Arsava, Tuğba

Loading...
Profile Picture
Name Variants
T.,Arsava
Arsava, Tuğba
Tugba, Arsava
A., Tugba
T., Arsava
A.,Tuğba
Arsava,T.
A.,Tugba
Tuğba, Arsava
Arsava, Tugba
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

2

Articles

1

Citation Count

18

Supervised Theses

1

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Master Thesis
    Betonarme eğilme elemanlarında öngerme halatlarının çekme donatısı olarak kullanılması
    (2011) Arsava, Tuğba; Baran, Eray; Baran, Eray; Department of Civil Engineering
    Bu çalışmada, öngerme halatlarının betonarme yapı elemanları içerisinde eğilme donatısı olarak (öngerilme uygulanmadan) kullanılabilirliği incelenmiştir. Öngerilmeli/önüretimli beton yapı elemanlarının üretimi sırasında artık öngerme halatları oluşmaktadır. Türkiye'de öngerilmeli/önüretimli beton yapı elemanı üretimi konusunda faaliyet gösteren firmalar arasında yapılan bir anketin sonuçlarına göre, oluşan bu artık halat parçaları yalnızca yapı elemanlarında kaldırma kancası olarak kullanılmaktadır. Artık halat parçalarının betonarme yapı elemanlarında eğilme donatısı olarak kullanılmaları durumunda, oldukça yüksek çekme dayanımına sahip ve yurdumuza ithal edilmek sureti ile tedarik edilen bu öngerme halatlarının verimli bir şekilde değerlendirilmesi mümkün olacaktır. Öngerme halatları, normal donatı çeliğine göre farklı gerilme-birim uzama davranışı gösterdiğinden, donatı çeliği içeren betonarme yapı elemanları için günümüz yapı yönetmeliklerinde belirtilen tasarım yaklaşımlarının, yüksek mukavemetli halatlarla donatılandırılmış elemanlar için kullanılabilirliği günümüzde halen araştırılmayı bekleyen bir konu olarak bulunmaktadır. Literatürde varolan bu boşluğu doldurmak amacıyla, analitik çalışmalarla bütünleştirilmiş laboratuvar deneylerinden oluşan bir çalışma yürütülmüştür. Yedi tanesi konvansiyonel donatı çubukları ile altı tanesi de yüksek mukavemetli çelik halatlarla donatılandırılmış toplam 13 adet betonarme kiriş numunesi yükleme deneylerine tabi tutulmuştur. Deneysel çalışmaların ardından, farklı kiriş kesitleri ve malzeme özellikleri kullanılarak rakamsal bir parametrik çalışma yapılmıştır. Deneysel ve rakamsal çalışmalar sonucunda, betonarme eğilme elemanlarında çekme donatısı olarak konvasiyonel donatı çubukları yerine yüksek mukavemetli çelik halatların kullanılması durumunda, elemanın yapısal davranışında ortaya çıkan farklılıklar belirlenmiştir. Betonarme kiriş elemanlarının moment kapasitesi ve minimum sahip olunması gereken süneklik seviyesi ile ilgili Amerikan Beton Enstitüsü (ACI-318) ve TS500 yönetmeliklerinde belirtilen prosedürlerin yüksek mukavemetli halatlar kullanılarak donatılandırılmış betonarme kiriş elemanları için uygulanabilirliği incelenmiştir
  • Article
    Citation Count: 18
    Flexural Strength Design Criteria for Concrete Beams Reinforced with High-Strength Steel Strands
    (Sage Publications inc, 2012) Baran, Eray; Arsava, Tuğba; Department of Civil Engineering
    This paper summarizes the result of a study investigating the flexural behavior of concrete beams reinforced with high-strength prestressing strands. Thirteen concrete beams reinforced with either conventional reinforcing bars or high-strength strands were fabricated and load tested in the experimental part of the study. No distinct difference was detected between the experimentally obtained cracking patterns of the two groups of beams. For the same reinforcement amount, beams reinforced with high-strength strands exhibited slightly smaller service stiffness than those reinforced with conventional reinforcing bars. A comparison of the measured and numerically predicted response of beam specimens indicated that the cracking load, peak load, and the deformation capacity of concrete beams can be accurately determined by a sectional analysis procedure for both types of reinforcement. The level of ductility present in concrete beams reinforced with high-strength strands is evaluated using the parameter called "displacement deformability ratio." Using the numerically determined maximum reinforcement limits for concrete beams reinforced with high-strength strands, an expression was proposed to be used at the design stage.