Küçükergin, Kemal Gürkan
Loading...
Name Variants
K. G. Kucukergin
Kemal Gurkan, Kucukergin
Kucukergin,K.G.
Kucukergin, Kemal Gurkan
Gürkan Küçükergin K.
Küçükergin,K.G.
Küçükergin K.
K.G.Kucukergin
K. G. Küçükergin
K.G.Küçükergin
K., Kucukergin
Kucukergin,Kemal Gurkan
K., Kemal Gurkan
Küçükergin, Kemal Gürkan
Kuçukergin K.
Kemal Gürkan, Küçükergin
K.,Küçükergin
Kemal Gürkan Küçükergin
K.,Kemal Gurkan
K.,Kemal Gürkan
K., Kemal Gürkan
Kucukergin, Kemal Guerkan
Kemal Gurkan, Kucukergin
Kucukergin,K.G.
Kucukergin, Kemal Gurkan
Gürkan Küçükergin K.
Küçükergin,K.G.
Küçükergin K.
K.G.Kucukergin
K. G. Küçükergin
K.G.Küçükergin
K., Kucukergin
Kucukergin,Kemal Gurkan
K., Kemal Gurkan
Küçükergin, Kemal Gürkan
Kuçukergin K.
Kemal Gürkan, Küçükergin
K.,Küçükergin
Kemal Gürkan Küçükergin
K.,Kemal Gurkan
K.,Kemal Gürkan
K., Kemal Gürkan
Kucukergin, Kemal Guerkan
Job Title
Doçent Doktor
Email Address
gurkan.kucukergin@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Scholarly Output
31
Articles
18
Citation Count
375
Supervised Theses
9
31 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 10 of 31
Book Part Community Development, Frustration and Overtourism(Emerald Group Publishing Ltd., 2021) Koç,B.; Küçükergin,K.G.; Tourism ManagementTourism and community development are two complementary variables. There are many studies in the literature examining the effects of tourism on society. However, the number of studies focussing on the subject from the perspective of overtourism is still very limited. Although a shrinking in tourism demand is estimated for the next few years due to Covid-19, it is expected that the sector will face an even more intense tourist boom around the world after this health crisis. Therefore, the phenomenon of overtourism remains important. In this context, a conceptual examination was made in the current chapter regarding the observed and possible effects of tourism density on communities. The existing literature clearly shows that being successful in the long term is impossible with a tourism plan that uses natural resources, infrastructure facilities and traditional values of the region to create tourist demand but ignores the wishes and well-being of the community residents. © 2021 by Emerald Publishing Limited.Master Thesis İşlevsel ve Duygusal Özelliklerin Satın Alma Niyetinin Tahmini Üzerindeki Etkisi: Sosyal Medya Reklamcılığı Üzerine Bir Analiz(2024) Salımı, Mozhdeh; Küçükergin, Kemal Gürkan; Tourism ManagementGünümüzde, sosyal medya reklamlarının kullanıcılar üzerindeki etkisi önemlidir. Bu çalışma, nicel araştırma yöntemi kullanmakta olup uyarıcı-organizma-yanıt teorisini uygulayarak, Instagram'da akıllı saatler için duygusal ve mantıksal farklı çekiciliklerin nasıl etkili olduğunu incelemekte ve Z Kuşağı tüketicilerinin reklama yönelik tutumlarını, markaya yönelik tutumlarını, reklama dikkatlerini ve akıllı saat satın alma niyetlerini araştırmaktadır. Kısmi en küçük kareler yapısal eşitlik modellemesini (PLS-SEM) kullanan analiz, Instagram video reklamlarındaki duygusal veya mantıksal çekiciliğin, tüketicinin reklamlara yönelik tutumlarını doğrudan etkilemediğini ortaya çıkardı. Ancak, mantıksal çekiciliklerin Z Kuşağı tüketicilerinin akıllı saat satın alma niyetlerini önemli ölçüde etkilediği, duygusal çekiciliklerin ise markaya yönelik tutumlarını ve reklama dikkatlerini önemli ölçüde etkilediği saptanmıştır. Ayrıca, bu değişkenler arasındaki aracı ilişkiler de araştırılmıştır. Bu araştırma, gelecek çalışmalar ve Instagram video reklam stratejilerini geliştirmeyi amaçlayan işletmeler için değerli bilgiler sunmaktadır. Anahtar Sözcükler: Satın alma niyeti, Reklama yönelik tutum, Markaya yönelik tutum, Reklama dikkat, Reklam çekiciliğiMaster Thesis Aile İşletmelerinde Karşılaşılan Kuşak Çatışmaları(2023) Tan, Ali Berkay; Küçükergin, Kemal Gürkan; Küçükergin, Kemal Gürkan; Küçükergin, Kemal Gürkan; Tourism Management; Tourism ManagementAile ve şirket terimleri ayrı ayrı incelenirse