Public Relations, Problems and Solutions in Azerbaijan

dc.contributor.advisor Seyıdov, Ilgar
dc.contributor.author Özer, Yasemin
dc.date.accessioned 2025-07-06T00:30:00Z
dc.date.available 2025-07-06T00:30:00Z
dc.date.issued 2025
dc.department Sosyal Bilimler Enstitüsü / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Ana Bilim Dalı / Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bilim Dalı
dc.description.abstract ÖZER, Yasemin. Azerbaycan'da Halkla İlişkiler, Sorunlar ve Çözümler, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2025. İletişim, hayatımızın her alanında kendini gösteren önemli bir olgudur. Kurumlar ve markalar için de iletişim sadece bir araç değil; itibar yönetimi yapabilmenin, hedef kitleyle bağ kurabilmenin ve stratejik konumlandırmanın anahtarıdır. Halkla ilişkiler, kurum veya kuruluşların belirledikleri strateji doğrultusunda amaçlarına ulaşabilmeleri, hedef kitleyle iletişim kurulabilmeleri için önemli bir konumdadır. Fakat büyüyen sektörler, gelişen markalaşma süreçlerine rağmen halkla ilişkiler her ülkede aynı düzeyde gelişme gösterememiştir. Bu ülkelerden biri de Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği (SSCB)'nde yer almış, bu birliğin kurallarıyla yönetilmiş Azerbaycan'dır. Çalışma, Azerbaycan'da uygulanan halkla ilişkiler faaliyetlerinin mevcut durumunu, yaşanan sorunları ve bu alandaki eksikliklerin giderilmesine yönelik çözüm önerilerini incelemektedir. Çalışmanın amacı, halkla ilişkiler alanındaki asıl sorunları belirleyerek bu sorunların çözümüne dair stratejiler geliştirilebilmesini sağlamaktır. Nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak halkla ilişkiler profesyonelleri ile yapılan yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler aracılığıyla veri toplanmıştır. Bu sayede katılımcıların deneyimleri, algıları ve önerileri derinlemesine anlaşılmaya çalışılmıştır. Görüşmelerin sonucunda Azerbaycan'da eğitim eksikliğine bağlı olarak halkla ilişkilerin doğru uygulanamadığı ve kavramsal kargaşanın yaşandığı ortaya koyulmuştur. Halkla ilişkiler çalışmaları reklam ve basın çalışmalarıyla karıştırılmaktadır. Kuramsal ve pratikteki dengenin kurulamamış olması halkla ilişkilerin Azerbaycan'da gelişimini sınırlayan faktörlerden biri olarak görülmektedir. Ayrıca, halkla ilişkiler profesyonellerinin stratejik planlama süreçlerinde daha etkin bir rol alması gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Anahtar Kelimeler: Halkla ilişkiler kavramı, Azerbaycan'da halkla ilişkiler, Azerbaycan'da Halkla İlişkiler Eğitimi, Azerbaycan'da medya ve gazetecilik, SSCB'de medya kullanımı
dc.description.abstract OZER, Yasemin. Public Relations, Problems and Solutions in Azerbaijan, Master's Thesis, Ankara, 2025. Communication is a fundamental phenomenon evident in all aspects of life. For institutions and brands, communication is not merely a tool; it is the key to reputation management, establishing connections with target audiences, and strategic positioning. Public relations play a crucial role in enabling organizations or institutions to achieve their goals and establish effective communication with their target audiences within the framework of predefined strategies. However, despite the growing sectors and evolving branding processes, public relations have not developed at the same level across all countries. One such country is Azerbaijan, which was part of the Soviet Socialist Republics (USSR) and governed under its rules. This study examines the current state of public relations activities in Azerbaijan, the problems encountered, and the proposed solutions to address deficiencies in this field. The primary aim of the research is to identify the core issues in public relations and propose strategies for resolving these challenges. Data were collected through semi-structured, in-depth interviews conducted with public relations professionals as part of a qualitative research approach. This methodology allowed for a comprehensive understanding of the experiences, perceptions, and suggestions of participants. The findings indicate that public relations in Azerbaijan are not effectively implemented due to a lack of educational resources, resulting in conceptual confusion. Public relations activities are often conflated with advertising and media operations. The imbalance between theoretical knowledge and practical application is one of the factors limiting the development of public relations in Azerbaijan. Additionally, the necessity for public relations professionals to play a more active role in strategic planning processes has been highlighted. Keywords: The concept of public relations, Public relations in Azerbaijan, Public Relations Education in Azerbaijan, Media and journalism in Azerbaijan, Media Usage in the USSR en_US
dc.identifier.endpage 109
dc.identifier.uri https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=htlyhJG97gjBTPjAeWRhPlX6qdoneTtntzCpqTLE55Gblf-P4V6jdTlIpvmW2vGS
dc.identifier.uri https://hdl.handle.net/20.500.14411/10691
dc.identifier.yoktezid 939872
dc.language.iso tr
dc.subject Halkla İlişkiler
dc.subject Public Relations en_US
dc.title Public Relations, Problems and Solutions in Azerbaijan
dc.title Azerbaycan'da Halkla İlişkiler, Sorunlar ve Çözümler en_US
dc.type Master Thesis en_US
dspace.entity.type Publication

Files

Collections