AB ve Türkiye'deki değişim programlarının karşılaştırılması: Erasmus ve Mevlana örneği

dc.contributor.advisorYılmaz, Gözde
dc.contributor.authorYılmaz, Gözde
dc.contributor.otherInternational Relations
dc.date.accessioned2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.available2024-07-07T12:50:21Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı / Uluslararası İlişkiler Bilim Dalı
dc.description.abstractUluslararası akademik değişim programlarının çeşitleri ve sayıları her geçen gün artmaktadır; fakat, literatürde değişim programları tek bir ünite olarak kabul edilmekte ve incelenmektedir. Bu tezde, AB'nin Erasmus+ ve Türkiye Cumhuriyeti'nin uygulamaya koyduğu Mevlana Programları ele alıp karşılaştırılarak, bu programların genel açıdan birbirine benzer programlar olmalarına rağmen, aslında birbirlerinden amaçsal ve yöntemsel anlamda ciddi farklılıklara sahip oldukları gösterilmiştir. Bu farklılıkların sadece tesis edilen hibelerin miktarından çok daha ötede olduğu, kapsamları, başvuru şartları, finansal uygulamaları, katılımcıların özellikleri bakımından her birinde birtakım benzerliklerle beraber ciddi farklılıklar içerdiğidir. Bu tezde bu farklılıkların her iki programın geleceğini nasıl etkileyebileceği ve bu farklılıkların arkasında yatan sebepler tartışılmıştır.
dc.description.abstractThe number of international staff and student exchange programs is increasing every way as well as their types; however, they are treated as single units in most studies investigating these concepts. In this thesis, by examining EU's Erasmus+ and Mevlana Programme carried out by Turkish Republic and comparing them to each other, it has been displayed that even if they seem to carry out similar general characteristics, they differ from each other in many aspects in terms of aims and means. These differences go beyond the amount of grants presented by each program to the participants and cover their scopes, their eligibility requirements, financial regulations, and finally the characteristics of their participants. The possible impact of such differences on the future of the programme and the likely reasons behind these differences are discussed.en
dc.identifier.endpage94
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/5571
dc.identifier.yoktezid683301
dc.language.isotr
dc.subjectEğitim ve Öğretim
dc.subjectUluslararası İlişkiler
dc.subjectAvrupa Birliği
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectErasmus öğrenci değişim programı
dc.subjectInternational Relationsen_US
dc.subjectEuropean Unionen_US
dc.subjectMevlana öğrenci değişim programı
dc.subjectErasmus student exchange programmeen_US
dc.subjectTürkiye
dc.subjectMevlana student exchange programen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectÖğrenci hareketliliği
dc.subjectStudent mobilityen_US
dc.titleAB ve Türkiye'deki değişim programlarının karşılaştırılması: Erasmus ve Mevlana örneği
dc.titleComparison of exchange programs in EU and Turkey: The case of Erasmus and Mevlanaen_US
dc.typeMaster Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2c8f77da-f226-4fb9-ac50-3d1e66f69796
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2c8f77da-f226-4fb9-ac50-3d1e66f69796
relation.isOrgUnitOfPublicationb3c782da-f24f-4fb9-9868-3cc3f1f9f736
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryb3c782da-f24f-4fb9-9868-3cc3f1f9f736

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
683301 AB ve Türkiye'deki değişim programlarının karşılaştırılması.pdf
Size:
1.71 MB
Format:
Adobe Portable Document Format