kendi içlerinde farklı şartları, gereksinimleri ve görevlerinin olduğu görülebilir. Bu iki farklı kavramın iç içe geçmesiyle aile şirketleri ortaya çıkmaktadır. Fakat bu birleşme sonucu, her iki kavramın da kendi içlerinde görülen çatışmalar bu sefer ortak bir paydada toplanmış olmaktadır. Bu ortak payda ise yeni sorunların ve çatışmaların meydana gelmesine yol açabilmektedir. Bu çatışmaların yönetilmesi ve en doğru çözüm yolunun bulunması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, aile işletmelerinde görülen kuşak çatışmalarının yarattığı sorunlar ve bu sorunlara çözüm bulmak için izlenebilecek yolları araştırmaktır. Bu çalışmada yüz yüze görüşme yöntemi ile nitel veriler toplanmıştır. Toplamda 5 aile işletmesinden 10 birey ile görüşme yapılmıştır. Görüşmeler işletmelerin çalışma ofislerinde gerçekleştirilmiştir. Görüşme sırasında kuşakların birbirlerinin cevaplarını duymamaları için teker teker mülakat yapılmıştır. Mülakat soruları sayesinde kuşakların birbirlerinden beklentileri, motivasyon kaynakları, aile hayatı ile iş hayatının birbirinden ne derece etkilendiği ve gelecek nesillere yönetimin devri gibi konularda hakim olan genel görüşün tespit edilmesi sağlanmıştır. Mülakat sonuçlarına göre görüşme yapılan aile işletmelerinde aidiyet duygusunun yüksek olduğu ve karşılaşılan çatışmaların artmadan saygı ve hoşgörü davranışları ile çözüldüğü anlaşılmıştır. Genel olarak alt kuşak katılımcıların çalıştıkları işten memnun oldukları ve geçmişe dönme şanları olsa tekrardan aynı şekilde aile işletmesinde görev alacaklarını belirtmişlerdir. Araştırmanın Ankara ilinde yapılması, sadece 1. ve 2. kuşaktan kişilerle görüşme yapılabilmesi ve küçük aile işletmelerinin incelenmesi araştırmanın sınırlılıklarını oluşturmaktadır.Master Thesis Algılanan Risklerin Online Alışveriş Niyeti Üzerindeki Etkisi: Ankara Örneği(2023) Hlaıchı, Alaa Al; Küçükergin, Kemal Gürkan; Tourism ManagementBu araştırma, Türk tüketicilerinin çevrimiçi satın alma niyetleri üzerinde finansal risk, kalite riski ve teslimat riskinin etkisini araştırmaktadır. Çalışmada, katılımcıların kendi yanıtlarını sağladıkları bir anket ve kolayda örnekleme yöntemini kullanarak 300 Türk tüketiciden ampirik veri toplanmıştır. Bu araştırmada finansal riskin, kalite riskinin ve teslimat riskinin çevrimiçi satın alma niyeti üzerinde bir etkisinin olduğu öne sürülmektedir. Bu risk unsurlarının satın alma eğilimi üzerinden olumsuz bir etkisinin olduğu tespit edilmiştir. Sonuçlar, çevrimiçi alışverişle ilgili algılanan riskin değerlendirilmesi ve ele alınması için önemli bir çerçeve sunmakta ve potansiyel olarak Türk tüketicilerin katılımının artmasına ve e-ticaret alanındaki algısal noksanlıkların azalmasına katkı sağlamaktadır. Anahtar Sözcükler: Algılanan risk, çevrimiçi alışveriş, alışveriş niyeti, Türk tüketicisi, E-ticaret.Master Thesis Sosyal Medya Pazarlama, Arama Motoru Optimizasyonu ve Ürün Görünürlüğü: Keşfedici Bir Çalışma(2023) Kafshı, Sepıdeh; Küçükergin, Kemal Gürkan; Küçükergin, Kemal Gürkan; Küçükergin, Kemal Gürkan; Tourism Management; Tourism ManagementÜrün görünürlüğü, bir firmanın ürünlerini satın alırken en önemli kriterlerden biridir. Dijital pazarlamanın kullanımı, markalar için dünya çapında marka tanınırlığını ve teşhirini artırmak için mükemmel bir fırsat olarak görülmektedir, ancak dikkat çekmek için sürekli artan rekabet ve dijital pazarlamanın hızla gelişmesi ile müşterilerin dikkatini çekmek zorlaştı. Bu araştırmanın birincil amacı, sosyal medya platformlarında ürün görünürlüğünü etkilemek ve dijital pazarlamada başarılı araçlar olarak arama motoru optimizasyonunu geliştirmek için alınabilecek belirli etkinlikleri keşfetmektir. Ayrıca ürün görünürlüğü sürecinde arama motoru optimizasyonu ile sosyal medya pazarlaması arasında ilişki bulmak amaçlanmıştır. Bu araştırmada, bazı işletme ve kuruluşların katıldığı nitel bir araştırma yöntemi kullanılmaktadır. Arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya, internet ile devam