OYUNLAŞTIRMA UYGULAMALARINA İLİŞKİN TUTUM VE AĞIZDAN AĞIZA EĞİLİMLERİ: CİNSİYET VE GELİR DÜZEYİNE GÖRE BİR İNCELEME

No Thumbnail Available

Date

2017

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Open Access Color

OpenAIRE Downloads

OpenAIRE Views

Research Projects

Organizational Units

Organizational Unit
Business
(2002)
We are a department that has been active for 22 years with the goal to determine the structural changes in economy and the problems of general business administration, to develop problem solving skills and to devise modelling techniques that fit our aims. Among our cornerstones are to graduate more students into administrative positions of our institutions, to help them realize their inner potential to be go-getters, to prepare them for the entrance exams for high-tier, well-respected public positions, and to help them participate graduate and doctorate degree programs at ease, nationally or internationally. In this regard, our course curriculum is constantly subject to updates. In addition, we do all in our power to graduate students that stand out, with double-major program opportunities. We make an effort to aid our students in kick-starting their professional life after completing a period of one semester at Private - Public institutions within the framework of our Cooperative Education Program.

Journal Issue

Abstract

Hızla gelişen iletişim teknolojisi, pazarlama alanında işletmeleraçısından çok sayıda fırsatı beraberinde getirmektedir. Teknolojiningelişmesi işletmelerin tüketici ile sosyal ağlar üzerinden etkileşimegeçmesine olanak tanımaktadır. Günümüzde tüketicinin her geçen gündeğişen talebine uyum sağlamak yoluyla rekabet üstünlüğü elde edebilmekiçin işletmeler, internet ve akıllı telefonlar vasıtasıyla tüketicilerinörgütlenmelerini kolaylaştıran uygulamaları kullanmaktadır. Tüketicilerinbulundukları yer ve zamandan bağımsız olarak örgütlenmelerine imkantanıyan ve kullanımı gittikçe yaygınlaşan oyunlaştırma, son dönemdetüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de dikkat çekmektedir.Bu çalışmanın temel amacı, oyunlaştırma uygulamalarınailişkin Türk tüketicilerinin tutum ve ağızdan ağıza iletişim eğilimlerinindemografik özelliklerden cinsiyet ve gelir düzeyi itibariyle farklılaşıpfarklılaşmadığını belirlemektir.Araştırma sosyal ağ servisleri arasındaen yaygın oyunlaştırma örneklerinden ikisi olarak kabul edilen, yeniyerler/mekanlar keşfetmeyi oyun unsurlarıyla ortaya koyan Foursquareve Swarm uygulamalarını aktif olarak kullanan kullanıcılar üzerindegerçekleştirilmiştir. Veri, online anketyöntemiyle toplanmıştır. GoogleDocs üzerinden hazırlanan anket, Foursquare ve Swarm uygulamalarınıaktif olarak kullanan 234 tüketiciye uygulanmıştır. Araştırma amacı doğrultusunda yapılan Mann Whitney-U testi sonuçlarına göretüketicilerin oyunlaştırma uygulamalarına karşı tutumlarının ve ağızdanağıza iletişim eğilimlerinin cinsiyet ve gelire göre farklılaşmadığı tespitedilmiştir.

Description

Keywords

İş, İletişim, İşletme, Halkla İlişkiler, İktisat, İşletme Finans

Turkish CoHE Thesis Center URL

Fields of Science

Citation

1

WoS Q

N/A

Scopus Q

N/A

Source

Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi

Volume

52

Issue

4

Start Page

64

End Page

86

Collections