Atak, Dilara

Loading...
Profile Picture
Name Variants
D., Atak
Dilara, Atak
A., Dilara
D.,Atak
A.,Dilara
Atak,D.
Atak, Dilara
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
dilara.baran@atilim.edu.tr
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

1

Articles

1

Citation Count

1

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Article
    Citation Count: 1
    Tüketici Yakınlığının Ulus Merkezcilik ve Yabancı Ürün Satın Alma Niyeti İlişkisindeki Rolü
    (2020) Atak, Dilara; Eryiğit, Canan; International Trade and Logistics
    Amaç – Bu çalışmanın amacı, tüketici ulus merkezciliğinin yabancı ürün satın alma niyetiüzerindeki etkisinin tüketici yakınlığına göre farklılaşıp farklılaşmadığının araştırılmasıdır.Yöntem – Çalışma, kantitatif tanımlayıcı bir çalışmadır. Veri toplama aşamasında öncelikle, bir önçalışma ile tüketicilerin yakınlık duyduğu ülke belirlenmiştir. Sonrasında 314 katılımcıdan eldeedilen veriye çoklu grup yol analizi uygulanmıştır.Bulgular – Çalışmanın bulgularına göre, tüketicinin ulus merkezciliği duygusal destek, bilinç vealışkanlık olmak üzere 3 boyuttan oluşmaktadır. Analiz sonuçlarına göre, belirli bir ülkeyeyakınlık düzeyi düşük olan tüketicilerde duygusal destek ve alışkanlık alt boyutları yakınlıkduyulan ülke ürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir. Buna karşılık, belirli birülkeye yakınlık düzeyi yüksek olan tüketicilerde bilinç alt boyutu yakınlık duyulan ülkeürünlerini satın alma niyetini olumsuz etkilemektedir.Tartışma – Tüketici ulus merkezciliğin alt boyutlarının satın alma niyeti üzerindeki etkileritüketici yakınlık düzeyine göre farklılaşmaktadır. Örneklem kapsamındaki tüketiciler için ulusmerkezci eğilimlerin olumsuz etkisinin duygular ve alışkanlıklar sonucu oluştuğu belirtilebilir.