Sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi uygulamalarının çalışan.pdf
Size:
2.7 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections