Ab ve Türkiye'deki Değişim Programlarının Karşılaştırılması: Erasmus ve Mevlana Örneği

dc.contributor.advisor Yılmaz, Gözde
dc.contributor.author Kalkan, Gürkan
dc.contributor.other International Relations
dc.date.accessioned 2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.available 2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.issued 2021
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı / Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı
dc.description.abstract Uluslararası akademik değişim programlarının çeşitleri ve sayıları her geçen gün artmaktadır; fakat, literatürde değişim programları tek bir ünite olarak kabul edilmekte ve incelenmektedir. Bu tezde, AB'nin Erasmus+ ve Türkiye Cumhuriyeti'nin uygulamaya koyduğu Mevlana Programları ele alıp karşılaştırılarak, bu programların genel açıdan birbirine benzer programlar olmalarına rağmen, aslında birbirlerinden amaçsal ve yöntemsel anlamda ciddi farklılıklara sahip oldukları gösterilmiştir. Bu farklılıkların sadece tesis edilen hibelerin miktarından çok daha ötede olduğu, kapsamları, başvuru şartları, finansal uygulamaları, katılımcıların özellikleri bakımından her birinde birtakım benzerliklerle beraber ciddi farklılıklar içerdiğidir. Bu tezde bu farklılıkların her iki programın geleceğini nasıl etkileyebileceği ve bu farklılıkların arkasında yatan sebepler tartışılmıştır.
dc.description.abstract The number of international staff and student exchange programs is increasing every way as well as their types; however, they are treated as single units in most studies investigating these concepts. In this thesis, by examining EU's Erasmus+ and Mevlana Programme carried out by Turkish Republic and comparing them to each other, it has been displayed that even if they seem to carry out similar general characteristics, they differ from each other in many aspects in terms of aims and means. These differences go beyond the amount of grants presented by each program to the participants and cover their scopes, their eligibility requirements, financial regulations, and finally the characteristics of their participants. The possible impact of such differences on the future of the programme and the likely reasons behind these differences are discussed. en
dc.identifier.endpage 94
dc.identifier.startpage 0
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/5571
dc.identifier.yoktezid 683301
dc.institutionauthor Yılmaz, Gözde
dc.language.iso tr
dc.subject Eğitim ve Öğretim
dc.subject Uluslararası İlişkiler
dc.subject Avrupa Birliği
dc.subject Education and Training en_US
dc.subject Erasmus öğrenci değişim programı
dc.subject International Relations en_US
dc.subject European Union en_US
dc.subject Mevlana öğrenci değişim programı
dc.subject Erasmus student exchange programme en_US
dc.subject Türkiye
dc.subject Mevlana student exchange program en_US
dc.subject Türkiye en_US
dc.subject Öğrenci hareketliliği
dc.subject Student mobility en_US
dc.title Ab ve Türkiye'deki Değişim Programlarının Karşılaştırılması: Erasmus ve Mevlana Örneği
dc.title Comparison of Exchange Programs in Eu and Turkey: the Case of Erasmus and Mevlana en_US
dc.type Master Thesis
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 2c8f77da-f226-4fb9-ac50-3d1e66f69796
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 2c8f77da-f226-4fb9-ac50-3d1e66f69796
relation.isOrgUnitOfPublication b3c782da-f24f-4fb9-9868-3cc3f1f9f736
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery b3c782da-f24f-4fb9-9868-3cc3f1f9f736

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
683301 AB ve Türkiye'deki değişim programlarının karşılaştırılması.pdf
Size:
1.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections