Algılanan Risklerin Online Alışveriş Niyeti Üzerindeki Etkisi: Ankara Örneği

dc.contributor.advisor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.author Hlaıchı, Alaa Al
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:41:10Z
dc.date.available 2024-07-07T12:41:10Z
dc.date.issued 2023
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstract Bu araştırma, Türk tüketicilerinin çevrimiçi satın alma niyetleri üzerinde finansal risk, kalite riski ve teslimat riskinin etkisini araştırmaktadır. Çalışmada, katılımcıların kendi yanıtlarını sağladıkları bir anket ve kolayda örnekleme yöntemini kullanarak 300 Türk tüketiciden ampirik veri toplanmıştır. Bu araştırmada finansal riskin, kalite riskinin ve teslimat riskinin çevrimiçi satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olduğu öne sürülmektedir. Bu risk unsurlarının satın alma eğilimi üzerinden olumsuz bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, çevrimiçi alışverişle ilgili algılanan riskin değerlendirilmesi ve ele alınması için önemli bir çerçeve sunmakta ve potansiyel olarak Türk tüketicilerin katılımının artmasına ve e-ticaret alanındaki algısal noksanlıkların azalmasına katkı sağlamaktadır. Anahtar Sözcükler: Algılanan risk, çevrimiçi alışveriş, alışveriş niyeti, Türk tüketicisi, E-ticaret.
dc.description.abstract This research investigates the effect of financial risk, quality risk, and delivery risk on the online purchasing intention of Turkish consumers. Using a self-administered survey and convenience sampling, empirical data was collected from 300 Turkish online customers in this study. The research proposes that financial, quality, and delivery risks have a significant effect on online shopping intention. It is discovered that those risks have a negative effect on shoppers' intentions. The results provide a significant framework for assessing and handling the perceived risk associated with online shopping, potentially resulting in heightened participation by Turkish consumers and a decrease in their perceptual shortcomings in the realm of e-commerce. Keywords: Perceived risk, shopping online, shopping intention, Turkish consumers, E-commerce. en
dc.identifier.endpage 113
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/4415
dc.identifier.yoktezid 829280
dc.institutionauthor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.language.iso en
dc.subject İşletme
dc.subject Business Administration en_US
dc.title Algılanan Risklerin Online Alışveriş Niyeti Üzerindeki Etkisi: Ankara Örneği
dc.title The Effect of Perceived Risks on Online Shopping Intention: a Case of Ankara en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
829280 The effect of perceived risks on online shopping intention.pdf
Size:
2.52 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections