Toplumsal Cinsiyet Dersinin Üniversite Ö¤rencilerinin Toplumsal Cinsiyet Tutumlar›, Elefltirel Düflünme E¤ilimleri ve Medya Okuryazarl›¤› Becerileri Üzerine Etkisi
No Thumbnail Available
Date
2021
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
deomed Publ, Istanbul
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
Araflt›rmada, üniversite ö¤rencilerine seçmeli olarak verilen Toplumsal Cin- siyet dersinin ö¤rencilerin toplumsal cinsiyet tutumuna, elefltirel düflünme e¤ilimine ve medya-okuryazarl›¤› becerisine etkisini de¤erlendirmek amaç- lanm›flt›r. Bu çal›flma ön test-son test kontrol gruplu yar› deneysel desen kul- lan›larak yap›lm›flt›r. Araflt›rman›n örneklemini 2016–2017 ö¤retim y›l› güz döneminde Toplumsal Cinsiyet dersini alan 74 ve dersi alanlarla benzer özel- likte olan ve dersi almayan 70 ö¤renci oluflturmufltur. Sömesterin ilk haftas›n- da yap›lan ön test ve son haftas›nda yap›lan son test de¤erlendirmelerinde, her iki grupta bulunan ö¤rencilere Ö¤renci Bilgilendirme Formu, Toplumsal Cinsiyet Rolleri Tutum Ölçe¤i (TCRTÖ), Elefltirel Düflünme E¤ilimi Ölçe- ¤i (EDEÖ), Medya Okuryazarl›¤› Ölçe¤i (MOÖ) uygulanm›flt›r. Toplumsal Cinsiyet dersini alan ö¤rencilere dönem sonunda Ders Memnuniyeti De¤er- lendirme Formu uygulanm›flt›r. Toplumsal cinsiyet dersi alan ö¤rencilerin dersin sonunda TCRTÖ puanlar›n›n artt›¤› (ön test: 98.90±12.18, son test: 104.42±11.28; p<0.05), her iki grubun TCRTÖ ön test toplam puan ortala- malar›n›n benzer olmas›na ra¤men, son test toplam puan ortalamalar› aras›n- da istatistiksel aç›dan önemli fark oldu¤u belirlenmifltir (p<0.05). Bu sonuçlar do¤rultusunda; ö¤rencilerde toplumsal cinsiyet fark›ndal›¤› kazand›r›lmas›n- da, müfredata Toplumsal Cinsiyet dersinin entegre edilmesi ve ö¤rencilerde elefltirel düflünme e¤iliminin ve medya okuryazarl›¤› becerisinin gelifltirilmesi amac›yla daha kapsaml› ve uzun süreli çal›flmalar›n yap›lmas› önerilebilir.
Description
EVRENOL ÖÇAL, SİMGE/0000-0002-6164-3099; Mert Karadaş, Merve/0000-0002-9171-3035; KOC, GULTEN ISIK/0000-0002-1094-5003; Akdag Topal, Cansu/0000-0002-1851-1728; YILDIRIM, Sevda/0000-0002-9883-5545; Baskaya, Esra/0000-0002-7316-9726; Uslu Sahan, Fatma/0000-0001-6451-296X; TERZIOGLU, FUSUN/0000-0002-8457-0048; YUCEL OZCIRPAN, CIGDEM/0000-0001-9287-356X
Keywords
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Yükseköğretim Dergisi
Volume
11
Issue
2
Start Page
397
End Page
400