İşlevsel ve Duygusal Özelliklerin Satın Alma Niyetinin Tahmini Üzerindeki Etkisi: Sosyal Medya Reklamcılığı Üzerine Bir Analiz

dc.contributor.advisor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.contributor.author Salımı, Mozhdeh
dc.contributor.other Tourism Management
dc.date.accessioned 2024-10-06T12:20:24Z
dc.date.available 2024-10-06T12:20:24Z
dc.date.issued 2024
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme (İngilizce) Ana Bilim Dalı / İşletme (İngilizce) Bilim Dalı
dc.description.abstract Günümüzde, sosyal medya reklamlarının kullanıcılar üzerindeki etkisi önemlidir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemi kullanmakta olup uyarıcı-organizma-yanıt teorisini uygulayarak, Instagram'da akıllı saatler için duygusal ve mantıksal farklı çekiciliklerin nasıl etkili olduğunu incelemekte ve Z Kuşağı tüketicilerinin reklama yönelik tutumlarını, markaya yönelik tutumlarını, reklama dikkatlerini ve akıllı saat satın alma niyetlerini araştırmaktadır. Kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesini (PLS-SEM) kullanan analiz, Instagram video reklamlarındaki duygusal veya mantıksal çekiciliğin, tüketicinin reklamlara yönelik tutumlarını doğrudan etkilemediğini ortaya çıkardı. Ancak, mantıksal çekiciliklerin Z Kuşağı tüketicilerinin akıllı saat satın alma niyetlerini önemli ölçüde etkilediği, duygusal çekiciliklerin ise markaya yönelik tutumlarını ve reklama dikkatlerini önemli ölçüde etkilediği saptanmıştır. Ayrıca, bu değişkenler arasındaki aracı ilişkiler de araştırılmıştır. Bu araştırma, gelecek çalışmalar ve Instagram video reklam stratejilerini geliştirmeyi amaçlayan işletmeler için değerli bilgiler sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: Satın alma niyeti, Reklama yönelik tutum, Markaya yönelik tutum, Reklama dikkat, Reklam çekiciliği
dc.description.abstract In today's era, the effect of social media advertising on its users is significant. This study employs a quantitative research method and applies the stimulus-organism-response theory to examine how different appeals (emotional and rational) in Instagram video advertisement for smartwatches affect Generation Z consumers' attitudes toward advertisement, attitudes toward brand, attention to advertisement, and intention to purchase smartwatches. Through an analysis using Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM), it was discovered that neither emotional nor rational appeals in Instagram video advertisement directly influence consumers' attitudes toward advertisement. However, rational appeals do notably impact Generation Z consumers' intention to purchase smartwatches, while emotional appeals has a considerable impact on their attitude toward the brand and attention to the advertisement. Additionally, the study explores the mediating relationships between these variables. This research offers valuable information for future studies and businesses seeking to improve their Instagram video advertising strategies. Keywords: Purchasing intention, Attitude towards advertising, Attitude towards brand, Attention to advertising, Advertising appeal en
dc.identifier.endpage 119
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10144
dc.identifier.yoktez https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=usXiZIM9Lp0wk-YzRoaT-5JlOce2gMLnA_Uxl-v3UyTMW57UmSOxg5PQ2wMYvWyx
dc.identifier.yoktezid 882223
dc.identifier.yoktezid 882223
dc.institutionauthor Küçükergin, Kemal Gürkan
dc.language.iso en
dc.subject Reklamcılık
dc.subject İşletme
dc.subject Advertising en_US
dc.subject Business Administration en_US
dc.title İşlevsel ve Duygusal Özelliklerin Satın Alma Niyetinin Tahmini Üzerindeki Etkisi: Sosyal Medya Reklamcılığı Üzerine Bir Analiz
dc.title Understanding the Impact of Rational and Emotional Appeals in Predicting Purchase Intention: an Analysis of Social Media Advertising en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 9f911d44-0ec9-4ac4-8662-866118becc11
relation.isOrgUnitOfPublication fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery fa7389a7-6286-485f-8655-ffa9a4377091

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
882223.pdf
Size:
2.5 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections