Browsing by Author "Koç, Gülten"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 0Toplumsal Cinsiyet Dersinin Üniversite Ö¤rencilerinin Toplumsal Cinsiyet Tutumlar›, Elefltirel Düflünme E¤ilimleri ve Medya Okuryazarl›¤› Becerileri Üzerine Etkisi(deomed Publ, Istanbul, 2021) Terzioğlu, Füsun; Yücel, Çiğdem; Terzioğlu, Füsun; Şahan, Fatma Uslu; Akın, Rabiye; Öçal, Simge Evrenol; Bükecik, Esra; NursingAraflt›rmada, üniversite ö¤rencilerine seçmeli olarak verilen Toplumsal Cin- siyet dersinin ö¤rencilerin toplumsal cinsiyet tutumuna, elefltirel düflünme e¤ilimine ve medya-okuryazarl›¤› becerisine etkisini de¤erlendirmek amaç- lanm›flt›r. Bu çal›flma ön test-son test kontrol gruplu yar› deneysel desen kul- lan›larak yap›lm›flt›r. Araflt›rman›n örneklemini 2016–2017 ö¤retim y›l› güz döneminde Toplumsal Cinsiyet dersini alan 74 ve dersi alanlarla benzer özel- likte olan ve dersi almayan 70 ö¤renci oluflturmufltur. Sömesterin ilk haftas›n- da yap›lan ön test ve son haftas›nda yap›lan son test de¤erlendirmelerinde, her iki grupta bulunan ö¤rencilere Ö¤renci Bilgilendirme Formu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçe¤i (TCRTÖ), Elefltirel Düflünme E¤ilimi Ölçe- ¤i (EDEÖ), Medya Okuryazarl›¤› Ölçe¤i (MOÖ) uygulanm›flt›r. Toplumsal Cinsiyet dersini alan ö¤rencilere dönem sonunda Ders Memnuniyeti De¤er- lendirme Formu uygulanm›flt›r. Toplumsal cinsiyet dersi alan ö¤rencilerin dersin sonunda TCRTÖ puanlar›n›n artt›¤› (ön test: 98.90±12.18, son test: 104.42±11.28; p<0.05), her iki grubun TCRTÖ ön test toplam puan ortala- malar›n›n benzer olmas›na ra¤men, son test toplam puan ortalamalar› aras›n- da istatistiksel aç›dan önemli fark oldu¤u belirlenmifltir (p<0.05). Bu sonuçlar do¤rultusunda; ö¤rencilerde toplumsal cinsiyet fark›ndal›¤› kazand›r›lmas›n- da, müfredata Toplumsal Cinsiyet dersinin entegre edilmesi ve ö¤rencilerde elefltirel düflünme e¤iliminin ve medya okuryazarl›¤› becerisinin gelifltirilmesi amac›yla daha kapsaml› ve uzun süreli çal›flmalar›n yap›lmas› önerilebilir.