OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUM VE AĞIZDAN AĞIZA EĞİLİMLERİ: CİNSİYET VE GELİR DÜZEYİNE GÖRE BİR İNCELEME

dc.contributor.authorZengin, Asude Yasemin
dc.contributor.authorBoduroğlu, Elif
dc.contributor.otherBusiness
dc.date.accessioned2024-10-06T11:32:06Z
dc.date.available2024-10-06T11:32:06Z
dc.date.issued2017
dc.departmentAtılım Universityen_US
dc.department-tempAKSARAY ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİen_US
dc.description.abstractHızla gelişen iletişim teknolojisi, pazarlama alanında işletmeleraçısından çok sayıda fırsatı beraberinde getirmektedir. Teknolojiningelişmesi işletmelerin tüketici ile sosyal ağlar üzerinden etkileşimegeçmesine olanak tanımaktadır. Günümüzde tüketicinin her geçen gündeğişen talebine uyum sağlamak yoluyla rekabet üstünlüğü elde edebilmekiçin işletmeler, internet ve akıllı telefonlar vasıtasıyla tüketicilerinörgütlenmelerini kolaylaştıran uygulamaları kullanmaktadır. Tüketicilerinbulundukları yer ve zamandan bağımsız olarak örgütlenmelerine imkantanıyan ve kullanımı gittikçe yaygınlaşan oyunlaştırma, son dönemdetüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dikkat çekmektedir.Bu çalışmanın temel amacı, oyunlaştırma uygulamalarınailişkin Türk tüketicilerinin tutum ve ağızdan ağıza iletişim eğilimlerinindemografik özelliklerden cinsiyet ve gelir düzeyi itibariyle farklılaşıpfarklılaşmadığını belirlemektir.Araştırma sosyal ağ servisleri arasındaen yaygın oyunlaştırma örneklerinden ikisi olarak kabul edilen, yeniyerler/mekanlar keşfetmeyi oyun unsurlarıyla ortaya koyan Foursquareve Swarm uygulamalarını aktif olarak kullanan kullanıcılar üzerindegerçekleştirilmiştir. Veri, online anketyöntemiyle toplanmıştır. GoogleDocs üzerinden hazırlanan anket, Foursquare ve Swarm uygulamalarınıaktif olarak kullanan 234 tüketiciye uygulanmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda yapılan Mann Whitney-U testi sonuçlarına göretüketicilerin oyunlaştırma uygulamalarına karşı tutumlarının ve ağızdanağıza iletişim eğilimlerinin cinsiyet ve gelire göre farklılaşmadığı tespitedilmiştir.en_US
dc.identifier.citation1
dc.identifier.doi[TRDIZIN-DOI-BELIRLENECEK-206]
dc.identifier.endpage86en_US
dc.identifier.issn2148-1237
dc.identifier.issn2587-0114
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.scopusqualityN/A
dc.identifier.startpage64en_US
dc.identifier.trdizinid290748
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/290748/oyunlastirma-uygulamalarina-iliskin-tutum-ve-agizdan-agiza-egilimleri-cinsiyet-ve-gelir-duzeyine-gore-bir-inceleme
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.14411/9894
dc.identifier.volume52en_US
dc.identifier.wosqualityN/A
dc.institutionauthorBoduroğlu, Elif
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofÜçüncü Sektör Sosyal Ekonomien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleOYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUM VE AĞIZDAN AĞIZA EĞİLİMLERİ: CİNSİYET VE GELİR DÜZEYİNE GÖRE BİR İNCELEMEen_US
dc.typeArticleen_US
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication775b3429-d38d-4140-9c45-a72cf4a2b0c4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery775b3429-d38d-4140-9c45-a72cf4a2b0c4
relation.isOrgUnitOfPublicationacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscoveryacc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections