Çiğdemoğlu, Ceyhan
Loading...
Name Variants
Ceyhan, Çiğdemoğlu
Çiğdemoğlu C.
C.,Ceyhan
Çiğdemoğlu,C.
Çiğdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, Ceyhan
C., Ceyhan
C.,Çiğdemoğlu
C.,Cigdemoglu
Ceyhan, Cigdemoglu
Ç.,Ceyhan
Cigdemoglu C.
C., Cigdemoglu
Ç., Ceyhan
C., Çiğdemoğlu
Cigdemoglu,C.
Çığdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, C.
Çiğdemoğlu C.
C.,Ceyhan
Çiğdemoğlu,C.
Çiğdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, Ceyhan
C., Ceyhan
C.,Çiğdemoğlu
C.,Cigdemoglu
Ceyhan, Cigdemoglu
Ç.,Ceyhan
Cigdemoglu C.
C., Cigdemoglu
Ç., Ceyhan
C., Çiğdemoğlu
Cigdemoglu,C.
Çığdemoğlu, Ceyhan
Cigdemoglu, C.
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
ceyhan.cigdemoglu@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Advertising
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
51
Articles
29
Citation Count
280
Supervised Theses
16
24 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 24
Article Etik Liderlik, Örgütsel Sinizm ve İş Doyumu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Öğretmenler Üzerine Bir Araştırma(2023) Kaya, Bilsay; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Yılmaz, Ayşe Aslı; Tuzlukaya, Şule; Business; Pilot Training; Public Relations and AdvertisingLiderlik vasıfları ile çalışanlarına liderlik eden okul yöneticileri, öğretmenlerde aidiyet duygusunu ve motivasyonu arttırarak, öğrencilerin daha başarılı eğitim almalarına da katkı verir. Özellikle okul yöneticilerinin karar verirken ve uygularken etik ilkelere bağlı kalması, paydaşlarına rol model oluşturacak bir liderlik anlayışı benimsemeleri, kurumsal saygınlığı da beraberinde getirebilecektir. Bu kapsamda çalışmanın temel amacı; algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve iş doyumu arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve örgütsel sinizmin, algılanan etik liderlik düzeyi ile iş doyumu arasındaki ilişkide aracılık rolünün tespit edilmesidir. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, Türkiye’nin İzmir ilinde bulunan çeşitli okul ve kademelerde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden 1365 katılımcıdan veri toplanmıştır. Çalışmanın en dikkat çekici bulgusu algılanan etik liderliğin iş doyumu üzerindeki anlamlı etkisini yitirmediğini, örgütsel sinizmin ise iş doyumu üzerindeki etkisinin devam ettiği saptanmış olmasıdır.Master Thesis Kişi-örgüt Uyumunun İş Stresi ve İş Tatmini Üzerindeki Rolü: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma(2021) Waqar, Sana; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and AdvertisingBu çalışma Pakistan'da sağlık alanında çalışanların iş stresi, kişi-organizasyon uyumu (POF) ve iş tatmini (JS) arasındaki ilişkiyi incelemektedir. Kişi-örgüt uyumu (POF), iş stresi ve iş tatmini konularındaki makalelerin sayısı her geçen gün artmakta, ancak kişi-örgüt uyumu (POF) ve iş stresinin iş üzerindeki rolüne özel olarak herhangi bir araştırmaya rastlanmamıştır. memnuniyet (JS). Kesitsel bir anket çalışması olarak, bu çalışmanın verileri Pakistan'daki 291 sağlık profesyonelinden toplanmıştır. Araştırmanın örnekleminin belirlenmesinde kolayda örnekleme stratejisi kullanılmaktadır. Verilerin istatistiksel analizi için, IBM tarafından hazırlanan Statistical Package for Social Sciences (SPSS) kullanıldı. İlk olarak betimleyici istatistikler (frekans, ortalama, yüzde, ortalama ve standart sapma) verilmiş ve ardından çıkarımsal istatistikler verilmiştir. Katılımcıların cinsiyetine göre; % 65,00 (189 katılımcı) kadın ve %32.6 (96 katılımcı kadın) ve % 2.4 (7 katılımcı) olarak dağılmamaktadır. Katılımcıların yaş, cinsiyet ve iş tecrübesi gibi sosyo-demografik özelliklerindeki farklılıkları kontrol etmek için betimleyici istatistiksel analiz kullanılmıştır. Sonuçlar, kişi-organizasyon uyumu (POF) ile iş tatmini arasında pozitif bir ilişki olduğunu göstermektedir. İş stresi ile iş tatmini arasındaki korelasyon .597 olup, bu iki değişken arasında bir ilişki olduğunu, ancak ilişkinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. POF ile iş stresi arasındaki korelasyonun .497 olması, iki değişken arasında bir ilişkinin olduğunu ancak ilişkinin orta düzeyde olduğunu ve POF ile iş tatmini arasındaki korelasyonun 0.7 olması ile 1'e oldukça yakın olduğunu, aralarında güçlü bir ilişkinin olduğunu göstermektedir. iki değişken ve iş stresi ile iş tatmini arasındaki korelasyonun .597 olması iki değişken arasında orta düzeyde bir ilişki olduğunu göstermektedir. Kişi-organizasyon (POF), iş stresi ve iş tatmini (JS), çağdaş iş dünyasının en önemli üç unsuru arasında yer aldığından, bu araştırma bu kavramları hem teoride hem de pratikte araştırmıştırMaster Thesis Öğretmenlerin Okul Yönetimi Hakkında Sahip Olduğu Algılanan Etik Liderlik Düzeyi, Örgütsel Sinizm Düzeyleri ve İş Doyumları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2021) Kaya, Bilsay; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and Advertising; Public Relations and AdvertisingBu araştırmanın temel amacı, algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve iş doyumu arasındaki ilişkilerin ortaya konması ve örgütsel sinizmin, algılanan etik liderlik düzeyi ile iş doyumu arasındaki ilişkide aracılık rolünün tespit edilmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı ise ilgili değişkenlerin çalışanların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediğinin saptanmasıdır. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, katılımcılardan anket ile veri toplanmıştır. Bu çalışmada kolayda örnekleme stratejisi kullanılmış, Türkiye'nin İzmir ilinde bulunan çeşitli okul ve kademelerde görev yapan öğretmen ve okul yöneticilerinden 1365 katılımcı ankete çevrimiçi olarak katılmıştır. Önceden geliştirilmiş ölçeklerin güvenilirlik analizi, faktör analizi yapılmış, hipotezler regresyon (process) analizi ve t-testi ile test edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda algılanan etik liderlik, örgütsel sinizm ve is doyumu değişkenleri arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Değişkenler arasındaki ilişkilere bakıldığında; algılanan etik liderlik ile iş doyumu arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki; algılanan etik liderlik ile örgütsel sinizm arasında negatif yönlü güçlü bir ilişki ve örgütsel sinizm ile iş doyumu arasında negatif yönlü güçlü bir ilişki bulunmaktadır. Yapılan regresyon analizi sonuçlarına göre ilk adımda bağımsız değişken olan algılanan etik liderliğin bağımlı değişken olan iş doyumu üzerinde pozitif yönlü anlamlı etkisinin olduğu; ikinci adımda, algılanan etik liderliğin aracı değişken olan örgütsel sinizm üzerinde negatif yönlü anlamlı etkisinin olduğu; üçüncü adımda ise aracı değişken olan örgütsel sinizmin bağımlı değişken iş doyumu üzerinde negatif yönlü anlamlı etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Son aşamada algılanan etik liderlik ve örgütsel sinizmin birlikte analize dahil edilerek iş doyumuna olan etkileri incelenmiştir. Sonuç olarak, algılanan etik liderliğin iş doyumu üzerindeki anlamlı etkisini yitirmediğini, örgütsel sinizmin ise iş doyumu üzerindeki etkisinin devam ettiği saptanmıştır.Article Knowledge-Based Leadership, Innovation and Knowledge Management in Organizational Performance of the Kenyan Higher Education System(2023) Rıoba, Emmanuel; Özdemir, Büşra; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Tuzlukaya, Şule; Business; Department of Business; Public Relations and AdvertisingPurpose- The research is commenced to examine the effect of knowledge-based leadership, innovation, and knowledge management in organizational performance of the Kenyan higher education system. Design/methodology/approach – - The research involved a primary quantitative research, specifically cross-sectional survey design. Study used a sample of 10 private universities and public universities situated in the five countries Nairobi, Kiambu, Kisumu, Nakuru, and Uasin Gishu in Kenya and recognized by the Commission for University Education of Kenya. To reduce ambiguity and get accurate responses, 50 questionnaires were sent out to faculty members of universities. From the 50, 45 respondents filled the questionnaires and others suggested and adjustment of the questions to be clarified. 