Browsing by Author "Arkan, Sabih"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article Marka Tescil Başvurusunun Lisans Sözleşmesine Konu Olması – Bazı Sorunlar(2019) Arkan, Sabih; Law; 04. School of Law; 01. Atılım Universityİncelemede, marka tescil başvurusunun lisans sözleşmesine konu edilmesinin, ekonomik fonksiyonu, tescil prosedürünün hangi aşamasında söz konusu olabileceği ve lisans verenin sorumluluğu konuları incelenmektedir.Article SINAÎ MÜLKİYET KANUNU'NUN 5.3. MADDESİYLE İLGİLİ BAZI DÜŞÜNCELER(2017) Arkan, Sabih; Law; 04. School of Law; 01. Atılım UniversityBir markanın tek bir sahibi olur. Bu ilkenin kamu düzeni ile ilgili olması nedeniyle, piyasada mükerrer markaların var olması kabul edilemez. Ancak bu ilkeye bazı istisnalar getirilmiştir. Bu istisnalardan birisi de 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu'nun 5.3. maddesidir. Maddeye göre; mutlak red nedenleri arasında yer alan, tescil edilmiş bir marka ile aynı veya ayırt edilemeyecek derecede benzer olan markanın, aynı veya ayrı türdeki mal/hizmetle ilgili olarak tescil edilmesi, önceki marka sahibinin muvafakat etmesi durumunda mümkün olabilmektedir.Bu çalışmada, mutlak red nedenleri ile önceki marka sahibinin muvafakati üzerine, bu nedenlerden birinin uygulanmaması konusu değerlendirilmektedir.Master Thesis Türk Hukukunda Tanınmışlık Düzeyine Ulaşmış Markanın Korunması(2022) Kara, Berkan; Arkan, Sabih; Law; 04. School of Law; 01. Atılım UniversityMarka, 6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında kural olarak aynı veya benzer mal veya hizmetler yönünden korunmaktadır. SMK md.6.5'te markanın Türkiye'de ulaştığı tanınmışlık düzeyi nedeniyle ayırt edici karakterinin zedelenebileceği, itibarının zarar görebileceği veya markadan haksız yarar sağlanabileceği hallerde, tanınmış markayla aynı veya benzer marka için yapılmış başvurunun, haklı bir sebebe dayanma hali saklı kalmak üzere, aynı, benzer veya farklı mal veya hizmetlerde yapılmış olmasına bakılmaksızın reddedileceği düzenlenmektedir. Tanınmış markaya tanınan bu koruma, SMK md.7.2.c'de bir ihlal hali olarak düzenlenmektedir. Çalışmamızın birinci bölümünde, markanın Türkiye'de tanınmışlık düzeyine ulaşması incelenmiştir. Çalışmamızın ikinci bölümünde ise tanınmışlık düzeyine ulaşmış markanın sulandırılması sebebiyle korunması incelenmiştir. Tanınmış markanın sulandırılması halleri, uluslararası hukuk, ABD, AB ve Türk hukuklarındaki düzenlemeler yönünden değerlendirilmiştir.
