SÜRDÜRÜLEBİLİR VE YİNELEMELİ BİR TASARIM EĞİTİMİ SÜRECİNDE KABUL EDİLEBİLİR VE UYGULANABİLİR ÇIKTILARIN SAĞLANMASINA YÖNELİK YENİ BİR YAKLAŞIM

No Thumbnail Available

Date

2023

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Industrial Design
(2009)
World Design Organization, of which we are an institutional member, defines industrial design in a nutshell as “a trans-disciplinary profession that harnesses creativity to resolve problems and co-create solutions with the intent of making a product, system, service, experience or a business, better.” Industrial designers place people at the heart of the process. They perceive user needs in depth through empathy and apply a pragmatic, user-centered problem solving process to design products, systems, services and experiences. They are the strategic shareholders of the innovation process and are in a unique position to bridge the gap between various professional disciplines and commercial interests. They value the economic, social and environmental effects of their work, as well as its contributions in the creation of a better quality of life. Founded in 2009, our department offers mandatory professional courses, technical courses and professional elective courses to prepare our students to become well-equipped and competitive in their business life.

Journal Issue

Abstract

Etkileşimli bir tasarı-tabanlı sorun çözme süreci olan tasarım eğitimi, dizgesel olarak bilişsel bir ağyapının morfolojik, işlevsel ve kavramsal yönlerini dizgesel olarak birleştiren sürdürülebilir ve uygulanabilir bir yaklaşımı gerektirir. Bu çalışmada sunulan kavramsal çerçeve, odaklı bir tasarım eğitimi süreci içeriğinin ortaya koyulmasının yanı sıra, bütüncül ölçekli bir birleşim sürecini gerektiren mantık-yöneltimli aşamaların örneklenmesi ve farklı durumlara yönelik olarak uygulanabilecek olan bir dizi antitez önerilmesi amacıyla oluşturulmuştur. İşletim süreci, geleneksel işleyişin dizgesel yaklaşım doğrultusunda görsel ortamda döngüsel olarak betimlenmiş olan zamansal kapsayıcılığını gösteren çok boyutlu doğrusal bir yapı ile tanımlanmıştır. Bu çalışmada sunulan çerçeve önerisi, tasarım eğitiminin çeşitli bileşenlerini etkinleştiren özelleşmiş bir dizge yapısının koşula bağlı durumlarını tanımlayan derleyici bir yönerge ortaya koyma amacını gütmektedir. Bu yönergenin kabul edilebilir ve uygulanabilir öğrenci çıktıları sunabilmesinin yanı sıra, tasarım eğitimini temel alan çeşitli disiplinlerde elde edilebilecek yenilikçi öğrenci çalışmalarının yolunu açacağı öngörülmüştür.

Description

Keywords

Turkish CoHE Thesis Center URL

Citation

0

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Sanat ve Tasarım Dergisi

Volume

Issue

31

Start Page

1

End Page

24

Collections