20 questionnaires were randomly dispersed in all of 10 universities, the 10 universities from which the sample for the study was taken are the major institutions of higher education in Kenya comprising more than the 80% of the total population of the Kenyan higher education system. Findings- The findings indicate that knowledge-based leadership has both direct positive effect on the performance of higher education institutions as well as an indirect positive effect through the mediating role of innovation and knowledge management processes. Implications – The study will extend the existing literature on the impact of knowledge-based leadership on organizational performance and the mediating role of innovation and knowledge management processes in higher education institutions. Value – This study is among the few scholarly works that have proposed an integrated research model which seeks to establish the correlation between knowledge-based leadership, knowledge management, innovation, and organizational performance in the Kenyan higher education system.Article X, Y, Z Kuşaklari Perspektifinden Çalışma Değerleri ve İş-Yaşam Dengesi(2023) Aytaç, Gökhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Yılmaz, Ayşe Aslı; Tuzlukaya, Şule; Business; Pilot Training; Public Relations and AdvertisingKuşak farklılıkları teknoloji, sosyal, ekonomik değişimler ve kültürel değişimler gibi çeşitli faktörler tarafından şekillendirilebilir. X, Y, Z kuşakları perspektifinden bakıldığında çalışma değerleri ve iş-yaşam dengesi arasında ilişkinin ne şekilde geliştiği öne çıkmaktadır. Bu sebeple araştırmada, kuşak farklılıklarının iş yaşam dengesi ve çalışma değerleri arasındaki ilişki incelenmiş ve bu doğrultuda, iş hayatının yöneticileri olan X kuşağının, genç yöneticileri ve profesyonelleri olan Y kuşağının ve iş hayatına yeni başlayan Z kuşağının iş yaşam dengesi ve çalışma değerleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler incelenmiştir. Bu yönüyle literatürde yapılmış ilk çalışma niteliğindedir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden kesitsel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Çalışmaya enerji sektöründen kolayda örnekleme stratejisi ile 343 örneklem katılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, çalışma değerleri perspektifinden bakıldığında kuşak farklılıkları ve gelir düzeyi değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamış olmasına rağmen cinsiyetin çalışma değerlerini etkilediği görülmüştür. İş yaşam dengesi ölçeğinin uygulaması sonrasında ise değişkenler arasında sadece gelir düzeyinin anlamlı bir fark yarattığı tespit edilmiştir.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 6Science Teachers' Professional Development About Science Centers Enhancing Science Teachers' Views Concerning Nature of Science(Springer, 2020) Eren-Sisman, Ece N.; Cigdemoglu, Ceyhan; Kanli, Uygar; Koseoglu, Fitnat; Public Relations and AdvertisingThe purpose of this study is twofold: first, to delve into professional development (PD) of science teachers' views about nature of science (NOS) throughout activities linking NOS aspects to science centers (SCs), and second, to reveal how a science teacher uses NOS aspects while teaching in SCs. An instrumental qualitative case study method with different data sources was used. There were 18 elementary science teachers participating voluntarily in this study. Additionally, one science teacher among the participants was observed two times during her SCs visit with her grade 6th and 7th students. Researchers trained science teachers for using the facilities of SCs and supported their understanding of