Diğer Çıktılar / Other Outputs

Permanent URI for this collectionhttps://ada.atilim.edu.tr/handle/123456789/28

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 14 of 14
  • video.listelement.badge
    KÜTÜPHANELERDE YAPAY ZEKÂ: AVANTAJLAR VE DEZAVANTAJLAR
    (2022-11-21) Şenoğlu, Aysel; Ünal, Bahar; Kılıç, Özcan
  • Other
    GÜNÜMÜZDE KADIN GİRİŞİMCİLİĞİ
    (2013-11-13) Gültekin, Azade Lerzan; Ergün, Lale; Atalay, Göknur; Department of English Language and Literature
    Doç. Dr. A. Lerzan Gültekin: Bugünkü konumuz “Günümüzde Kadın Girişimciliği” çok değerli iki konuşmacımız var. Lale Ergün; ODTÜ İletme Fakültesi mezunu. Havayolu Sektöründe Yöneticilik, İsviçre Havayolları Satış Müdürü, DİASOS Kongre ve Seyahat Acentası Kurucusu ve Genel Müdürü, Tıbben Eğitim ve Teknoloji Enstitüsü Kurucu ve Genel Müdürü. DİASOS, Kongre ve Seyahat Acentası 1993 yılından itibaren kongre turizm alanında çalışmış ulusal ve uluslararası birçok önemli bilimsel toplantıların gerçekleşmesini sağlamış bir kuruluştur. Tıbben Eğitim ve Teknoloji Enstitüsü, eğitim teknolojileri ve mesleki eğitim konularında faaliyet gösteren bir şirkettir. Lale Ergün, birçok sivil toplum kuruluşunda vazife almıştır. Bunlar sırasıyla TÜRKSAT, Türkiye Seyahat Acentaları Birliği, TEMA, TOBB, Ankara İl Kadın Kurulu, ANGİKAD Girişimci İş Kadınları ve Destekleme Derneği, GCN Gelişimsel Çocuk Nöroloji Derneği, MPI Meeting Professional İnternational, Society Of Simulation in Healthcare olarak sıralanabilir. Lale Ergün Hanım evli, iki çocuk ve iki torun sahibidir. İngilizce ve Fransızca bilmektedir.
  • Article
    OKUMA ALIŞKANLIĞIMIZ ÜZERİNE
    (Bilim ve Teknoloji, 2015) Ünal, Nilüfer
    Yaşam boyu öğrenme, ihtiyaç duyulan bilginin bulunması ve kullanılmasıdır. Bilgi okur yazarlığı olarak da değerlendirilen bu tanımlamanın içeriğinde “bilgiye erişim ve bu bilgiyi etkin biçimde kullanabilme” becerisi yatar. Bu becerilerin kazandırılmasında en önemli rol eğitim kurumlarınındır. Ülkemizde, genç beyinlere, yaşam boyu öğrenme alışkanlığı nasıl kazandırılabilir? Okul eğitiminde, ezber ve testlerle, günlük yaşamlarında TV’lerde dizilerle, bilgisayar oyunlarıyla yetişen yeni nesile okuma alışkanlığı kazandırılmasında nasıl bir yol haritası izlenecektir.
  • image.listelement.badge
    KÜTÜPHANELERDE YAPAY ZEKÂ: AVANTAJLAR VE DEZAVANTAJLAR
    (2022-11-21) Şenoğlu, Aysel; Ünal, Bahar; Kılıç, Özcan
    Günümüz teknolojisinde hem literatürde hem de uygulamada karşımıza sıklıkla çıkan bir kavram olan “yapay zekâ” (artificial intelligence), kısaca algoritma üretebilen otomatik sistemlerin genel adıdır. Bugün, pek çok sektörde yapay zekâ teknolojilerinden faydalanılmaktadır. Günlük hayatımızda kaliteli fotoğraf çekmek, metin çevirileri yapmak, sesli komutla toplantı kaydı oluşturmak gibi kullanım alanları bulunan yapay zekâ; otonom araçlar, akıllı yanıtlama sistemleri gibi teknolojilerle ekosistemini hızla genişletmektedir.
  • image.listelement.badge
    KÜTÜPHANELER: EŞİT ERİŞİM MEKÂNLARI
    (2022-11-21) Kutlu, Osman
    Toplumlarda eşitlikçilik ilkesine değer veren ve bütünleştirici bir yaklaşım etrafında toplanan kütüphaneler; hizmet verdikleri farklı kullanıcı profillerine yönelik yeni hizmetlerin geliştirilmesi üzerinde düşünmek zorundadırlar ve bu sistem içerisinde bireye uyum sağlanması gereken mekânlardır.
