Browsing by Author "Ceyhan, Ulaş Ozan"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Master Thesis Öğrenci Başarısının Tahmin Edilmesi: Atılım Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden Mezun Öğrencilerin Transkript ve Kişisel Verilerine Dayalı Bir Vaka Çalışması(2019) Ceyhan, Ulaş Ozan; Karakaya, Kasım Murat; Information Systems Engineering; Computer EngineeringSon yıllarda Eğitimsel Veri Madenciliği (EVM) veri analiz projelerinde oldukça popüler oldu. Kurumlar eğitim kalitelerini artırmaya ve bu verilere yatırım yapmaya başladılar. Öğrencilerin başarılılarını tahmin etme EVM içinde önemli bir zorlu amaca ve kaliteli bir eğitimde bir sürü faydaya sahiptir. Bu çalışmada biz öğrencilerin seçili derslerdeki başarılarını ve kişisel verilerini dikkate alarak başarılarını tahmin etmeyi amaçladık. Bu amaçla, mezun öğrenciler üzerinde çeşitli Makine Öğrenmesi (MÖ) algoritmalarını çalıştırdık. Seçili derslerdeki başarıyı analiz edebilmek için birçok kavram ve tanımlama oluşturduk. İlk olarak, öğrenci başarısını ölçmek için üç tane metrik geliştirdik. Bunlar harf notları, başarı grupları ve geçme kalma durumu şeklindedir. Dahası, mezun öğrenci verisinden seçili MÖ algoritmalarında girdi olarak kullanılmak üzere dört tane girdi veri seti oluşturduk. Bu çalışmanın sonuçları yüksek ya da düşük harf notlu öğrenci notlarının orta düzey notlara göre daha iyi tahmin edilebildiğini belirtmiştir. Benzer şekilde, başarı gruplarına göre; yüksek ya da düşük başarı grupları ortalama gruplarla karşılaştırıldığında daha iyi doğruluk ile tahmin edilebiliyor. Son başarı metriği için ise, tahmin başarısı ders geçen öğrencilerde kalan öğrencilerdekine göre çok daha iyi. Dört girdi veri setini düşünürsek, tahmin başarılarında dikkate değer bir farklılık saptanamamıştır. Yalnızca, öğrenci personel verisinden oluşmuş veri seti kalan setlerle karşılaştırıldığında daha düşük tahmin başarısı üretmiştir. Müfredat içinde son iki dönem için seçili derslerin tahmin başarısının yükseldiği gözlemlenmiştir. Bu bulguların ayrıntıları ve olası sebepleri ilgili bölümlerde irdelenmiş ve tartışılmıştır. Biz inanıyoruz ki, bu çalışmanı sonuçları öğrencilerin gelecekteki ders başarılarını tahmin eden bir öğrenci tavsiye sistemine temel olabilir.