eden ve işletmelerin hayatta kalması ve büyümesi için sürekli ilerlemeye ihtiyaç duyan çok boyutlu kavramlardır. Bu durum İşletmelerin arama motoru yükseltmeleri ve rakiplerinin sürekli olarak bilincinde olmaları ve uygun önlemleri almaları bakımından sorumluluklar yüklemektedir. Bu araştırma, yaygın strateji ve taktiklerin bir sonucu olarak, Arama Motoru Optimizasyonu ve işletmelerin sosyal medya kullanımının mevcut durumunu incelemektedir. Veri toplamak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır ve konu hakkında kapsamlı bir anlayış sağlayabilecek görüşme için kişileri seçmekteolasılıklı olmayan bir örneklem yaklaşımı kullanıldı. Verilerin analizinde tematik analiz uygulanmıştır. Görüşme bulguları, dijital pazarlama araçları olarak arama motoru optimizasyonu ve sosyal medya pazarlamasının aslında ürün görünürlüğünü artıran faktörler olduğunu ortaya koymaktadır.Article Analyzing the Role of Constraints and Motivations Behind Traveling in the Prediction of Destination Choice: Evidence From Pls-Sem and Fsqca(Wiley, 2021) Kucukergin, Kemal Gurkan; Caliskan, Caner; Dedeoglu, Bekir Bora; Birinci, Muhammet Cenk; Tourism ManagementThis study aims to examine the relationship among travel constraints, travel motivations, and destination choice via a multi-method approach. For this purpose, two studies and two analysis tools-PLS-SEM and fsQCA-were employed to conduct examinations in the context of two different target destinations (France and China). Findings revealed that travel constraints and travel motivations generally influenced destination choice. However, it was found that PLS-SEM and fsQCA results were not compatible for some relationships. In light of this and further findings, it was observed that the matter of destination choice is complex by nature.Book Part Social Aspects of Tourism Atmosphere and Emotional Contagion in Destinations(Emerald Group Publishing Ltd, 2020) Kucukergin, Kemal Gurkan; Dedeoglu, Bekir Bora; Tourism ManagementIn this chapter, emotional interactions between tourists and the individuals they are potentially in interaction with are examined within the scope of social aspects of tourism atmosphere. Emotional interactions were analysed under the framework of emotional contagion. Regardless of whether the fact that emotional contagion occurs in non-conscious or conscious way, tourists are open to emotional cues to come from other individuals. Emotions of other individuals can influence tourists' behavioural intentions by shaping their emotions. This chapter suggests a number of propositions, and develops a conceptual model to capture the role of emotional interactions.Master Thesis Covıd-19 Pandemisi Sırasında Uzaktan Çalışmayı Etkileyen Faktörleri Belirleme ve Önceliklendirme(2023) Malekı, Samın; Küçükergin, Kemal Gürkan; Tourism ManagementBu tezin amacı, COVID-19 pandemisi bağlamında Türk şirketlerinde uzaktan çalışmayı etkileyen faktörleri belirlemek ve önceliklendirmektir. Etkili faktörlerin belirlenmesi, literatür taraması ve araştırmanın teorik modelini oluşturmak için bulanık Delphi yönteminin uygulanması yoluyla gerçekleştirilmiştir. Bulgular, Türkiye'de özel firmalarda uzaktan çalışan 86 kişiden elde edilen bilgilerle analitik hiyerarşi süreci (AHP) yöntemi kullanılarak önceliklendirilmiştir. Sonuçlar, eğitim boyutunda eğitim kursları düzenleme, portal üzerinden eğitim ve personel uzmanlığını araştırmanın önemli olduğunu göstermiştir. Bireysel boyutta önemli faktörler arasında iş ahlakı, sorumluluk ve dürüstlük yer alırken, teknoloji bilgi ve iletişim altyapısı boyutunda yazılım altyapısı, bilgi altyapısı ve donanım altyapısının önemli olduğu görülmüştür. Son olarak, kültürel boyutun önemli faktörleri arasında insanlar arasında katılım kültürü geliştirmek, firma kültürü, çalışanları kabul etmeye hazır olmak ve yöneticilerin işleri başkalarına devretmeye hazır olmaları yer almaktadır.Article The Role of Covid-19 Anxiety and Social Contact Within Technology Readiness and