Saygılıoğlu, Nevzat

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Nevzat, Saygilioğlu
N.,Saygilioğlu
Saygılıoğlu,N.
S.,Nevzat
N., Saygilioglu
Saygilioglu,N.
Nevzat, Saygılıoğlu
N.,Saygilioglu
Saygilioğlu, Nevzat
N.,Saygılıoğlu
Nevzat, Saygilioglu
Saygılıoğlu, Nevzat
Saygilioglu, Nevzat
S., Nevzat
N., Saygılıoğlu
N., Saygilioğlu
Job Title
Profesor Doktor
Email Address
nevzat.saygilioglu@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

11

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

7

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Article
    UNUTTUĞUMUZ VE İHTİYAÇ DUYDUĞUMUZ “İNSANLIK”
    (2022) Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    15 yılı aşkın zamandan beri çeşitli gazete ve dergilerde düzenli haftalık yazılar yazıyoruz. Yazılarımızın temel çerçevesi ekonomi olmakla beraber bazen önemli olan veya önem verdiğimiz bazı farklı konuları da kaleme alıyoruz. Açıkçası bu kadar gündem yoğunluğu olan bir zamanda ve ülkede konu sıkıntısı çekmiyoruz. Fakat zaman zaman bu kadar gündem içinden hangisini öne çıkaracağımız konusunda veya nasıl farklı bir konu işleyeceğimiz hususunda açmaza düşüyoruz. Yani; herkesin söylediği, yazdığı şeyler dışındaki konulara farklı bakmak veya farklı konular işlemek istiyoruz.
  • Master Thesis
    Lojistik açısından servis çalışanlarının eğitimi ile performansları arasındaki ilişki: Thyssenkrupp asansör firma örneği
    (2020) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Servis hizmetlerinde şirketlerin hizmet kalitesini belirleyen önemli faktör hizmeti veren kişilerdir. Hizmetin sunulması sırasında lojistik her aşamada sürecin içerisindedir. Hizmetin önemini anlayan ve uygulamaya dönüştüren kesim olarak kabul ettiğimiz iş görenlerin eğitimlerinin performansa doğrudan etkisi bulunmaktadır. Müşteri memnuniyeti, işletmelerin doğru iş yaptıkları ve büyüme için itici kuvvet olduğunu belirlemektedir. İşletmeler amaçlarını gerçekleştirmek için müşterilerine sundukları hizmet kalitelerini arttırmanın gayreti içerisindedir. Hizmet içi eğitim sayesinde işletmelerin büyümesinin önemine gelişmiş ülkeler yaklaşık 50 ila 60 yıl önce farkına varmışlardır. Çeşitli metod, yöntem ve politikalar ile hizmet içi eğitimleri uygulamışlar ve sonucunda verimlerini almışlardır. Hizmet içi eğitimin bir yatırım aracı olarak değerlendirildiği ve uzun vadede sonuç verdiğini bilmektedirler. Bu tez çalışmasında asansör sektöründe çalışan servis hizmeti işgörenlerinin aldıkları hizmet içi eğitimler sayesinde performanslarının ne kadar geliştiği ve performansları ile ne kadar müşteri memnuniyeti oluşturdukları lojistik açıdan incelenmiştir. Nihayetinde hizmet içi eğitimin performansa olan etkisi doğrudan, müşteri memnuniyetine olan etkisi de performans üzerinden dolaylı olarak gözlemlenmiştir. Anahtar Sözcükler Servis Hizmeti, Lojistik, Hizmet İçi Eğitim, Performans ve Müşteri Memnuniyeti.
  • Master Thesis
    INCOTERMS uygulamalarının gelişimi ve INCOTERMS 2020 düzenlemesine ilişkin bir değerlendirme
    (2020) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Birinci Dünya Savaşı'nın dünya ticaretine verdiği zarar sonrası, ülkeler arasındaki dengelerin yeniden sağlanması, yatırımların artması ve küresel standartların oluşturulması gayesi ile bir araya gelen özel girişimciler, 1919 yılında ICC'yi kurmuştur. Pek çok ülkenin özel sektör temsilcileri, meslek odaları, bankacılık, finans ve hukuk uzmanlarından oluşan ve her geçen gün artan geniş üye ağı, ICC'yi dünyanın en büyük iş organizasyonu haline getirmiştir. ICC, dünyada ticaretin daha adil ve daha serbest bir düzende yapılabilmesi, ülkeler arasındaki farklı uygulamaların standardize edilmesi ve ortak iş kurallarının oluşturulması amacıyla faaliyetlerini yürütmektedir. ICC, dünya ticaretini kolaylaştırmak ve uygulama birliği oluşturabilmek için, farklı konularda ortak normlar geliştirmektedir. Bunların en önemli ve en kapsamlılarının başında INCOTERMS Kuralları gelmektedir. Bu kurallar, farklı ticari kültürlere sahip ithalatçı ve ihracatçıların, alım satım sürecindeki yorum farklılıklarının önüne geçmek amacıyla, yükümlüklerini, risklerini ve katlanmak durumunda oldukları masrafları düzenlemektedir. INCOTERMS kuralları, uluslararası ticarette yaşanan değişiklikler ve kullanılan dönemin ihtiyaçlarına göz önünde bulundurularak belirli aralıklarla revize edilerek iş dünyasının kullanımına sunulmaktadır. Son on yıldır kullanımda olan INCOTERMS 2010 kuralları, pek çok bakımdan ele alınmış ve yeni bir düzenlemeye ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Milli komiteler ve üyelerden gelen geri bildirimler ve talepler ışığında, yaklaşık 3 yıl süren kapsamlı bir çalışma ile INCOTERMS 2020 kuralları hazırlanmıştır. 