Margaret Atwood' un Penelope'sinde Homeros'un Odysseia Destanı, Jeanette Winterson'ın Atlas'ın Yükü'nde Atlas ve Herakles Efsanesi ve Ali Smith'in Girl Meets Boy' unda Ovid'in dönüşümler anlatı şiiri

dc.contributor.advisorTekin, Kuğu
dc.contributor.authorTekin, Kuğu
dc.contributor.otherDepartment of English Language and Literature
dc.date.accessioned2024-07-07T12:44:59Z
dc.date.available2024-07-07T12:44:59Z
dc.date.issued2021
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı / İngiliz Kültürü ve Edebiyatı Bilim Dalı
dc.description.abstractÜnlü İskoç yayınevi Canongate'in, 2038 yılına kadar yüz mitin yeniden yazdırılması amacıyla 2005 yılında mit projesi başlatması, antik mitlere süregelen ilginin, çağdaş edebiyatta yaygın bir eğilim haline geldiğini göstermiştir. Bu amaçla, farklı milletlerden birçok yazara çeşitli kültürlerin destanlarını yeniden yazdıran yayınevi; projeye Margaret Atwood, Jeanette Winterson ve Ali Smith'i de dâhil etmiştir. Bu noktadan hareketle tezin amacı, söz konusu proje kapsamında yayımlanan sırasıyla Penelope, Atlas'ın Yükü ve Girl Meets Boy adlı üç romanı arketipsel eleştiri kuramı açısından incelemek ve kadim mitleri yeniden anlatma sürecinde yazarların yararlandıkları yöntemleri araştırmaktır. Bu bağlamda tez, üç yazarın parodi, karnaval ve pastiş gibi çeşitli edebi teknikleri kullanarak, mitlerin yeni versiyonlarında geleneksel arketip kavramını sarstıklarını ortaya koymuştur. Çalışma, yazarların erkek egemen söylemin yerini kadın söylemine bıraktığı hibrit eserlerinde, Bakhtin'in çok seslilik kavramını benimsediklerine de dikkat çekmektedir. Buna göre, okuyucuyu kışkırtan hilebazlıklar ve kelime oyunları ile geçmişe atıfta bulunan üç yazar, kuralları çiğneyerek ve antik mitleri epik geleneklere meydan okuyan farklı bir bakış açısıyla anlatarak, hileci sanatçı olduklarını doğrulamaktadırlar. Böylece tezde, yüzbinlerce yıl sonra tekrar gündeme gelen antik mitlerin, hileci yazarların ellerinde çeşitli stratejilerle yeniden şekillendirildiği ve farklı bakış açılardan değerlendirilebilecek hibrit metinlere dönüştürüldüğü sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractADIGÜZEL, Leyla. 'The Contemporary Representations of Myths: Homer's The Odyssey in Margaret Atwood's The Penelopiad, The Myth of Atlas and Heracles in Jeanette Winterson's Weight and Ovid's Metamorphoses in Ali Smith's Girl Meets Boy', Ph.D. Dissertation, Ankara, 2021. The fact that a well-known Scottish publishing house, Canongate, launched a series of myths in 2005 with the aim of having one hundred myths rewritten by 2038 has indicated that long-established tradition of interest in the ancient myths has turned into a trend in contemporary literature. To this end, having commissioned many authors of different nationalities to rewrite the myths of various cultures, the publishing house has also included Margaret Atwood, Jeanette Winterson and Ali Smith in the project. From this point forth, the objective of the dissertation is to examine the three novels respectively The Penelopiad, Weight, and Girl Meets Boy published within the scope of the aforementioned project with reference to the archetypal criticism; and explore the methods employed by the authors in the process of retelling the canonical myths. In this context, the dissertation has revealed that employing various literary techniques such as parody, carnival, and pastiche the three authors dislodge the traditional archetype notion in their new versions. The study also draws attention to the fact that the writers embrace Bakhtin's account of polyphony in their hybrid works where the male-dominated discourse has been replaced by the female discourse. Accordingly, the three authors who provoke the reader through tricks and word plays assume the trickster artist role by breaking the rules and telling the ancient myths from a different point of view that challenges the epic traditions. The dissertation, thus, concludes that the ancient myths, being brought back to the agenda after hundreds of thousands years are reshaped in the trickster authors' hands through various strategies; and transformed into new hybrid texts that can be evaluated from various perspectives.en
dc.identifier.endpage200
dc.identifier.startpage0
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/4790
dc.identifier.yoktezid682558
dc.language.isoen
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatı
dc.subjectArketip
dc.subjectAtwood, Margaret
dc.subjectDestanlar
dc.subjectMitler
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectArchetypeen_US
dc.subjectRoman
dc.subjectAtwood, Margareten_US
dc.subjectEpicsen_US
dc.subjectSmith, Ali
dc.subjectMythsen_US
dc.subjectNovelen_US
dc.subjectWinterson, Jeanette
dc.subjectSmith, Alien_US
dc.subjectWinterson, Jeanetteen_US
dc.subjectYeniden yazmak
dc.subjectRewritingen_US
dc.titleMargaret Atwood' un Penelope'sinde Homeros'un Odysseia Destanı, Jeanette Winterson'ın Atlas'ın Yükü'nde Atlas ve Herakles Efsanesi ve Ali Smith'in Girl Meets Boy' unda Ovid'in dönüşümler anlatı şiiri
dc.titleThe contemporary representations of Myths: Homer's The Odyssey in Margaret Atwood's The Penelopiad, The Myth of Atlas and Heracles in Jeanette Winterson's Weight and Ovid's metamorphosis in Ali Smith's girl meets boyen_US
dc.typeDoctoral Thesis
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication33fe952e-f17c-4e4f-811b-4977cd30e85b
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery33fe952e-f17c-4e4f-811b-4977cd30e85b
relation.isOrgUnitOfPublication8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery8b792715-728f-42a9-abba-e7efd76da37e

Files

Original bundle

Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
682558 The contemporary representations of Myths Homer's The Odyssey.pdf
Size:
2.74 MB
Format:
Adobe Portable Document Format