NOS. Before and after the workshop, open-ended VNOS-C questionnaire was administered, and follow-up interviews were conducted. Observations in SCs were made to check whether the teacher were able to use NOS concepts while teaching science. Findings revealed that the majority of science teachers exhibited improved views about NOS, and improvement was attained particularly on the aspects of tentativeness, methods of scientific investigation, social and cultural embeddedness, and creativity and imagination, while the least improvement was noted for scientific theories and laws. During the SC visits, the teacher employed all aspects of NOS except the theory and law tenet and mostly discuss about the observation, inference, and experiment while teaching. Further PD activities are suggested to support teachers to develop their own teaching plans specific to each exhibit by employing NOS concepts for teaching with/in SCs.Master Thesis Examining Work Values and Work Life Balance From the Perspective of Generations X, Y, Z(2022) Aytaç, Gökhan; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and AdvertisingBu araştırmada, kuşak farklılıklarının iş yaşam dengesi ve çalışma değerleri arasındaki ilişki incelenmiş ve bu doğrultuda, iş hayatının yöneticileri olan X kuşağının, genç yöneticileri ve profesyonelleri olan Y kuşağının ve iş hayatına yeni başlayan Z kuşağının iş yaşam dengesi ve çalışma değerleri arasındaki farklılıklar ve benzerlikler değerlendirilmiştir. Çalışma, nicel araştırma desenlerinden kesitsel tarama modeli olarak tasarlanmıştır. Kolayda örnekleme stratejisi ile çalışmaya 343 örneklem katılmıştır. Araştırmada çalışma değerleri için Lyons, Higgins ve Duxbury (2010) tarafından geliştirilmiş olan 'Çalışma Değerleri Ölçeği' ile iş yaşam dengesi için Apaydın (2011) tarafından geliştirilen 'İş Yaşam Dengesi Ölçeği' kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen bulgulara göre, çalışma değerleri perspektifinden bakıldığında kuşak farklılıkları ve gelir düzeyi değişkeni açısından istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmamış olmasına rağmen cinsiyetin çalışma değerlerini etkilediği görülmüştür. İş yaşam dengesi ölçeğinin uygulaması sonrasında ise değişkenler arasında sadece gelir düzeyinin anlamlı bir fark yarattığı tespit edilmiştir.Master Thesis Etkin Kurumsal Yönetimin Geliştirilmesinde Kariyer Gelişimi, Ödül ve Personel Motivasyonunun Rolü(2022) Altıngıt, Tımothy Krop; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and AdvertisingKurumsal yönetimin geliştirilmesinde ödül sistemlerinin, personel motivasyonunun ve kariyer gelişiminin rolü hiçbir koşulda hafife alınamaz. Dünyanın her yerindeki kurumsal yapılar, hizmet sunumunu kolaylaştırmak veya kar elde etmek için geniş kapsamlı amaçlar doğrultusunda kurulur, ancak bu girişime rağmen, çalışanların tutumları onların verimliliği üzerinde belirleyici bir faktördür. Bunun ışığında, bu araştırma, etkili kurumsal yönetim için gerekli olan doğru çalışan tutumunu oluşturmada gereken çalışan performansı için ödül sistemleri, personel motivasyonu ve kariyer geliştirmenin oynadığı eşsiz rolü değerlendirmeyi amaçlamıştır. Veri toplama amacıyla ve Covid 19'u frenlemek için alınan sert önlemler göz önünde bulundurularak, bu araştırmada tanımlayıcı bir araştırma modeli kullanılmıştır. Bu araştırma, Kenya'daki kamu kuruluşlarında ev veya ofis tabanlı iş sözleşmeleri kapsamındaki 1000 çalışana odaklanmıştur. Örneğimiz, katmanlı ve amaçlı örnekleme teknikleri ile gelişigüzel seçilen 278 çalışandan oluşmaktadır. Anketler belirlenen örneğe uygulanmış ve 240 yanıt geri dönmüştür. Bu, %86,33'lük güzel bir yanıt oranı kaydetmiş ve elde edilen veriler, Sosyal Bilimler İstatistik Paketi (SSSP) aracılığıyla işlenmiş ve analiz edilmiştir. Bulguları sunmak için çizelge halinde veri temsil modeli benimsenmiştir. Bu çalışmadan elde edilen bulgular, herhangi bir firmada çalışanların performanslarına yönelik personel motivasyonu, ödül