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe giren kurallar, günümüz ihtiyaçlarından yola çıkarak hazırlanmış olması nedeniyle, şuana kadar hazırlanmış en verimli kurallardır. Bu çalışma ile dünyanın en önemli uluslararası örgütlerinden biri olan ICC ve küresel iş dünyasının en çok kullanılan kuralları olan INCOTERMS, tarihsel gelişim süreci içerisinde mercek altına alınmıştır. Çalışmanın asıl amacını teşkil eden INCOTERMS 2020 revizyonu ise, hazırlık süreci ve getirdiği değişiklikler bakımından ele alınmış, INCOTERMS 2010 versiyonu ile mukayese edilmiş ve bu yeni kurallar ile tarafların yükümlülüklerindeki dağılımı detaylıca incelenmiştir.
  • Article
    TÜRKİYE İÇİN “AFRİKA” NE ANLAMA GELİYOR?
    (Herkese Bilim Teknoloji, 2022) Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Afrika 54 ülkenin yer aldığı bir kıta. Afrika kıtasının kuzeyinde 5, güneyinde 10, doğusunda 13, batısında 16 ve merkezinde ise10 ülke yer alıyor. Afrika, çeşitli çalışma ve araştırmalarda “Sahra Altı Afrika (SAA)” ve “diğer” şeklinde bölgesel gruplandırmaya tabi tutulabiliyor.
  • Master Thesis
    Dünya Ticaret Örgütü'nün 'Ticareti kolaylaştırması anlaşması' düzenlemesi ve Türkiye açısından değerlendirme
    (2020) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) üyelerince müzakerelerinin yapıldığı 'Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması' (Trade Facilitation Agreement) kabul edilmiş ve 22 Şubat 2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir. TFA, gümrük işlemlerinin tüm süreçlerinde uluslararası uyumlaştırılma, basitleştirme ve modernizasyon sağlama amaçlarını içermektedir. Gelişmiş, gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeler arasındaki küresel ticaretin basitleştirilerek uyumlu hale getirilmesi, prosedürlerin azaltılarak maliyet ve zamandan tasarrufta bulunulması, teknolojinin, lojistiğin ve tedarik zincirinin en verimli şeklide kullanılması gibi entegrasyon çalışmaları bulunmaktadır. Türkiye'nin jeopolitik konumu açısından Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlaması, tüm taşıma şekilleri ile dış ticaretin en iyi şekilde yapılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu sebepler göz önünde bulundurularak TFA, Türkiye için ihracat, ithalat ve transit süreçlerinde avantaj ve büyük önem arz etmektedir. Anahtar Sözcükler DTÖ, TFA, Ticaret, Türkiye
  • Master Thesis
    Değer zinciri açısından kümelenme olgusu: Ostim medikal sanayi kümelenmesine yönelik bir saha çalışması
    (2021) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    medikal sanayi firmaları üzerindeki etkisine dikkat çekmektedir. Tüm dünyayı etkileyen COVİD-19 global bir etki yaratarak mücbir sebeplerin doğmasına sebep olmuştur. Ulusal ve uluslararası tedbir ve önlemler alınmıştır. Değer zincirinin entegre işleyişine dikkat çekilmek istenmektedir. Ostim medikal sanayi kümesi stratejik önem taşımaktadır. Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi için kümenin yapmış olduğu üretimlere ihtiyaç duyulmaktadır. Salgının makro seviyede etkiler doğuracağı düşünülmektedir. Yerli üretimin ivedilikle temin edilmesi medikal sanayi küme paydaşlarının başarısını göstermektedir. Tedarik zinciri yönetimi başta olmak üzere, saha olarak Ankara Ostim medikal sanayi kümesinin firmaları seçilmiştir. Kümelenme yerel kalkınma üzerinde etkilidir. Tarihin kronolojik akışında Anadolu'da ahilik ve lonca teşkilatlarında kümelenmenin esintilerini bulabilmekteyiz. Kümelenme kavramı, Ostim Medikal Sanayisine yönelik 2020 tarihinde 35 kişiyle yapılandırılmış soruyla mülakat yapılmıştır. Uygulanan mülakat kümelenme olgusu ile ilişiği bulunan kişilerle değer zinciri açısından değerlendirmelerini ölçmek amaçlanmıştır. Pandemi kuralları gereğince belirtilmiş olan tüm kurallara uyulmuştur. Alınan tedbirler dogrultusunda, firma, sahıs, kurumlarla yüzyüze mülakat risk teşkil edebileceğinden dolayı, dijital platformda bağlantı kurularak iletişim sağlanmıştır. Bu çalışma esnasında derinlemesine bir literatür taraması yapılmıştır. Elde edilen veri türleri SPSS 23.0 veri analiz programı yardımıyla ortalama, frekans, güvenilirlik analizi yapılmıştır. T-test ve korelasyon analizi yapılmıştır.
  • Article
    İHRACATÇI KOBİ’LER İÇİN BİR MODEL ÖNERİSİ: “BARTER”
    (Herkese Bilim Teknoloji, 2017) Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Barter; firmaların, bir ağ sistemi içerisinde, satın aldıkları mal ve hizmet karşılığında, para yerine, kendi ürettiği veya sattığı mal ve hizmetleri vermesidir. Yani nakit imkanlarının olmadığı durumlarda; firmaların, ürettiği mal ve hizmeti bir sisteme dahil etmesi ve sistemden de ihtiyacı olduğu mal ve hizmetleri satın almasıdır. Karşılıklı iki firma arasında değil, çok sayıda firma arasında yapılan bir reel ticaret biçimidir. Barter, kapalı devre bir sistem olarak sisteme dahil firmaların arasındaki alış veriştir. Ödeme şekli, yerli veya yabancı para yerine, satın aldığı mal veya hizmetlerin karşılığını kendi ürettiği veya alım satım konusu yaptığı mallarla karşılamaktır. Dolayısıyla iki firma arasında mallarının değiş tokuşunu ifade eden takas işleminden farklıdır.
  • Master Thesis
    Lojistik açıdan Türkiye'de demiryolu taşımacılığının değerlendirilmesi
    (2022) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    SEVİNÇ, Melis, Lojistik Açıdan Türkiye'de Demiryolu Taşımacılığının Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, 2022. Günümüz dünyasında ticaret faaliyetleri ülke sınırlarını aşarak küresel bir duruma gelmiştir. Ticaret faaliyetlerinin başlaması ve tüketim noktasına varışı için taşımacılık faaliyeti önem arz etmektedir. Küreselleşen dünyanın beraberinde getirdiği rekabet ortamı, taşıma faaliyetini bir rekabet unsuru olarak değerlendirmeyi gerektirmektedir. Lojistik maliyetlerin giderek artması, işletmeleri daha az maliyete katlanacakları çözümler bulma yoluna itmiştir. Fazla miktarlı ve ağır yüklerin, uzun mesafede taşınmasında, birim başına maliyeti diğer taşıma türlerine göre daha düşük olan, demiryolu taşımacılığı ön plana çıkmaktadır. Bu tezde, Dünya Bankası (World Bank) tarafından 2010-2018 yılları arasında yayınlanan veriler kullanılarak; Türkiye'nin demiryolu yük taşımacılığında, lojistik performans indeksine göre durumu değerlendirilmiştir.
  • Article
    TÜRKİYE İÇİN “AFRİKA” NE ANLAMA GELİYOR?...
    (2022) Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Afrika 54 ülkenin yer aldığı bir kıta. Afrika kıtasının kuzeyinde 5, güneyinde 10, doğusunda 13, batısında 16 ve merkezinde ise10 ülke yer alıyor. Afrika, çeşitli çalışma ve araştırmalarda “Sahra Altı Afrika (SAA)” ve “diğer” şeklinde bölgesel gruplandırmaya tabi tutulabiliyor.
  • Master Thesis
    Türkiye de dijital oyun sektörünün durumu ve ekonomiye katkıları: Ankara bölgesi teknokentler üzerinde araştırma
    (2021) Saygılıoğlu, Nevzat; Saygılıoğlu, Nevzat; International Trade and Logistics
    Teknolojinin gelişmesiyle birlikte envanterlerin kişiselleşmesi küresel çapta birçok sektörün doğmasına sebep olmuştur. Bu yeni doğan sektörlerden en çarpıcı olanı dijital oyun sektörüdür. Küresel pazarda her yıl katlanarak büyüyen sektör kendi ekonomik alanını oluşturmuştur, kriz dönemlerinde bile büyüme istikrarı göstermiştir. Düşük maliyetler ile elde edilen yüksek katma değerli ürünler birçok ülkenin dikkatini çekmiştir. Bunun neticesinde birçok ülke dijital oyun sektörünü öncelikli sektör olarak ilan etmiştir. Türkiye de 2000'lerin başından itibaren profesyonel olarak faaliyetler gösterilmeye başlanmıştır. Dijital oyun sektörüne devlet destekleri ancak 2012 yılından sonra başlamıştır. Genç ve dinamik bir nüfusa sahip olan ülkemizde sektörün gelişmesi kaçınılmaz gözükmektedir. Nitekim sektörün oluşturduğu ekonomi ülkedeki birçok sektörü geçerek neredeyse 2 milyar dolarlık bir Pazar haline gelmiştir. Dijital oyun sektörü gelecekte daha da büyüyerek hayal edilemeyecek sevilere ulaşabilir. Türkiye de gerekli altyapı çalışmalarının yapılmasıyla birlikte küresel pazardan alınan payın hacmi önümüzdeki yıllarda büyüme gösterebilir.