  • video.listelement.badge
    Kullanıcıyla İletişimde Yeni Yöntemler: Kadriye Zaim Kütüphanesi Örneği
    (2022-11-21) Güran, Betül; Telli, Gizem; Kılıçoğlu, Nesibe
  • image.listelement.badge
    Kullanıcıyla İletişimde Yeni Yöntemler: Kadriye Zaim Kütüphanesi Örneği
    (2022-11-21) Güran, Betül; Telli, Gizem; Kılıçoğlu, Nesibe
    Teknolojinin hızlı gelişimi, iletişim kanallarını da geliştirmiştir. Web tabanlı iletişim denilen iletişim, zaman ve mekân farklılıklarının ortadan kalkmasını sağlayarak yüz yüze olmadan da iletişimi mümkün kılmıştır. Web tabanlı iletişim araçlarının en popüler olanı oldukça aktif kullanılan sosyal medya araçlarıdır. Çünkü sosyal medya araçları kullanıcıların geri bildirimlerde bulunmasına, bilginin daha hızlı yayılmasına, paylaşılmasına, yorumlanmasına ve değerlendirilmesine olanak sağlamaktadır. Günümüzün genç kütüphane kullanıcılarının, Z kuşağına tekabül etmesiyle bilgi merkezleri, hizmetlerini onlara göre geliştirmek ve şekillendirmek mecburiyetindedir. Özellikle üniversite çağına gelen Z kuşağının ihtiyacına göre hizmet vermek zorunda kalan üniversite ve araştırma kütüphaneleri kullanıcılarıyla iletişimi sosyal medya araçlarıyla sağlamaktadır.
  • video.listelement.badge
    KÜTÜPHANELER: EŞİT ERİŞİM MEKÂNLARI
    (2022-11-21) Kutlu, Osman
  • image.listelement.badge
    Kütüphaneler için Sosyal Medya Kullanım Rehberi
    (2022-11-21) Çermikli, Banu; Kolcu, Hakan; Köker, Seren Nur
    1) Paylaşım Saati: Hesabınızı işletme hesabı yapmayı unutmayın. Kullanıcı kitlenizin aktif olduğu saatlerde paylaşım yapmalısınız. Örneğin, Perşembe günü 20.30-21.00 aralığı ideal saatlerdendir. 2) Özgün İçerik: Sosyal medya akımlarını takip edin ve kurumunuza uygun 3) Doğru İletişim Dili: Hitap edilen kitleye göre hareket edin. 18-25 yaş arası kitle için sosyal medyada kullanılan kalıpları kullanmaya gayret edin. Saygılı; ama samimi bir dil kullanmalı, e-posta yazarken kullanılan kurumsal üsluptan uzak durmak gerektiğini unutmayın. 4) Görsel Seçimi: Özgün, kalitesi yüksek, mümkünse sizler tarafından tasarlanmış içerikler kullanın. 5) Reels/Video Kullanımı: Doğru zamanda paylaşılan reels videoları sizi keşfete düşürür. Böylece potansiyel kullanıcılarınız artar, etkileşim ağınız ve sayınız yükselir. 6) Doğru #Hashtag Seçimi: Çok fazla hashtag kullanmak yerine iki-üç adet hashtag kullanmak sosyal medya algoritmasında ve görüntü anlamında daha yararlı olacaktır. #newreels #newpost sık kullanılan, güvenilir hashtaglerdendir. Kurum adınızı hashtag yapmayı ve kurumunuza özel hashtag seçmeyi ihmal etmeyin. Örneğin; #atilimlibrary #atilimunivesity #atilimuniversitesi
  • Article
    BİR KENTİ TANIMAK ANKARA DİJİTAL KENT ARŞİVİ
    (Bilim ve Teknoloji) Aydın Pınarcı, Gülden
    “Bir kenti tanımak bir insanı tanımak gibidir” demiş şair. Gerçekten bir kenti tüm yönleriyle tanımak ve onun içinde onu bilerek yaşamak için ne gerekir? Bu soruya tarihi yerleri ve müzeleri gezmek, merkezleri dolaşmak, insanlarıyla konuşmak, yöresel yemeklerini yemek, popüler mekânlarına gitmek, o kentle özdeşleşen objeleri bilmek, müziğini dinlemek şeklinde cevap verilebilir ama yine de bunun bir kenti tanımak için yeterli olacağını düşünmüyorum. Şairin dediğinden yola çıkarsak bir insanı önce bize sunduklarıyla ve gösterdikleriyle tanırız. Ama bu bize yetmez, geçmişini merak ederiz; çünkü tanıdığımız insanı yaratan şey geçmişinde yaşadıklarında saklıdır. Tıpkı kentlerin geçmişinde saklı olanlar gibi.
  • video.listelement.badge
    Kütüphaneler için Sosyal Medya Kullanım Rehberi
    (2022-11-21) Köker, Seren Nur; Çermikli, Banu; Kolcu, Hakan
  • Presentation
    Üniversitelerdeki Araştırma, Teknoloji Transferi Ofislerinin Faaliyetleri
    (2013-06-22) Tan, Ebru
    Vizyonumuz Araştırma temelli, katma değeri yüksek ürünlerle bilgi odaklı kalkınmaya destek ve ülke ekonomisinin daha rekabetçi bir ekonomi olarak dünya çapında yarışmasına katkı sağlamak. Stratejimiz Tüm paydaşlarımız için Teknoloji Transferi konusunda farkındalık oluşturmak ve yaratıcılık ve girişimcilik ortamı yaratarak tüm paydaşların katılımını sağlamak.
  • image.listelement.badge
    Veritabanlarına Uzaktan Erişmek için Proxy ayarlarından; OpenAthens Sistemine Geçiş
    (2022-11-21) Kemaloğlu, Öznur Selen
    Veritabanlarına uzaktan erişim sağlamak için bilgisayar üzerinden Proxy ayarlarının yapılması gerekiyordu. Bu süreç hem kullanıcılarımızın vaktini alıyor hem de erişim problemleri ile karşılaşarak kütüphanemize başvuru yapıyorlardı.
  • video.listelement.badge