OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUM VE AĞIZDAN AĞIZA EĞİLİMLERİ: CİNSİYET VE GELİR DÜZEYİNE GÖRE BİR İNCELEME

dc.contributor.author Zengin, Asude Yasemin
dc.contributor.author Boduroğlu, Elif
dc.contributor.other Business
dc.date.accessioned 2024-10-06T11:32:06Z
dc.date.available 2024-10-06T11:32:06Z
dc.date.issued 2017
dc.department Atılım University en_US
dc.department-temp AKSARAY ÜNİVERSİTESİ,ATILIM ÜNİVERSİTESİ en_US
dc.description.abstract Hızla gelişen iletişim teknolojisi, pazarlama alanında işletmeleraçısından çok sayıda fırsatı beraberinde getirmektedir. Teknolojiningelişmesi işletmelerin tüketici ile sosyal ağlar üzerinden etkileşimegeçmesine olanak tanımaktadır. Günümüzde tüketicinin her geçen gündeğişen talebine uyum sağlamak yoluyla rekabet üstünlüğü elde edebilmekiçin işletmeler, internet ve akıllı telefonlar vasıtasıyla tüketicilerinörgütlenmelerini kolaylaştıran uygulamaları kullanmaktadır. Tüketicilerinbulundukları yer ve zamandan bağımsız olarak örgütlenmelerine imkantanıyan ve kullanımı gittikçe yaygınlaşan oyunlaştırma, son dönemdetüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dikkat çekmektedir.Bu çalışmanın temel amacı, oyunlaştırma uygulamalarınailişkin Türk tüketicilerinin tutum ve ağızdan ağıza iletişim eğilimlerinindemografik özelliklerden cinsiyet ve gelir düzeyi itibariyle farklılaşıpfarklılaşmadığını belirlemektir.Araştırma sosyal ağ servisleri arasındaen yaygın oyunlaştırma örneklerinden ikisi olarak kabul edilen, yeniyerler/mekanlar keşfetmeyi oyun unsurlarıyla ortaya koyan Foursquareve Swarm uygulamalarını aktif olarak kullanan kullanıcılar üzerindegerçekleştirilmiştir. Veri, online anketyöntemiyle toplanmıştır. GoogleDocs üzerinden hazırlanan anket, Foursquare ve Swarm uygulamalarınıaktif olarak kullanan 234 tüketiciye uygulanmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda yapılan Mann Whitney-U testi sonuçlarına göretüketicilerin oyunlaştırma uygulamalarına karşı tutumlarının ve ağızdanağıza iletişim eğilimlerinin cinsiyet ve gelire göre farklılaşmadığı tespitedilmiştir. en_US
dc.identifier.citationcount 1
dc.identifier.endpage 86 en_US
dc.identifier.issn 2148-1237
dc.identifier.issn 2587-0114
dc.identifier.issue 4 en_US
dc.identifier.startpage 64 en_US
dc.identifier.trdizinid 290748
dc.identifier.uri https://search.trdizin.gov.tr/en/yayin/detay/290748/oyunlastirma-uygulamalarina-iliskin-tutum-ve-agizdan-agiza-egilimleri-cinsiyet-ve-gelir-duzeyine-gore-bir-inceleme
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/9894
dc.identifier.volume 52 en_US
dc.institutionauthor Boduroğlu, Elif
dc.language.iso tr en_US
dc.relation.ispartof Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi en_US
dc.relation.publicationcategory Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İş en_US
dc.subject İletişim en_US
dc.subject İşletme en_US
dc.subject Halkla İlişkiler en_US
dc.subject İktisat en_US
dc.subject İşletme Finans en_US
dc.title OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUM VE AĞIZDAN AĞIZA EĞİLİMLERİ: CİNSİYET VE GELİR DÜZEYİNE GÖRE BİR İNCELEME en_US
dc.type Article en_US
dspace.entity.type Publication
relation.isAuthorOfPublication 775b3429-d38d-4140-9c45-a72cf4a2b0c4
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery 775b3429-d38d-4140-9c45-a72cf4a2b0c4
relation.isOrgUnitOfPublication acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723
relation.isOrgUnitOfPublication.latestForDiscovery acc4fdb6-4892-414d-ae54-d1932f9fa723

Files

Collections