sistemi ve kariyer gelişimi seviyeleri arasındaki ilişkileri hakkında bilgi verecektir. Bahse konu bilgi, personel motivasyonunun uygulanmasında, çalışanların ödüllendirilmesinde ve insan sermayesi konusunda kariyer gelişiminde kurumsal organların bilgilendirici bir üst yönetimi rolünü görecektir. Anahtar Sözcükler: Ödül Sistemi, Kurumsal Yönetim, Personel Motivasyonu, Kariyer Geliştirme, Çalışan Performansı.Master Thesis Gösterişçi Tüketim, Sosyal Medya Bağımlılığı Narsisizm ve Empati Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma(2020) Akbulut, Ayşe; Çiğdemoğlu, Ceyhan; Public Relations and AdvertisingBu araştırma üniversite öğrencilerinin gösterişçi tüketim davranışları, sosyal medya bağımlılıkları, empati ve narsistik özellikleri arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılmasını hedeflemiştir. Nicel araştırma yaklaşımlarından kesitsel tarama yöntemi kullanılmış, katılımcılardan anket ile veri toplanmıştır. Bu çalışmada kolayda örnekleme stratejisi kullanılmış, Türkiye'nin çeşitli üniversitelerinde ön lisans, lisans, yüksek lisans ve doktora seviyesinde öğretim gören 1260 öğrenci ankete çevrimiçi olarak katılmıştır. Cevaplarında eksiklik olan 45 anket çıkarılarak 1215 kişi ile analize devam edilmiştir. Önceden geliştirilmiş ölçeklerin güvenilirlik analizi, faktör analizi yapılmış, hipotezler regresyon (process) analizi ve t-testi ile test edilmiştir. Yapılan yapısal eşitlik modellemesi sonucunda sosyal medya bağımlılığı ile gösterişçi tüketim arasında pozitif yönlü orta bir ilişki; empatik düşünme eğilimi arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki; narsisizm arasında pozitif yönlü orta bir ilişki bulunmaktadır. Ayrıca gösterişçi tüketim ve empatik düşünme eğilimi arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki; narsisizm arasında pozitif yönlü orta bir ilişki bulunmaktadır. Son olarak ise empatik düşünme eğilimi ile narsisizm arasında negatif yönlü zayıf bir ilişki tespit edilmiştir. Gösterişçi tüketim ve sosyal medya bağımlılığı kavramları alanda çalışılmış olsa da empati ve narsisizm gibi kavramlar üzerine yapılan araştırmalar sınırlıdır. Bu açıdan değerlendirildiğinde çalışma empati ve gösterişçi tüketim kavramlarının birlikte ele alınması açısından önemlidir Anahtar Kelimeler: Tüketim, Gösterişçi Tüketim, Sosyal Medya Bağımlılığı, Narsisizm, EmpatiArticle Citation - WoS: 3Citation - Scopus: 5Extending Peer-Led Team Learning To Management Education: the Effects on Achievement, Critical Thinking, and Interest(Elsevier Sci Ltd, 2022) Tuzlukaya, Sule; Sahin, Neriman Gonca Guzel; Cigdemoglu, Ceyhan; Tourism Management; Public Relations and Advertising; BusinessAs an attempt to extend the implementation of peer-led team learning to management education, this study proposes to investigate business students' achievement, critical thinking skills, and interest in learning environment across academic ability groups and attitudes towards team leaders. Using a one-shot pre/post experimental design, 108 conveniently selected students participated in the treatment throughout ten weeks. Researchers collected data using the critical thinking scale and interest scales both at the beginning and at the end of the treatment. In addition, students' course achievement is used as a dependent variable. To answer research questions, paired-samples t-test, one-way repeated measure analysis of variance (ANOVA), and multivariate analysis of variance (MANOVA) were used. Results indicate that the mean scores of achievement are significantly different for different ability group students and different levels of attitudes towards team leaders. Besides, students' interest scores increased at the end of the implementation; however, their scores on critical thinking skills decreased. Further studies are suggested to consider these issues in implementing peer-led team learning in social science courses.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »