Berberoğlu, Hatice Merve Demirci
Loading...
Name Variants
H., Berberoglu
Hatice Merve Demirci, Berberoğlu
H. M. D. Berberoglu
Berberoğlu, Hatice Merve Demirci
Berberoğlu,H.M.D.
H.M.D.Berberoglu
Berberoglu,H.M.D.
H. M. D. Berberoğlu
B.,Hatice Merve Demirci
B., Hatice Merve Demirci
Berberoglu, Hatice Merve Demirci
H.M.D.Berberoğlu
Hatice Merve Demirci, Berberoglu
H.,Berberoğlu
Demirci, Hatice Merve
Demirci, H. Merve
Hatice Merve Demirci, Berberoğlu
H. M. D. Berberoglu
Berberoğlu, Hatice Merve Demirci
Berberoğlu,H.M.D.
H.M.D.Berberoglu
Berberoglu,H.M.D.
H. M. D. Berberoğlu
B.,Hatice Merve Demirci
B., Hatice Merve Demirci
Berberoglu, Hatice Merve Demirci
H.M.D.Berberoğlu
Hatice Merve Demirci, Berberoglu
H.,Berberoğlu
Demirci, Hatice Merve
Demirci, H. Merve
Job Title
Öğretim Görevlisi
Email Address
merve.demirci@atilim.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
3
Articles
1
Citation Count
1
Supervised Theses
0
3 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 3 of 3
Conference Object Citation Count: 1User Experience over Time with Personal Assistants of Mobile Banking Application in Turkey(Springer international Publishing Ag, 2020) Demirci, Hatice Merve; Berberoglu, Mehmet; Industrial DesignBeing able to chat with artificial intelligence-based applications has been changing user interaction and has opened doors for a various number of new user experiences. The new apps that emerged lately with new technologies now launched in mobile banking applications as the form of personal assistants. This paper aims to research what features of the assistants affect the overall user experience. At the end of the study, a possible design guideline for designing these assistants in Turkey discussed, since most of the existing guidelines are for personal assistants for everyday life. Twelve users of Maxi, one of the most used personal mobile banking assistant, participated in the research and evaluated their experience after 15 days of usage. The research showed that their impression was positive during the first interview but during the second interview, there was a decline for all values of the impressions of user experience. In the end, the results showed that the original application of the bank was more preferable than the personal assistant.Article Citation Count: 0SÜRDÜRÜLEBİLİR VE YİNELEMELİ BİR TASARIM EĞİTİMİ SÜRECİNDE KABUL EDİLEBİLİR VE UYGULANABİLİR ÇIKTILARIN SAĞLANMASINA YÖNELİK YENİ BİR YAKLAŞIM(2023) Çalgüner, Alper; Ünal, Bülent; Demirci, Hatice Merve; Bodur, Gizem; Industrial DesignEtkileşimli bir tasarı-tabanlı sorun çözme süreci olan tasarım eğitimi, dizgesel olarak bilişsel bir ağyapının morfolojik, işlevsel ve kavramsal yönlerini dizgesel olarak birleştiren sürdürülebilir ve uygulanabilir bir yaklaşımı gerektirir. Bu çalışmada sunulan kavramsal çerçeve, odaklı bir tasarım eğitimi süreci içeriğinin ortaya koyulmasının yanı sıra, bütüncül ölçekli bir birleşim sürecini gerektiren mantık-yöneltimli aşamaların örneklenmesi ve farklı durumlara yönelik olarak uygulanabilecek olan bir dizi antitez önerilmesi amacıyla oluşturulmuştur. İşletim süreci, geleneksel işleyişin dizgesel yaklaşım doğrultusunda görsel ortamda döngüsel olarak betimlenmiş olan zamansal kapsayıcılığını gösteren çok boyutlu doğrusal bir yapı ile tanımlanmıştır. Bu çalışmada sunulan çerçeve önerisi, tasarım eğitiminin çeşitli bileşenlerini etkinleştiren özelleşmiş bir dizge yapısının koşula bağlı durumlarını tanımlayan derleyici bir yönerge ortaya koyma amacını gütmektedir. Bu yönergenin kabul edilebilir ve uygulanabilir öğrenci çıktıları sunabilmesinin yanı sıra, tasarım eğitimini temel alan çeşitli disiplinlerde elde edilebilecek yenilikçi öğrenci çalışmalarının yolunu açacağı öngörülmüştür.Conference Object Citation Count: 0Online Shopping Web Sites' Perceived Usability: A Case Study with Turkish Shopping Related Web Sites(Springer international Publishing Ag, 2021) Demirci, H. Merve; Industrial DesignUsing an online shopping website could be considered preferable to shopping from a crowded shop where one may interact with other people. The underlying reasons for this preference related to the psychology of the people; whether they are introverted or shy, or while online shopping, people may feel freer than being in a physical shop with lots of people, which may lead them to feel irritated [1]. On the other hand, the reason may relate to the websites' design and usability to make them a better option. This study aims to analyze the shopping sites' interface designs' perceived usability on users in Turkey and the relation of the websites' measured usability with the help of CogTool to make a comprehension between the findings. To reach this aim, first of all, a survey had conducted through an e-mail to choose the most preferred online shopping sites with 25 women. Afterward, one task had been decided; buying the same shoe for participants to complete to measure decided websites' usability. The usability test had been done with CogTool to the chosen websites, and a user test had been done with the ten female users out of 25 as a continuation of the first phase of the study. The study's findings show the underlying reasons for the preferences and the overlapping values between usability and user tests.