Ağaoğlu, Erhan

Loading...
Profile Picture
Name Variants
A., Erhan
E.,Agaoglu
Ağaoğlu,E.
Erhan, Agaoglu
Agaoglu,E.
E., Ağaoğlu
Agaoglu,Erhan
Ağaoğlu, Erhan
Erhan Ağaoğlu
E.,Ağaoğlu
Agaoglu, Erhan
Erhan, Ağaoğlu
E., Agaoglu
A.,Erhan
Job Title
Araştırma Görevlisi
Email Address
erhan.agaoglu@atilim.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Advertising
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals

5

GENDER EQUALITY
GENDER EQUALITY Logo

1

Research Products
Scholarly Output

1

Articles

1

Citation Count

-

Supervised Theses

0

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Article
    Hegemonık Erkekliğin İnşası: Fitness ve Oyunların Kesişimi
    (2025) Ağaoğlu, Erhan; Public Relations and Advertising
    Bu araştırma, hegemonik erkekliğin inşası çerçevesinde fitness ve oyun alanlarına ilişkin tüketim pratiklerinin kesişimine odaklanmaktadır. Nitel araştırma paradigması içerisinde, her iki alanda da aktif olarak yer alan yedi erkek katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Altı aşamalı tematik analizin sonuçları altı farklı tema ortaya koymuştur: üstünlük ve rekabetçilik, güç ve performans, başarılar ve kazançlar. Bu alanlardaki tüketim, normatif ve yüceltilmiş eril değerleri güçlendirmektedir. Katılımcılar, Baudrillard'ın eril tüketim modeline uygun olarak nesnel ve rasyonelleştirilmiş tüketim pratiklerini vurgulamışlardır. Bulgular, fitness ve oyunların hegemonik erkekliğin tüketim kalıpları aracılığıyla sürdürüldüğü platformlar olarak algılandığını göstermektedir. Çalışma, tüketimin cinsiyete dayalı boyutlarını vurgulayarak rasyonel tüketici davranışı varsayımlarına meydan okumaktadır. Ayrıca alternatif, kapsayıcı erkeklik anlayışlarını teşvik etmek için geleneksel toplumsal cinsiyet normlarının yapısöküme uğratılmasının öneminin altını çizmektedir. İleride yapılacak araştırmalar, kadın katılımcılar kapsayacak farklı perspektifleri içermelidir.