Ciddi Oyunların ve Simulasyon Ortamlarının Cerrahi Eğitim Süreçlerine Olan Etkisini Anlamak

dc.contributor.advisor Çağıltay, Nergiz Ercil
dc.contributor.author Güney, Sinem
dc.contributor.other Software Engineering
dc.date.accessioned 2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.available 2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.issued 2015
dc.department Fen Bilimleri Enstitüsü / Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstract Ciddi oyunlar ve simülasyonlar günümüzde eğitim, öğretim, sağlık, askeri alanların yanı sıra ticari sistemler alanlarında da çeşitli yararlar sağlamaktadır. Ancak, bu ortamlar arasındaki sınır alanyazında çok da net değildir. Bu bilgi, öğrencilerin davranışları ve beklentilerindeki farklılıklara göre daha uygun eğitim sistemleri tasarlamak için önemlidir. Bu çalışmanın temel hipotezi öğrencilerin deneyim ve bilgi seviyelerine ve bireysel farklılıklarına bağlı olarak simülasyon ya da oyuna dayalı öğretim ortamlarında davranışlarında farklılıkların olacağıdır. Oyunlaştırma yaklaşımı uygulanarak bu simülasyon ortamının başka bir versiyonu geliştirilmiştir. Daha sonra, oyunlaştırmanın eğitim programının başlangıç seviyesindekiler üzerindeki oyunlaştırmanın etkilerini daha iyi anlamak için böylesi bir deneysel çalışma yapılmıştır.
dc.description.abstract Serious games and simulations today are providing several benefits for areas such as education, training, health, military as well as commercial systems. However, the borderline between these environments is not very clear in literature. This information is important for designing more appropriate instructional systems according to the variations on learners' behaviours and their expectations. Our main assumption is that, depending on their experience levels, knowledge levels and individual differences, learners may behave differently on simulation or game based educational systems. Then, as a part of neurosurgery Education Project (ECE), a simulation environment was developed in two versions by applying a gamification approach and simulation. en
dc.identifier.endpage 62
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5984
dc.identifier.yoktezid 382821
dc.institutionauthor Çağıltay, Nergiz
dc.language.iso en
dc.subject Bilim ve Teknoloji
dc.subject Science and Technology en_US
dc.subject Sağlık Eğitimi
dc.subject Health Education en_US
dc.title Ciddi Oyunların ve Simulasyon Ortamlarının Cerrahi Eğitim Süreçlerine Olan Etkisini Anlamak
dc.title Understanding the Effect of Serious Games on Surgical Education With Respect To Simulation Environments en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery c99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isOrgUnitOfPublication d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery d86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
382821 Understanding the effect of serious games on surgical education.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections