Ciddi oyunların ve simulasyon ortamlarının cerrahi eğitim süreçlerine olan etkisini anlamak

dc.contributor.advisorÇağıltay, Nergiz Ercil
dc.contributor.authorÇağıltay, Nergiz
dc.contributor.otherSoftware Engineering
dc.date.accessioned2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.available2024-07-08T09:41:58Z
dc.date.issued2015
dc.departmentFen Bilimleri Enstitüsü / Bilgi Teknolojileri Ana Bilim Dalı
dc.description.abstractCiddi oyunlar ve simülasyonlar günümüzde eğitim, öğretim, sağlık, askeri alanların yanı sıra ticari sistemler alanlarında da çeşitli yararlar sağlamaktadır. Ancak, bu ortamlar arasındaki sınır alanyazında çok da net değildir. Bu bilgi, öğrencilerin davranışları ve beklentilerindeki farklılıklara göre daha uygun eğitim sistemleri tasarlamak için önemlidir. Bu çalışmanın temel hipotezi öğrencilerin deneyim ve bilgi seviyelerine ve bireysel farklılıklarına bağlı olarak simülasyon ya da oyuna dayalı öğretim ortamlarında davranışlarında farklılıkların olacağıdır. Oyunlaştırma yaklaşımı uygulanarak bu simülasyon ortamının başka bir versiyonu geliştirilmiştir. Daha sonra, oyunlaştırmanın eğitim programının başlangıç seviyesindekiler üzerindeki oyunlaştırmanın etkilerini daha iyi anlamak için böylesi bir deneysel çalışma yapılmıştır.
dc.description.abstractSerious games and simulations today are providing several benefits for areas such as education, training, health, military as well as commercial systems. However, the borderline between these environments is not very clear in literature. This information is important for designing more appropriate instructional systems according to the variations on learners' behaviours and their expectations. Our main assumption is that, depending on their experience levels, knowledge levels and individual differences, learners may behave differently on simulation or game based educational systems. Then, as a part of neurosurgery Education Project (ECE), a simulation environment was developed in two versions by applying a gamification approach and simulation.en
dc.identifier.endpage62
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5984
dc.identifier.yoktezid382821
dc.language.isoen
dc.subjectBilim ve Teknoloji
dc.subjectScience and Technologyen_US
dc.subjectSağlık Eğitimi
dc.subjectHealth Educationen_US
dc.titleCiddi oyunların ve simulasyon ortamlarının cerrahi eğitim süreçlerine olan etkisini anlamak
dc.titleUnderstanding the effect of serious games on surgical education with respect to simulation environmentsen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublicationc99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryc99221fa-e0c9-4b73-9f64-54919fcd3c58
relation.isOrgUnitOfPublicationd86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryd86bbe4b-0f69-4303-a6de-c7ec0c515da5

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
382821 Understanding the effect of serious games on surgical education.pdf
Size:
1.05 MB
Format:
Adobe Portable Document Format