Browsing by Author "İnal, Yavuz"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
Article E-nabız Mobil Sağlık Uygulamasına Yönelik Kullanıcı Değerlendirmesi(2019) İnal, Yavuz; Çağıltay, Nergiz Ercil; Software Engineering; Information Systems EngineeringBu çalışmanın amacı Türkiye’nin en büyük mobil sağlık uygulamalarından birisi olan e-nabızuygulamasına yönelik kullanıcı değerlendirmelerinin analizidir. Çalışmada 36 üniversite öğrencisikatılımcı olarak yer almıştır. Katılımcılardan e-nabız uygulamasını bir hafta boyunca kullanmaları vekarşılaştıkları sorunlara yönelik değerlendirmelerini bir dokümanda biriktirerek rapor etmeleriistenmiştir. Çalışma kapsamında elde edilen raporların içerik analizi yöntemi ile incelenmesi sonucu,298 değerlendirme tespit edilmiştir. Çalışmadaki bulgulara, benzer değerlendirmelerin ayıklanmasısonucunda belirlenen 100 farklı (biricik) geribildirim üzerinden ulaşılmıştır. Buna göre katılımcılar,çoğunlukla e-nabız mobil uygulamasının fonksiyonelliğine yönelik değerlendirmede bulunmuşlar,bunu sırasıyla uygulama içerisinde yeni bir özellik olmasını talep etme ve kullanılabilirlik takipetmiştir. Katılımcılar tarafından az sayıda da olsa uygulamanın içeriğine ve performansına yönelikdeğerlendirmelerin yapıldığı görülmüştür. Çalışmanın sonuçlarının kişisel sağlık kaydı sistemlerininülkemizde daha etkin ve verimli bir şekilde kullanımına katkı sağlaması hedeflenmektedir.Master Thesis Libya Kamu Websitelerinin Kullanılabilirlik ve Erişilebilirlik Değerlendirmesi(2017) Karaım, Nuha Awlad; İnal, Yavuz; Information Systems EngineeringE-devlet uygulamaları yaşlı ve engelli insalara etkili, verimli ve memnuniyet verici hizmetler sunarak faydalı olabilirler. Ancak, bu kişilerin e-devlet uygulamaları aracılığıyla kamu hizmetlerinden maksimum faydayı alabilmeleri için, kullanılabilirlik ve erişilebilirlik kriterlerini karşılaması gereklidir. Son zamanlarda kamu websitelerinin sayısında görünen büyük artışa rağmen, bu sitelerin kötü kullanılabilirlik ve erişilebilirlik özellikleri sonucunda vatandaşların ihtiyaç ve beklentieri karşılanamamaktadır. Bu çalışmanın amacı da Libya'da bulunan kamu websitelerinin kullanılabilirlik ve erişilebilirliklerini değerlendirmektir. Kullanılabilirlik değerlendirmesi sezgisel üzerinden 32 kullanıcı ile, erişilebilirlik değerlendirmesi ise otomatik değerlendirme araçları ile yapılmıştır. Bu amaçla, 10 kamu websitesi WCAG 2.0 kriterleri doğrultusunda değerlendirilmiş, seçilen bir kamu websitesi ise detaylı olarak kullanılabilirlik kriterlerie göre analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda elde edilen bulgulara göre Management of Scholarships websitesinde önemli kullanılabilirlik problemleri tespit edilmiştir. Sistem durumunun görünürlüğü, kullanıcı kontrolü ve özgürlük, ve hataları önleme sezgisel maddeleri en fazla ihlal edilen meddeler olarak belirlenmiştir. Achecker aracı raporuna göre Management of Scholarahips haricindeki tüm Libya kamu websiteleri erişilebilirlik kriterleirni karşılamamışlardır. TAW aracına göre ise tüm websiteler bu açıdan başarısız olmuşlardır. Her bir metin dışı unsur için metin alternatiflerinin sağlanması en fazla ihlal edilen başarı kriteri olarak görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Kullanılabilirlik, Erişilebilirlik, e-Devlet, Kamu Websiteleri, Otomatik Değerlendirme Araçları, Sezgisel DeğerlendirmeArticle Türkiye'deki Kullanıcı Deneyimi Profesyonellerinin Profili, Çalışma Ortamları, Kullandıkları Yöntemler ve Mevcut İş Akışı İçindeki Konumları(2016) İnal, Yavuz; Rızvanoğlu, Kerem; Information Systems EngineeringBu çalışmanın amacı Türkiye'deki kullanıcı deneyimi profesyonellerinin profillerini, çalışma ortamlarını, çalışma sürecinde kullandıkları yöntemleri ve mevcut iş akışı içindeki konumlarını inceleyerek kullanıcı deneyimi ekosistemine yönelik kapsamlı bir analiz ortaya koymaktır. Çalışmada 91 kullanıcı deneyimi profesyoneli yer almıştır. Elde edilen bulgulara göre, katılımcıların çoğunlukla özel sektörde faaliyet gösteren, büyük ölçekli firmalarda çalışan ve İstanbul merkezli bir ekosistemin içerisinde yer aldıkları görülmüştür. Küçük ölçekli firmaların kullanıcı deneyimine ilgisi orta ölçekli firmalardan daha fazla olurken, kamu kurumlarının bu alanda oldukça sınırlı varlık gösterdiği belirlenmiştir. Katılımcıların kendilerini kullanıcı deneyimi konusunda yeterince bilgili görmedikleri tespit edilmiştir. Katılımcıların iş yaşamındaki gelişimlerini iyileştirmek için özellikle kurum içerisindeki iletişim kanallarını ve kaynaklarını zenginleştirmeyi istedikleri belirlenmiştir. Ayrıca katılımcıların gerek ulusal ve gerekse de uluslararası etkinliklere oldukça az katılım sağlayabildikleri, ulusal ve uluslararası kullanıcı deneyimi toplulukları ile etkin bir iletişimlerinin olmadığı görülmüştür.