Eşiyok, Elif
Loading...
Name Variants
E., Esiyok
Eşiyok, Elif
Eşiyok E.
E.,Esiyok
E., Elif
Eşiyok,E.
Elif, Esiyok
E.,Elif
E.,Eşiyok
ESIyok, Elif
Esiyok,E.
E., Eşiyok
Esiyok, Elif
Elif, Eşiyok
Eşiyok Sönmez, Elif
Eşiyok, Elif
Eşiyok E.
E.,Esiyok
E., Elif
Eşiyok,E.
Elif, Esiyok
E.,Elif
E.,Eşiyok
ESIyok, Elif
Esiyok,E.
E., Eşiyok
Esiyok, Elif
Elif, Eşiyok
Eşiyok Sönmez, Elif
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
elif.esiyok@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Advertising
Status
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
29
Articles
18
Citation Count
29
Supervised Theses
7
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Article Pazarlama Çağında “pazarlamama”!(Bilim ve Teknoloji, 2013) Gürson, Poyraz; Eşiyok Sönmez, Elif; Public Relations and AdvertisingPazarlama kavramı uzun yıllardır gündemde olan ve çoğu firma için pazarda tutunabilmek amacıyla ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve tanıtım için belirlenen stratejilerin temelini oluşturmaktadır. Pazarlama aslında tüketiciler ve üreticiler için gerekli olan mal veya hizmetlerin üretilmesi, bu üretilen mal ve hizmetlerin tanıtımının ve dağıtımının yapılması olarak tanımlanır (Elden, Ulugök ve Yeygel, 2005: 16). Bu dağıtım sürecinde belirlenen stratejilerde pazarlama stratejileridir. Pazarlama anlayışının başlıca ögeleri; (1) Tüketici yönlülük, yani potansiyel müşterinin hedef ve beklentilerinin saptanıp ona göre pazarlama ve üretim yapılması, (2) Bütünleşik pazarlama fonksiyonları, yani diğer departmanlar ile pazarlama departmanı arasında fiyat, tutundurma, dağıtım ve ürün gibi elemanlar arası uyum ve işbirliği sağlanması, (3) Tüketicinin tatmini ve kar sağlanması, ancak burada satış öncesi ve sonrası tatmin düzeylerinin ölçümlerinin yapılması gerekmektedir (Tek, 1991: 13). Ancak bu tip pazarlama stratejileri daha ziyade yeni piyasaya çıkmakta olan bir firma-marka tarafından tercih edilmektedir. İçerisinde bulunduğumuz küresel çağda örgütler kendilerini ifade etmek çeşitli pazarlama iletişim yöntemlerini kullansalar da, bazı durumlarda kurumlar pazarlamama (demarketing) stratejisini uygularlar.Article YENİ MEDYANIN “YENİ”LİKLERİ(Bilim ve Teknoloji, 2014) Eşiyok Sönmez, Elif; Public Relations and AdvertisingSon zamanlarda oldukça sık duyulan kavramlardan birisi olan yeni medya, içerisinde geçen “yeni” kelimesinin ne derecede ve nasıl bir yeniliğe vurgu yaptığının tam olarak bilinmemesinden dolayı tartışılan bir kavramdır. Günümüzde yeni medya kavramındaki “yeni”, teknoloji ile dağıtılan sosyal gelişmelere vurgu yapar ve interaktif olması sebebiyle internet, dijital televizyon ya da bloglar gibi interaktif araçlar yeni medya kullanımının bir parçası (Özgen, 2011) olarak görülür. Başka bir tanıma göre ise yeni medya, bütün bilinen farklı ortamları bir araya getirme yetisine sahip bir özelliktir (Vural ve Bat, 2010), yani çoklu ortam (multi-media) özelliği vardır. Video, fotoğraf, ses, yazı veya grafik gibi farklı ögeler tek bir alanda bir araya gelmiştir. Günümüzde yeni medya denildiği zaman akla gelecek anahtar kelimeler teknoloji, dijital ortamlar ve interaktif olarak sıralanabilir. Burada belirtilen interaktiflik yeni medyanın karşılıklı etkileşim yoluyla iletişim kurmaya verdiği imkandan kaynaklanır. Bu özelliklerinin toplamı sonucunda yeni medya, kullanıcılarına hızlı iletişim ve bilgi alışverişi yapabilme imkanı sunmaktadır.Article Stratejik İletişimde Sosyal Medyanın Kullanım Alanları(Bilim ve Teknoloji, 2014) Eşiyok Sönmez, Elif; Public Relations and AdvertisingGelişen teknoloji özellikle kurumlar açısından bir çok avantajı da beraberinde getirmiştir. Eskiden hedef kitlesine kendilerini rahatlıkla ifade edemeyen kurumlar sosyal medya sayesinde kendilerini ifade edebilme şansını yakalarken, hedef kitleler de kendi istek, talep ve önerilerini kurumlara iletebilme özgürlüğünü elde etmişlerdir. Yeni çevrimiçi çağda kullanılan araçlar, firmalara ürün ve hizmetlerini, markalarını tanıtmaları ve hedef kitleleri ile iletişim kurmaları için yeni fikirler vermiştir1 . Çevrimiçi ağlarda kullanılan bu araçlar içinde Wiki, podcast ve forumlar gibi değişik iletişim mecraları bulunsa da, kurumlar tarafından en sık kullanılanlar blog, mikroblog, sosyal ağlar, elektronik posta grupları ve kurumsal internet sayfaları olarak sıralanabilir.