Yücesan, Ongun
Loading...
Name Variants
Ongun Yücesan
Yucesan, Ongun
O., Yucesan
O., Yücesan
Y., Ongun
Yücesan,O.
O.,Yücesan
Yücesan, Ongun
Y.,Ongun
Ongun, Yücesan
Yucesan,O.
Yucesan,Ongun
Ongun, Yucesan
O.,Yucesan
Yucesan, Ongun
O., Yucesan
O., Yücesan
Y., Ongun
Yücesan,O.
O.,Yücesan
Yücesan, Ongun
Y.,Ongun
Ongun, Yücesan
Yucesan,O.
Yucesan,Ongun
Ongun, Yucesan
O.,Yucesan
Job Title
Doktor Öğretim Üyesi
Email Address
ongun.yucesan@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
4
Articles
3
Citation Count
0
Supervised Theses
1
4 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 4 of 4
Article Citation Count: 0Öz Bağlanım Denklem Tahmini ile Durağanlık Testi: Bir Endüstriyel İşletişim Örneği(2022) Yucesan, Ongun; Özkil, Altan; Aviation Management; AvionicsAR ve ARMA tahminleri, eldeki bir seri için temel bir matematiksel ifadeyi belirlemek açısından iyi bilinen araçlar olmaya devam etmektedir. Matematiksel bir denklem elde edildiğinde, girdi ve çıktı arasında bir transfer fonksiyonu türetmek mümkündür. Bu transfer fonksiyonunun kutupları birim çemberin üzerinde veya dışında yer alıyorsa, üretilen seri durağan olmayacaktır. Önemli sayıda numunenin üretildiği böyle bir seri, bir simülasyon etkinliği için tamsayı taşmalarına neden olacaktır. Çalışma için, Hatalar Arası Ortlama Zaman (HAOZ) gözlem amaçlı doğrulama serisi, bir Endüstriyel Gömülü PC İletişimi Sınama yatağından alınmıştır. Bunlar zaman ve sıklık açısından AR ve ARMA tarafından tahmin edilenlerle karşılaştırılır. AR tahmini, durağan özelliği koruyan 57 derecelik bir polinom durumunda, orijinal gözlemle daha iyi bir eşleşmeye sahiptir.Article Citation Count: 0Time Complexity Comparison of Stopping at First Failure and Completely Running the Test(Springer, 2020) Yucesan, Ongun; Ozkil, Altan; Aviation Management; AvionicsFor a given test set, we compare two test application techniques, "stopping at first failure" and "complete run", respectively. The former stops the test whenever a failure is encountered. The latter however, carries on till the end. Our comparison concludes that although the first technique is generally faster, there is no strong evidence to support a complete rejection of the second technique for it provides statistics useful in test planning. Results support an interchangeable application of both techniques with more frequent use of stopping at first failure. Even though there are numerous studies to decide how to prioritize and select test cases (TC), or to examine dependencies of TCs and codes, the presented comparison of the two test application techniques for a given "test set" has the potential to reduce the total run time of the test.Article Citation Count: 0On Stationarity of Variance Calculation Series(2023) Yucesan, Ongun; AvionicsWhile making reliability observations, more samples mean one can make a statistically representative prediction. It is possible to model the failure arrival characteristics statistically using this knowledge. As a natural product of many experiments, a mean and variance figure can be identified for modelling the different occurrences. Even though the different situations can be modelled with such parameters, it may not wholly outline the condition of the product being developed and under test. The variance calculation series derived from the original reliability observation series, which is normally used for simple variance calculation, can be an important consideration. This consideration is rarely encountered. With a mean and a variance figure, a statistical prediction can be made. However, with the very same parameters, another reliability characteristic possessing product or a subcomponent may exist. For this instance, identifying whether the variance calculation series has stationarity and incorporating it in calculations can yield a possible prediction of a more accurate statistical model. In this study, the variance calculation series is considered for their stationary character at hand and is shown to possess such character yielding further modelling possibilities and emphasizing the importance of this consideration.Doctoral Thesis Petrol sondaj kulesi kullanımı için endüstriyel iletişimgeliştirme, doğrulama ve geçerli kılma(2021) Yücesan, Ongun; Özkil, Altan; Aviation Management; AvionicsModern bilgisayar tabanlı denetim, kontrol ve veri toplama teknikleri, Endüstri 4.0, Endüstriyel Nesnelerin İnterneti, Tak ve Üret benzeri kavramlar hayata geçtikçe daha fazla ilgi görmektedir. Bazen, mekanik faaliyetler üzerine yapılan bu uygulamalar, insan isçilerin işbirliğini içerir. Onların güvenliği ve başarılı çalışması, güvendikleri yazılım ve donanım paketlerinin doğrulanması ve onaylanmasıyla sağlanabilir. Bir test etkinliği, tekrarlanabilir bir dizi eylem gerektirir. Normal koşullarda test amacıyla, yazılım veya insanlar için manuel talimat seti olarak bir test paketi hazırlanır. Hazırlanan paket ile sınama faaliyeti yürütülürken, ilk hata ile karşılaşıldığında durulabilir. Hata kontrollü olarak düzeltilerek, baştan başlanabilir. Diğer teknikte ise, paket sonuna kadar tamamen koşulabilir. Hatalar bu durumda, hep bir arada düzeltilecektir. Hazır test paketi verildiğinde, kontrollü deneylere dayalı test koşusunun, belirli güvenilirlik düzeyi elde etmek açısından, tamamen bu test paketini koşturmaktan genellikle daha hızlı olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte, tam koşular, yazılımdaki hata sayısı gibi istatistiklerin belirlenebilmesi benzeri avantajlara sahiptir. Hem matematiksel analiz sonuçları, hem de Monte Carlo benzetimi sonuçları, her iki tekniğin de tamamen reddedilmesini desteklememektedir. Kontrollü deneyler yapmak, durumun gerektirdiği koşullarda zaman zaman tam test koşumu yapmak, çalışmamız tarafından en iyi eylem planı olarak görülmüştür. Bu fikirler, eldeki neticeleri ile petrol sondaj ile ilgili endüstriyel kontrol uygulamalarımızda uygulanmıştır. Hata varışları arası zamanlar için ortalama değerler, bunlara ilişkin güven aralıklarını ve altta yatan istatistiksel dağılımlarını belirleme çabası yararlı olarak bulunmuştur. Bu şekilde, elimizdeki verilerin daha iyi anlaşılmasını sağlayan seyrek görülen koşulların oluştuğu üzerine bazı gözlemler gerçekleştirilmiştir. Ayrıca, sonuçların bağımsızlığına ve özdeşliğine dayanan veriler üzerinde istatistiksel testler, istatistiksel modellerin olası kullanımına ışık tutmuştur. Böyle bir sonuç, altta yatan koşullar hakkındaki belirsizlik bulutunu aralamaktadır. Verilerin Rassal bir değişkene göre dağıldığı bulunduğundan, sonuçların daha güvenilir olduğu söylenebilir.