Acceptance Model for Virtual Reality(Sage Publications Ltd, 2023) Ozekici, Yakup Kemal; Kucukergin, Kemal Gurkan; Tourism ManagementThis research aims to question the current threats posed by COVID-19 anxiety and the concept of social contact brought up by the pandemic, with the goal of extending the TRAM model within the context of tourism and virtual reality (VR). The sample of the study comprises of 300 participants taking part in a touristic activity within the last year and experiencing the lockdown period. Partial Least Squares Structural Equation Modeling (PLS-SEM) is used for data analysis. According to the findings, COVID-19 anxiety significantly enhances attitudes toward VR, social contact as a tourist role, and perceived usefulness (PU) toward VR. However, social contact is shown not to have a significant effect on attitudes toward VR. Lastly, technological readiness predicts perceived ease of use (PEOU) and PU of VR. The two, in turn, affect attitudes toward virtual reality technology (AVR), which positively affects behavioral intention toward virtual reality technology, namely, BIVR. Insights derived from the study extend present knowledge concerning TRAM, COVID-19 anxiety, virtual reality, social contact as a value, and provide various recovery marketing-oriented strategies for tourism professionals.Article Does a Highly Standardized International Advertising Campaign Contribute To the Enhancement of Destination Image? Evidence From Turkey(Emerald Group Publishing Ltd, 2023) Uner, M. Mithat; Karatepe, Osman M.; Cavusgil, S. Tamer; Kucukergin, Kemal Gurkan; Business; Tourism ManagementPurposeDoes a highly standardized international advertising campaign enhance destination image? Drawing evidence from Turkey's Home Global Image Campaign, the authors investigate this fundamental question. This would help the authors to understand whether there are significant differences in cognitive and affective image among tourist groups in Europe in a destination where there is a highly standardized international advertising campaign.Design/methodology/approachData collected from British, German, French and Italian tourists through the official Twitter account of the Turkish Ministry of Culture and Tourism (TMCT) were used to carry out the quantitative analysis. Analysis of variance test was performed to assess the differences in nationalities. The Scheffe test was also applied as a post hoc comparison.FindingsCognitive image attributes such as "good value for money," "good climate," "interesting and friendly people," "beautiful scenery and natural attractions," "interesting cultural attractions," "appealing local food (cuisine)" and "hygiene and cleanliness" are found to be less favorable in the perceptions of French tourists than those of British, German and Italian tourists. British, German and Italian tourists perceive Turkey as a more pleasant destination than French tourists. Overall, the findings suggest that a highly standardized international advertising campaign fails to boost the destination image for all nationalities.Practical implicationsThe TMCT officials should use the adaptation strategy in international advertising campaigns since the findings denote that the "one-size-fits all" approach is problematic. The TMCT should support and promote environmental sustainability efforts and green hotel practices to attract more tourists and use them in different communication channels.Originality/valueAssessment of affective and cognitive destination images (differences) is still an unresolved issue in the destination management and marketing literature. It seems that there is no empirical study investigating the cognitive and affective image attributes of a destination based on standardization versus adaptation approaches. This paper makes a contribution to the current literature by demonstrating that using the same image campaign in different markets is a practice that fails to achieve the intended goals.